Free Website Templatesphpbb3 styles

Smerige trucs...Narcisten.

info over nieuwe berichten die informatie bevatten op dit forum.

Moderator: faith

Smerige trucs...Narcisten.

Berichtdoor Mea op do 11 jun 2015 23:32

In de afdeling over narcisme een nieuw artikel over de trucs and tricks die narcisten gebruiken. Is in het Engels maar goed te doen.

groetjes Mea en Faith.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: Smerige trucs...Narcisten.

Berichtdoor Marina op za 13 jun 2015 09:14

Ik herken het zeer zeker. Te veel eigenlijk.
Een date in het park, zijn ex die zijn zoon verwaarloosde... ik ben overal ingetrapt en direct gaan zorgen. Bij hem gaan wonen om hem te helpen met zijn kind (6 maanden oud en meervoudig gehandicapt).
Eerst de roze wolk, kon het niet geloven dat mij dit alles overkwam, hij was mijn prins op het witte paard.
En later... ik wist wat voor een rat het was, maar nam het voor hem op, overal.. ongelooflijk hoe dat kan werken. Maar ik neem het mezelf niet kwalijk. Dat gaat hem niet lukken. Ik ben nu van hem af en sterker dan ooit, daar heeft hij me bij geholpen en valt hem vies tegen nu 8)

Jammer dat ik in die tijd nooit dit soort info had gelezen.
Marina

Berichtdoor Mea op za 13 jun 2015 18:01

Hallo Marina,

Je hoeft je ook niet schuldig te voelen of te schamen, je wist het immers niet, was onwetend!
Zo gaat dat dus.
Apart vind ik altijd hoe de verhalen en ervaringen overeenkomen, vind je ook niet, zoooo herkenbaar!!
En maar loyaal blijven he.....

Hoelang heeft het geduurd voordat je door kreeg dat er meer aan de hand was?

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Marina op zo 14 jun 2015 20:46

Ik heb ook vol verbazing de ervaringen van anderen gelezen, het is vreselijk herkenbaar, echt eng.
Je zou haast denken dat die idioten allemaal op dezelfde school hebben gezeten.

Na 2,5 jaar veranderde mijn man. Ik heb heel lang gedacht dat het aan mij lag, dat is wat hij me wijsmaakte. Heb me jarenlang in allerlei bochten gewrongen om het maar te 'fixen' tussen ons en met ons gezin.
Tot dat mijn hulpverlener liet vallen dat ik eens verder moest kijken dan alleen naar mezelf. Een jaar voor ik bij hem wegging wist ik wat er echt aan de hand was, en nog heb ik geprobeerd onze relatie te redden. Voor de kinderen, want we waren immers al een gebroken gezin. En ook omdat ik bang was voor... de situatie waar we nu in zitten dus.
Marina

Berichtdoor Mea op ma 15 jun 2015 09:42

Hallo Marina,

Apart dat je zegt dat hij na zo'n lange tijd veranderde. Ik vraag het me af!
Nee, was er niet bij, snap ik dat je dat zegt alleen vraag ik me af of je echt zo'n lange tijd echt niets merkt.
Wat is er aan de hand; Is het zo dat hij zo lang goed toneel heeft gespeeld ( wat ze idd volhouden kunnen) of keek jij naar andere dingen en was er nog geen grens bereikt.
Heb je enig idee waarom het toen duidelijk werd; Waar ik naar op zoek ben is wat heeft gemaakt dat je wist dat er iets anders aan de hand was. Het kan voor heel veel mensen een eye opener zijn als we dit soort dingen wat duidelijker zouden krijgen.
Kan lastig terug te halen zijn en moeilijk te verwoorden denk ik!

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Marina op ma 15 jun 2015 21:56

Nou ik merkte al veel eerder dat er 'meer' aan de hand was, alleen was het toen niet naar mij gericht, maar naar zijn ex (waar hij ook een kind mee heeft).
Ik ben er volledig ingetrapt, in alles wat hij me heeft wijsgemaakt over haar. Nu was zij ook alles behalve stabiel etc. Hun zoon is meerdere keren uit huis geplaatst (nog voor ik in beeld was), ik dacht dat het enkel met haar te maken had, maar weet nu wel beter. Zij is ook 'slachtoffer' van hem en heeft daarnaast ook persoonlijkheidsproblematieken (borderline).

Toen hij zich op mij richtte (is dat overigens ook altijd naar ex blijven doen, aantrekken-afstoten en zij trapte er steeds weer in, is ook altijd verliefd gebleven, echt ongelooflijk!) waren we idd zo'n 2,5 jaar verder. Het omslagpunt was toen hij (mede)gezag kreeg over onze zoon. Hij is geboren voor ons huwelijk en ik moest dit toen dus delen. In die tussentijd heeft hij me bijna volledig afhankelijk van hem gemaakt. Geprobeerd mijn familiebanden te breken, dit is gelukkig nooit helemaal gelukt omdat mijn familie hem blijkbaar al wel door hadden en zij mij (en de kinderen) nooit hebben opgegeven en altijd klaar hebben gestaan.
Dankzij hun kon ik er uiteindelijk ook echt uitstappen.
Ik ben heel lang bij hem gebleven omdat ik bang was voor waar we nu in zitten en ook ivm zijn zoon die 50% bij ons woonde. Ik kon hem ook niet 'achterlaten' in die situatie.

Ergens hoop ik dat hij snel een ander vindt, zodat hij mij en mijn zoon los laat en voor zijn eigen pleziertjes kiest. Al gun ik natuurlijk niemand !!! hetzelfde waar ik in terecht ben gekomen.
Marina

Berichtdoor Mea op di 16 jun 2015 00:03

Hallo Marina,

Ook daar dus idd het welbekende patroon, bizar gewoon!
Dat steeds opnieuw terug gaan, kijk daar dus voor uit want zodra ze zich op een andere relatie werpen, dat weer is afgelopen of in een sleur terecht komen gaan ze idd terug naar hetgeen ze kennen.
Heel herkenbaar ook dat er een connectie blijft bestaan bij de ( in dit geval) vrouwen die uit zijn verleden zijn. Geen idee of het idd verliefdheid is, ik denk van niet. Er is wel degelijk een afhankelijkheid waarin zij denken niet zonder hem te kunnen voortbestaan of zo.
Idioot dat deze lieden mensen zover krijgen.....
Vaak hoor je idd dat ze allerlei rare dingen vertellen over exen. Op de een of andere manier zou dat dus ook een teken aan de wand moeten zijn maar geloven we ze op hun woord.
Zou het kunnen zijn dat de ex waar jij het over hebt helemaal geen borderliner is maar dit gedrag heeft door de relatie die ze gehad heeft met hem?
Ik kan me goed voorstellen dat dit gebeurd op die manier, zeker als je niet goed hersteld nadat je veel hebt meegemaakt met een persoon als dit.

Ben blij dat jij een stevige basis hebt door oa de mensen om je heen die je bij de les helpen houden. Zorgen voor jezelf voldoende rust nemen en niet vergeten dat de wereld ook andere dingen te bieden heeft helpt zeker.

Wat betreft het volgende slachtoffer; Het klinkt misschien vreemd als ik dit zo zeg maar het is een enorme levensles die je hebt gekregen. De volgende mag haar les leren op haar manier en op het tempo waarin zij dit verkiest. Het is niet aan jou je daarin te mengen om te waarschuwen of id. Heeft waarschijnlijk ook geen zin want niemand wil dat horen van degene waar je net verliefd op bent. Bovendien zal hij dat wel weer recht weten te breien tegenover een naïeve nieuwe vrouw die nergens van weet.
Waanzinnig maar waar!

Ik neem aan dat het kind dat ook deels bij jouw woonde ouder is als jou kind(eren) heeft dit kind meer door wat er aan de hand is?

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Marina op di 16 jun 2015 07:21

Hij heeft nooit samengewoond met zijn ex, ze hebben een jaar of 7 een knipperlicht relatie gehad en toen is 'per ongeluk' hun kind er gekomen.
Ik denk wel dat er bij haar meer speelt dan alleen maar slachtoffer zijn van de N. Ze heeft immers vaak zat haar eigen belang voorop die van haar kind gesteld, welke dus regelmatig door haar nalatigheid in het ziekenhuis is terechtgekomen. Mijn ex heeft mij ook flink op de huid gezeten, maar mijn kinderen hebben altijd voorop gestaan.

Hun kind krijgt het (thank god!!) gelukkig allemaal niet mee, hij is meervoudig gehandicapt en woont nu in een instelling. Dat maakte het voor mij vele malen makkelijker te gaan, ik hoefde hem niet achter te laten in die gevaarlijke 'thuissituatie'. Hij heeft wel veel stress ervaren, maar sinds hij in de instelling woont gaat het heel goed met hem. Ik mag hem niet meer zien, doet me vreselijk veel pijn, maar het stelt me gerust dat hij een veilig plek heeft en het besef van dit alles niet heeft.
Marina

Keer terug naar wat is er nieuw op de site?