Free Website Templatesphpbb3 styles

taalgebruik site

info over nieuwe berichten die informatie bevatten op dit forum.

Moderator: faith

taalgebruik site

Berichtdoor woef op ma 31 okt 2011 23:16

eigenlijk is dit aan de moderator gericht, maar 'k weet niet hoe ik dat rechtstreeks kon doen ??
in een discussiepunt over intimiteit plaatste ik vandaag een reactie. Bleek dat het woord 'skes' (maar dan omgekeerd) telkens was vervangen door xxx.
Ik begrijp de motivatie hierachter niet, temeer daar op andere plaatsen op het forum dit woord wel voluit staat geschreven.
Kan iemand me dat toelichten aub ?
dank u.
woef
woef

Re: taalgebruik site

Berichtdoor Mea op di 01 nov 2011 00:13

Hallo Woef,

Ik heb nog niet op jouw berichten gereageerd omdat ik behoorlijk ziek ben geweest de afgelopen tijd. Ik probeer langzamerhand 'bij te komen' en zal ook jou ander berichten nogmaals lezen en zo nodig beantwoorden.
Nu even over deze vraag.

Toen we het forum op hebben gezet kwamen we erachter dat mensen in emotie schrijven en daarbij vaak woorden gebruiken die we toch niet echt graag zien op het forum. Mensen zijn nu eenmaal mensen en we merkten al snel dat, omdat een persoon wat, toch nog toelaatbare, woorden gebruikte, de volgende al een stapje verder ging en de daaropvolgende weer verder. Dat hebben we moeten stoppen. Daarom zijn er een heel rijtje woorden de censuur in gegaan waaronder het woord waar jij het over hebt.

Wellicht is het een idee een keer de lijst met gecensureerde woorden nogmaals door te nemen en te kijken of het nog relevant is.
Heb even geduld aub want ik kan nog niet echt heel lang achter de computer zitten om het te verbeteren/veranderen. Reageren op berichten, waar ik dus hopeloos mee achter loop, is momenteel mijn eerste zorg.

Hoop dat je hier begrip voor kunt opbrengen en zou graag willen dat je weet dat ik je berichten wel heb gevolgd en er zeker ook nog op in zal gaan.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: taalgebruik site

Berichtdoor woef op di 01 nov 2011 19:17

Mea, bedankt voor je reactie. Je moet je niet gehaast voelen om alles snel door te nemen, ik heb er alle begrip voor dat er naast dit forum nog een leven is. j Vooral onze gezondheid moet onze 1ste prioriteit zijn en daarom ben ik verheugd te horen dat je er stilaan bovenop komt. Neem vooral uw rust en laat je door mij zeker niet opjutten.
Uiteraard nemen beschaafde mensen het beste beschaafde woorden in de mond en ik kan aannemen dat sommige woorden niet getuigen van respect of goede smaak. Het woord dat ik echter aanhaalde, is een algemeen aanvaard beschaafd woord. Ik heb er nota van genomen dat de lijst met gecensureerde woorden aanpassen op je 'to-do'-lijstje staat.
Ik vroeg me enkel af waarom dit woord niet effectief verschijnt zoals het geschreven wordt. Nu heb ik inderdaad meer uitleg gekregen, waarvoor dank.
Misschien kan ik je helpen bij het bekijken van de lijst met gecensureerde woorden ? Ik heb nogal een goed idee van wat gepast en ongepast is. Ik bied mijn bereidwillige hulp hiervoor aan maar begrijp het evengoed als jullie dit liever zelf aanpakken.
Mijn verwondering was des te groter omdat het woord wél voluit wordt vermeld in titels van forumonderwerpen; kan je me daarin volgen ?
Ik hoop dat je mijn opmerkingen niet als afbrekende kritiek beschouwt maar als een suggestie.
Tenslotte wil ik je danken voor het aankondigen van reactie op mijn laatste postings, uiteraard in zoverre je daar iets aan toe te voegen hebt.
Ik ben dankbaar dat dit forum bestaat en ik denk velen met mij...
Dus even moeten wachten is écht niet erg.
Vriendelijke groeten,
Woef
woef

Keer terug naar wat is er nieuw op de site?