Free Website Templatesphpbb3 styles

Het belang van lid worden van dit forum.....

Hier mag je jezelf voorstellen. Liefst met een nickname voor de veiligheid. Bedenk dat iedereen je berichten kan lezen dus wees voorzichtig met het delen van prive gegevens.

Moderator: faith

Het belang van lid worden van dit forum.....

Berichtdoor Mea op zo 07 sep 2008 23:55

Ik merk dat er maar weinig mensen die komen lezen ook echt lid willen worden.
Nu begrijp ik als geen ander de overwegingen die daarbij kunnen meespelen. Ook ik heb meerdere psychopaten in mijn leven en weet dus ook hoe gevaarlijk lid worden kan zijn.
Er wordt op dit forum niet voor niets sterk aangeraden zo anoniem mogelijk te blijven. Dit om eigen en elkaars veiligheid zoveel mogelijk te waarborgen.
Ik weet uit ervaring dat mensen er soms jaren over doen om zelf iets te schrijven en heb daar alle begrip voor.
Ik wil toch het volgende daarbij ter overweging meegeven;

Iedereen die met een of meerdere psychopaten te maken heeft, weet dat het een eenzaam bestaan is. Mensen die nooit iemand tegen zijn gekomen met dit gedrag hebben er geen idee van wat het is en hoeveel problemen je daar mee kunt krijgen. Niet alleen, zo de meesten hier weten, op maatschappelijk vlak maar zeker ook emotioneel, financieel en door het eigen geweten. De continue zoektocht waar zaken fout gingen en wat de oorzaak was is slopend, waarbij dan de opmerking niet misplaatst is dat de reguliere hulpverlening niet schroomt een duit in het zakje erbij te doen.
Iedereen lijkt op een eilandje het eigen gevecht te moeten leveren en gehoor is er niet... De eenling dus die roepende is in de woestijn.
Iedereen moet dan ook het wiel zelf uitvinden...

Hoe meer leden we hier op het forum krijgen hoe groter de vuist is die we kunnen maken om bekendheid te geven aan het fenomeen psychopathie.
Dit is voor mij een van de doelstellingen die ik op het oog heb.

Verhalen van anderen kunnen kracht geven en hoop voor degenen die (nog ) niet me willen/kunnen schrijven.
Nee idd...geen hoop dat de psychopatische persoon ooit beter zal worden maar wel hoop op een leven NA en LANGS psychopathie.

Denk je eens in dat je hier voor het eerst komt en niet 5 of 10 leden ziet staan maar ..oke laten we wild doen; 300.... dan weet je meteen; '..oooo ik BEN niet alleen...'.
Zelfs al zou dan nog niemand een enkel berichtje hebben geschreven..Alleen dat geeft dan al moed.

Willen we gehoord worden dan is het echt zo dat hoe groter een groep is... de harder je klinken zal.....

Iedereen die ook maar iets van psychopathie weet zal het eens zijn met de stelling dat het niet te verhelpen is..er geen behandeling bestaat die aanslaat en er geen medicijnen zijn die dit als 'ziekte' kunnen genezen....

Wat er wel zou moeten zijn is hulp voor iedereen die met psychopathie te maken heeft. De ouders, de broers en zussen, de grootouders, de vrienden, de partners, de school, de werkplek.... Overal waar deze mensen schade aanrichten die men niet licht zal vergeten, maar waar degelijk diepe trauma's zijn ontstaan.

Dus....zelfs als je niet wilt schrijven, of nog niet wilt schrijven, wil ik iedereen oproepen lid te worden van dit forum!!!
Mea
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Voorstellen