Free Website Templatesphpbb3 styles

Hoever zou iemand kunnen gaan

Hoever zou iemand kunnen gaan

Berichtdoor Pin op zo 21 feb 2016 22:10

Hallo,

het is even geleden dat ik op het forum ben geweest.
Ik heb een zwaar jaar achter de rug.

Nog even in het kort. We zij gevlucht voor pshygich geweld en hebbben ene half jaar in het blijf huis gewoond.
Er is een onderzoek geweest naar vermeend misbruik van onze dochter door haar vader. Raad heeft uitspraak gedaan vader mag kinderen zien, onder toezicht in omganghuis. Na uitspraak rechter, moet het tot afspraken komen, samen met OTS.

Ik ben blij met de OTS, want vader geeft nergens toestemming voor als het gaat om therapie.
Nu we eindelijk ergens lijken te komen, draait het verhaal wederom 180 graden om.

Mn ex, stuurde mij een mail dat hij stervende is, een zware ongeneeslijke ziekte. En hierbij wil hij het er maar bij laten.

Weken lang niets meer van hem vernomen. Advocaat, voogd, therapeut, politie, niemand kan hem vinden.
Uiteindleijk krijg ik van voogd te horen dat er weer contact is en dat hij afspraken wil maken voor de kinderen. Ofhij daadwerkelijk ziek is, weet ik dus nog steeds niet. Mailen doe ik niet. Ja alleen foto's van de kinderen, verder niet. Mede omdat ik maanden lang gestalkt en bedreigd ben.

Is het mogelijk dat hij dit verhaal verzonnen heeft? Volgens voogd is het een leugen. Omdat hij diep in de problemen zit, emotioneel maar ook fiancieel. Zou iemand zo ver gaan? En als het een leugen is, dan neem ik aan dat hij helemaal niet in staat is om nog voor de kinderen te kunnen zorgen? Kan ik dan alleen gezag aanvragen?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo iets verzint...
Pin

Re: Hoever zou iemand kunnen gaan

Berichtdoor Lilian op di 23 feb 2016 22:44

Hallo Pin,

Je kan je niet voorstellen dat iemand zoiets verzint. Maar er zijn mensen die verzinnen dit soort dingen daadwerkelijk en geloven het misschien zelf ook nog. Het lijkt me dat het niet uit hoeft te maken voor jou situatie of hij nu wel of niet doodziek is. Tenzij je het hard genoeg kan maken, en dan nog blijft het voor hem een manier om het weer te twisten en turnen en jou aan het werk te houden. Ga voor jou en je kinderen, hou je bij de feiten en de afspraken, negeer alles wat afleiding kan zijn van zijn kant, en bedenk je vooral niet suf over van alles en nog wat, en over wat er allemaal zou kunnen zijn. Ik weet dat dit niet gemakkelijk is gedaan na zoveel gebeurtenissen en ervaringen met 'zo iemand', maar voor je eigen mentale gezondheid wel heel erg belangrijk. Wees nooit boos op jezelf als het je toch gebeurd, maar probeer zoveel mogelijk weer ruimte te creëren zonder deze persoon in je hoofd.
Ik heb geen ervaring met alleen gezag aanvragen, maar als je denkt een goede zaak te hebben kan je dit doen. Ik zou het dan echter ook weer bij feiten houden die hard bewijsbaar zijn. Hoe minder mist, hoe beter.

ps: Ik heb zelf alleen ervaring als kind met een NPS als ouder.

Sterkte

Lilian
Lilian

Berichtdoor Pin op vr 26 feb 2016 09:22

Dank je wel voor je reactie en tips.

Mijn eerste ingeving was ook: niet op reageren! Nu heb ik nog niets weer gehoord, dus het zal allemaal niet zo vaart lopen denk ik.

Ik herken het patroon, dat wel.Maar heb het gevoel jaren lang als hulpverlener te hebben gehandeld. Gelukkig gaat het eper dage beter. En juist omdat ik nergens op reageer kan iemand raredingen doen.

Bedankt!
Pin

Berichtdoor Lilian op vr 26 feb 2016 23:25

Mooie is dat je eerste ingevingen vaak zo puur juist kunnen zijn. De rest is vaak ruis, ruis dat ze graag willen creëren. Ik begrijp je dat je zegt het gevoel te hebben jaren als hulpverlener te hebben gehandeld, dat is ook waartoe je uitgelokt bent. Ja hij kan rare dingen gaan doen als je niet reageert, maar iets raars ging er sowieso gebeuren, en voor beide ben je niet verantwoordelijk. Blijf die verantwoordelijkheid terug leggen daar waar hij eigenlijk hoort. Het kan lastig zijn omdat je patronen met hem hebt opgebouwd en die mogen slijten.

Fijne nacht

Lilian
Lilian

Keer terug naar Reacties of vragen....