Free Website Templatesphpbb3 styles

sociopaat

Hier mag je reageren op de bovenstaande informatie.

Moderator: faith

sociopaat

Berichtdoor jacqueline op za 17 dec 2011 21:10

Weet niet of ik dit hier kan/mag vragen maar is sociopaat hetzelfde als p?
jacqueline

Re: sociopaat

Berichtdoor Mea op zo 18 dec 2011 00:17

Hallo Jacqueline,

Even voor de goede orde; ik weet niet waarom jou vraag niet rechtstreeks is geplaatst maar het is nu iig goedgekeurd.

Je mag hier alles vragen hoor!!
Het woord sociopaat is in het Nederlands eigenlijk niet in gebruik. In het Amerikaans wordt het nogal eens afwisselend gebruikt met het woord psychopaat. ( psychopath/sociopath).
Onderscheidt tussen het een en het ander is er nauwelijks maar soms wordt het woord sociopaat gebruikt om iemand met ASPS aan te geven. ( anti sociale persoonlijkheids stoornis of ASPD; anti social personality disorder).
Meestal wordt er met sociopaat dus een psychopaat bedoelt en andersom. Toch fijn dat we in onze taal dat onderscheid beter en duidelijker maken toch!

Nogmaals; je mag hire alles vragen en als het even kan dan zul je er ook antwoord op krijgen. Met zijn allen hebben we best veel kennis in huis en eventueel zoeken we het voor je uit.

Hoop dat dit zo duidelijk is, zo niet laat het dan maar weten

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: sociopaat

Berichtdoor jacqueline op zo 18 dec 2011 15:49

Bedankt voor de duidelijkheid hierover! Ik lees veel, en wil veel weten, want begrijpen zal ik het nooit, maar het zal me wel helpen!
Als ik vragen heb, laat ik het weten hoor
Bedankt
jacqueline

Keer terug naar Reacties of vragen....