Free Website Templatesphpbb3 styles

Welkom bericht janet en haar verhaal....

Heb je iemand in je familie die psychopathie heeft, Dan weet je hoe moeilijk dat is en kun je hier je verhaal kwijt. Door het te delen kunnen we van elkaar leren en luchten we meteen ons hart.

Moderator: faith

Re: Welkom bericht janet en haar verhaal....

Berichtdoor janet op vr 09 jul 2010 23:55

hai zit er om telachen maar krijg het ook beetje warm van je goede en lieve advies!!! het is dat de winkels nu dicht zijn anders had ik nu nog ringentje gekocht ik wil er voor gaan en vind dat daar een speciaal gekocht ringentje bij hoort!
nieuwe ring,nieuw begin!!!

heb nu echgt zo gevoel van heb er zin in!!! en mijn negatieve gedachtes en denken wil ik ook omzetten! was ik daar al meebezig hoor! en merkte hetzelf en had vandaag gesprek met mijn temleidster en die vroeg ook of alles goed ging en dat ik volgens haar beter in vel zit en ja klopt ook wel...

probeer ook om mijn niet bezig tehouden wat die kwezel doet,denkt,voelt ....moet hem gewoon ook in hoofd loslaten!! dacht net even wat zal hij nu doen/denken en dacht toen gelijk lekerrrrr belangrijk janet het gaat er om dat hij wat doet en dat is leven en genieten!!!!

oohhh ben zo blij dat ik deze forum gevonden heb!! kan het niet vertellen of eigenlijk wel maar voel en meen het ook heel erg!!!

ik ben vanaf morgen 12 dagen alleen en paar dagen geleden dacht ik nog ojee straks komt kwezel op ""zwakke moment"" ( hij weet dat kinderen weg zijn en hoe ik in elkaar zit!!) nu denk ik enkel hoop dat kwezel niets laat horen omdat ik helemaal totaal geen zin heb om iets tehoren!!

teken dat ik op goede weg zit? oneee positief dus ja ben op goede weg haha! ga nu ook niet denken nu volhouden janet nee ik denk nu hou het gewoon vol!! morgen ring kopen en zal er voor gaan!! en wil ik ook echt!! wil totaal van denken aan kwezel af!!!!!!!!!!
janet

Berichtdoor Mea op za 10 jul 2010 01:56

Hai Janet,

Moooiii.. je hebt het begrepen!! Maak het ringetje niet te duur he..Gaat uiteindelijk niet om de matriele waarde, het is maar net wat het ringetje jou gaat zeggen.
Trouwens dat van die ring is niet helemaal een idee van mij hoor. Weet je wat; ik maak er een apart berichtje van bij het hoofdstuk slachtoffers.. want ik denk zomaar dat meerdere mensen er iets aan kunnen hebben.

Vind je het goed als ik je nog op wat valkuilen wijs?...Ik begrijp wel dat het soms lastig is te zien waar die zitten als het om jezelf gaat. Ik zeg het iig niet om je te bekritiseren of af te vallen he....
Jij zegt;

dacht net even wat zal hij nu doen/denken en dacht toen gelijk lekerrrrr belangrijk janet het gaat er om dat hij wat doet en dat is leven en genieten!!!!

Zie je zelf wat je schrijft???; het gaat er om dat hij wat doet en dat is leven en genieten!!!!

Weet je zeker dat het daar om gaat?
Volgens mij, of liever gezegd mijn zienswijze, gaat het helemaal niet om hem, laat staan om wat hij doet en hoe....
In jou leven gaat het helemaal niet om anderen. Het gaat om jou!!
Als ik jou de vraag stel ; ' wie is er het belangrijkste in je leven'....wat antwoord je dan?? En wat is dan de volgorde? ( en nu even lekker 'onwetend' meespelen hoor....)

Nog eentje dan??

nu denk ik enkel hoop dat kwezel niets laat horen omdat ik helemaal totaal geen zin heb om iets te horen!!

Je schreef het idd ook al in je voorgaande bericht. Hij mailt en sms-ed...en jij leest ... Hoe ga je je best doen om hem uit je leven en hoofd te bannen als je hem er steeds opnieuw in laat dan?
Nieuwsgierigheid, zelf pijniging, lekker Janetje pesten? Ik opper maar wat he.............

Wij adviseren altijd; NO CONTACT..........
Het betekent ook dat je actief zorgt dat er geen kontakt is of mogelijk is..
Dit is natuurlijk niet zomaar... Velen van ons hebben hun telefoon nummer, mobiele nummer, mailadres ed veranderd om aan de greep van hun psychopaat te ontkomen. Wetende dat we zwak kunnen zijn en toe kunnen gaan geven. Niet zeker genoeg van eigen kracht en onafhankelijk kunnen zijn.
Mijn advies is; Delete al zijn berichten ZONDER ze te lezen en ga er voor zorgen dat hij je niet meer zo makkelijk kan bereiken. Dus idd verander je nummers en je mailadres.
Niet meer aan hem denken houdt idd ook in dat je niet meer met zijn naam geconfronteerd wordt, al was het maar alleen dmv dit soort acties.
Stel je eens voor; je doet je best om je gedachen af te krijgen van hem en dat lukt..Je bent een paar weken verder zonder dat je aan hem hebt hoeven denken en floep..daar is weer een bericht van hem..Wat is je winst, wat schiet je er mee op.. wat is voor jou het positieve daaraan?

Heb je de artikelen over stalken al gelezen trouwens? Stalken is een actie die psychopaten zeker niet vreemd is en dat ze vaak toepassen..Kan heel geniepig beginnen, en dus is het belangrijk alert te zijn en te blijven.

Ik wens je heel veel sterkte!!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor janet op za 10 jul 2010 08:47

goedenmorgen!! ja ook nog laat wakker ?kom maar op met je de valkuilen hoor!!! maakt mijn echt wakker!!! en dat van het ringentje is zeker weten goede tip voor andere!!

wou enkel even wat recht zetten ik had zel deze zin ook al gelezen...het gaat er om dat HIJ wat doet en dat is leven en genieten!!!! en ik bedoelde natuurlijk IK. kon het enkel niet meer veranderen zoals ik als ik het terug lees meer rare spelfoutjes zie :)

en al zeg je het om mijn aftevallen of tebekritiseren mea zo vat ik ze echt niet op hoor!! zie ze meer als nadenkertjes.ja heb alles gelezen op dit form ook het stuk over stalking..en heb mijn het geluk dat kwezel geen pc heeft had hij wel maar mens in geldnood verkoopt zelf pc voor 200 euro ( hoe triest!!!!) en ander nummer had ik al keer genomen maar was hij zo achter.

( gewoon tegen iemand gezegd janet had haar nieuwe nummer gegeven maar ben briefje kwijt waar het op stond dit vraagt hij natuurlijk wel aan juiste persoon en niet aan bv mijn ouders/kinderen/beste vriendinnen nee zo wijs is hij soms ook nog!!!)

je vroeg wie is er het belangrijkste in mijn leven.....dat moet ik en mijn kinderen zijn ..enkel waarom maak of MAAKTE ik hem dan de belangrijkste persoon in mijn leven?? alles draaide om hem in relatie en na dat het uit was ( minstens 6 x) op dat moment trok al mijn funktienering weg en ZAT ik doelloos op de bank mijn afvragen dit of dat..niet weg durfde tegaan bang dat ik hem zag maar stiekum ook willen..tig x op gsm kijken en hem enkel missen!!!en terugkijken hoe leuk hij kon zijn.ALLES draaide om hem!!! ZIEK EIGENLIjK!!
MAAR DOOR DIT FORUM EN JOU ""VALKUILEN""BESEF IK MEER EN MEER WAAR IK MEE BEZIG BEN!!
EN DAT IS HEEL FOUT!!

echt tijd dat ik echt ga veranderen!! als mens ander niet kan veranderen dan zich zelf maar!! zit er ook over tedenken om afsparak temaken bij psycoloog ...al helpt dit mijn ook heel goed schrijven,nadenken ,naar mijn zelf kijken ectra ectra en hoop echt dat ik dit blijf volhouden hoor en echt weer vrolijke janet wil zonder 100 gedachtes in koppie!!over dingen die gebeurd zijn enctra.

heb mijn zelf en kinderen veel te kort gedaan!!

thankxx
janet

Berichtdoor Mea op wo 14 jul 2010 00:21

Hallo Janet,

Door prive omstandigheden heeft het even geduurd voordat ik je kon antwoorden, maar nu ben ik er iig...

Het klopt hoor wat je zegt; JIjzelf en de kinderen moeten het belangrijkste zijn in je leven. Hoe gek het voor sommigen onder ons ook zal klinken; daarbij ga jij dan nog steeds voor op! En dan nog geldt als moeder dat je kinderen direkt 2e zijn als ze nog niet de leeftijd hebben bereikt dat ze volwassen zijn en hun eigen boontjes behoren te doppen.
Zo te lezen weet je het dus allemaal wel, maar is de praktijk nog erg moeilijk?

Je vraagt waarom je hem zo belangrijk maakt in jouw leven. Ik neem toch aan dat hij daar een aardig aandeel heeft gehad, zodat jij iig in gevoelsmatig opzicht afhankelijk bent geworden van hem.

Als je onder het kopje slachtoffers kijkt dan zie je een artikel over afhankelijheid/ co- dependency...ook dat zul je besist gelezen hebben.
vraag van mij is dan; heb je het ter algemene informatie gelezen of lees je zoiets als een soort spiegel die je voor gehouden krijgt? Daar is het wel voor bedoelt, al geloof ik dat meerderen het eerder zullen lezen als info...in het algemeen dus.

Een van de dingen die in dat artikel staat is;

Afhankelijkheid is niet iets dat gewoon zomaar ontstaat, het is een keuze. Je leert andere mensen je te domineren en je te behandelen zoals je altijd wordt behandeld. Mensen die hun stem verheffen, dreigen, je schuldgevoelens aanpraten, woede gebruiken of zomaar beginnen te huilen proberen op deze manieren je afhankelijk te houden.
Je kunt anderen leren je te behandelen zoals jij graag behandeld wilt worden.

Het laat 2 dingen zien; Ten eerste hoe je afhankelijk gemaakt wordt, maar ook heel duidelijk dat jij dat zult moeten toelaten wil dat ook idd lukken..
In de macht van een ander vergeten we vaak onze eigen macht en eigen verantwoording.
Niemand kan ook maar iets met je doen, dat jij niet toelaat!
Zo dat is een heel heftige !!
Als je deze zin tot je laat doordringen..diep laat doordringen en toepast op je eigen leven, in verleden, heden en toekomst dan gebeurd er wel het een en ander met je neem ik aan. ( dit niet perse voor jou alleen bedoelt maar voor ieder mens!)
Ik maak een uitzondering voor hen die vanaf kindsbeen af aan niet hebben geleerd voor zichzelf te zorgen, en niet de kans hebben gehad te leren dit alsnog te gaan doen. (bv kinderen van psychopaten, incestslachtoffers ed.)

Je hebt het idee om eens naar een psycholoog te gaan...Ik juich dat toe..eigenlijk altijd hoor, niet alleen in deze situatie. Ieder mens moet leren denk ik.. En een van de manieren om dat te doen is met een mens te praten die weet hoe dingen op te lossen zijn, of hoe je op een andere manier naar iets kunt kijken of mee om kunt leren gaan.
Zou dus niet zo vreemd zijn om in jouw geval eens te bezien of je kunt gaan werken bv aan het weten om te zetten naar de praktijk? Misschien ook om te kijken waar dit vandaan komt, dit afhankelijk zijn. Misschien weet je wel al waar dat vandaan komt en kan een psycholoog je helpen het de plek te geven die het toekomt zodat jij je kunt richten op manieren er mee om te gaan die wel voor jou werken ipv tegen je.
Let er iig op dat er een klik is tussen jou en de psycholoog. Dat is heel erg belangrijk en denk erom; mocht je de stap zetten en op in-take moeten, dan zit de psycholoog net zo goed op in- take bij jou he..je kunt vragen stellen over de specifieke onderwerpen waar jij mee zit en hoe hij/zij daar over denkt, wat het plan van aanpak zal zijn, Hoe de psycholoog normaliter te werk gaat ..Ook hier weer; JIJ bepaalt , want JIJ bent de belangrijkste persoon in jou leven.....

De laatste zin in het artikel dat ik zojuist noemde is misschien een mooi streven en zeer toepasbaar ook weer bij het verhaal over die ring;

Verklaar jezelf onafhankelijk en blijf zo dicht mogelijk bij jezelf, wees jezelf en weet dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen denken, voelen en handelen!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor janet op ma 26 jul 2010 13:36

hallo ben er even tussen uit geweest!! om even rust tekrijgen in en met mijn zelf en moet zeggen het gaat redelijk goed.
al vind ik in huis nog weinig rust dus ik ""stalk""mijn vriendinnen :P al ben ik maar even het huis uit s avonds maar kan absoluut niet rustig op bank bv tv kijken.

van de week zei collega he lekker avondje op de bank hangen ik keek haar aan of ze niet goed geworden was en zei ook lekker op bank hangen????? pffff ze vroeg toen waarom doe jij dat niet janet vind toch rust!! heb het geprobeerd maar half 8 werd ik al ""gek""en 8 uur was ik bij vriendin ben blij dat ik vriendinnen heb waar ik terecht kan....komt misschien ook wel omdat mijn kinderen op vakantie zijn en ik dus geen reden/doel heb om thuis tezitten bast vermoeiend hoor kinderloos zijn!!

van kwezel sinds verleden week zondag niets meer gehoord/gelezen en dat maakt mijn best blij maar weet je soms komt ook het stomme gemis weer terug schrijf steeds de punten op die ik denk temissen en besef dan gerust nou nou wat een ideale vriend ..

heb wel ring om en steeds als mijn gedachtes over hem gaan kijk ik er naar en draai ik er even aan en helpt dan ook nog!

wat ik nu ook ""bewust"""doe is elke keer als ik bij vriendin ofzo geweest ben bewust beseffen had met hem niet gemogen/gekunt dus geloof dat ik goede weg op ben enkel nu nog die rust!!!!!!!!!!!!!!!!!!
janet

Berichtdoor Mea op di 27 jul 2010 21:01

Hallo Janet,

Wat fijn dat je even er tussenuit bent geweest. Nu hoop ik dan ook dat je even wat hebt kunnen opladen.
De rust die je mist is nu de grote boosdoener toch? Ik neem dan aan dat je het over de rust in jezelf hebt. Geen idee hoe dat normaliter is voor jou?
Kijk, als je normaal ook die rust niet had dan is er weinig aan de hand, tenminste.. als je nu niet de neiging zou hebben je tijd te besteden aan denken aan hem!
Als je normaliter wel die rust kan heben dan is er meer aan de hand.

Nu is het psychologisch gezien vaak zo dat als je een tijd in een bepaalde gemoedstoestand bent, je brein al zover is dat het is veranderd, maar je gevoel blijft hangen in het oude. Er zijn dan manieren om daar als nog uit te raken maar vaak kun je dat niet zo snel op eigen kracht .
Kun je eens iets meer vertellen over hoe je dat normaal gesproken had?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor janet op vr 30 jul 2010 08:04

hallo Mea

ja was wel even goed er tussen it en ook wat opgeladen .en ja ik bedoel de rust in mijn zelf. ben altijd wel enigzins onrustig hoor kan slecht rustig zitten en niets doen.
maar nu is het zo of ik doe totaal niets op stom op bank zitten na of steeds deur uit s ochtends denk ik al okeee kan vanmiddag wel even naar vriendin a en dan vanavond naar vriendin b dan denk ik ook wel halloooo janet net je ogen open geniet toch van je vrije dag en doe relax en s ochtends gaat dat ook wel

maar s avonds moet ik er gewoon even tussen uit ( gelukkig komen morgen kinderen weer thuis dus word het verplicht minder) want kan moeilijk elke keer hun alleen laten al zijn ze ouder toch niet echt gezellig..dus hopelijk word het dan minder de drang tot weg gaan.

en ja doe het ook om niet die kwezel te gaan missen of malen over hem..al word het stukken minder nu ik niets meer hoor,zie van hem!! gelukkig!!! ben nu ook al zo ver dat ik niet meer naar mijn ex schoonzusje ga niet voor haar maar wil eigenlijk gewoon even totaal niets horen over hem!! want ben wel al zo ver dat het mijn een worst zal wezen of het goed of slecht met hem gaat!! okeee stiekum hoop ik slecht klein beetje ""wraak""mag toch wel bedoel ik wraak niet echt hoor zal niets doen om wraak tenemen :P
janet

Berichtdoor Mea op vr 30 jul 2010 21:31

Hallo Janet,

Wraak.ja ach... het heeft een slechte klank en als je daadwerkelijk dingen in het werk stelt om iemand anders te schaden dan denk ik ook dit het niet goed is. Is het echter zo dat er iets gebeurd waardoor je een soort van gelijkheid krijgt in je gevoel na hetgeen jou aangedaan is, dan zal het best zo wezen dat je dat als een soort genoegdoening kan zien.. zo je wilt wraak, maar ik denk dan toch dat het heel iets anders is. Ik herken dat gevoel by the way echt wel hoor!
en ja..dat voelt soms best goed, ook al geneer ik me er wel voor soms.
Heel goed hoor dat je langzamerhand merkt dat je afstand gaat nemen. Tijd zal maken dat het steeds minder wordt, wat ik je brom!!
Je moet denk ik jezelf die tijd ook wel gunnen. Dit soort mensen en dan met name mannen, omdat het domweg meer voorkomt bij mannen, maakt nu eenmaal dat je op de een of andere manier erg afhankelijk wordt van ze....

Ik bedenk me net dat ik niet zeker weet of ik op je vorige bericht heb gereageerd. Wel gaaf dat je idd die ring nu hebt. Je draait eraan en demkt eraan..Helemaal goed, maar zou je misschien ook willen bedenken, en dan heel bewust, dat hij staat voor trouw zijn aan jezelf? Dus als je naar die ring kijkt je dan bedenken dat je trouw bent aan jezelf, je zelf dingen die goed zijn gunt..allemaal positieve gedachten voor jezelf. Dat maakt het allemaal nog sterker. Zo train je ook je bewustwording daarin. Op het moment dat je het dan echt nodig hebt dan zal de ring zijn werk zeker doen en heb jij je doel daarmee bereikt..Prachtig toch!

Hoe kom je je avonden door als je kinderen er wel zijn Janet?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Sandra op za 02 jul 2011 18:29

Hi Mea,

Heb je tekst en uitleg gelezen en wil hierbij kennis geven van de belofte om goed voor mezelf te zorgen en trouw zijn aan de die belofte. Het is wel een hele goede ... ik denk dat mijn ring mij absoluut steun zal bieden !

Dank je wel !!! Gr. Sandra
Sandra

Berichtdoor Mea op ma 04 jul 2011 20:10

Hallo Sandra,

Gaaafffff!!!!

Heb je al een ring die je hiervoor zult/kunt gebruiken?
Ga je, zoals ik iemand aan heb geraden, er ook een klein ritueel van maken voor jezelf?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Sandra op di 05 jul 2011 06:48

Hi Mea,

Door de naweeen van mijn relatie ben ik ook in wsnp beland en heb ik daarom niet de middelen om ee leuk gouden ringetje te halen voor mezelf. Nu hoor ik je al denken, denk ik, wie heeft er goud genoemd ? Maar ik heb 1 gouden ring en vindt het misstaan als je dan een ring van ander materiaal aan je vinger doet. Duszzz ... deze volstaat ... heb ik destijds van een vriendin gekregen die best heel brutaal is en in de omgang met mannen de kerels om haar vingers kan winden en heel assertief is naar mannen toe. Overigens heeft ze jaren als raamprostituee gewerkt.

Met andere woorden, haar kracht daarin ... kan ik er misschien goed bij gebruiken.

De ring kan inmiddels niet meer van mijn vinger af, 3 kinderen verder ... dus het ritueel laat ik voor wat het is.

Maar vindt de trouw en de gelofte aan mezelf en denk ook aan mijn kinderen omdat zij een deel van mij zijn om goed voor mezelf te zorgen heel mooi daarin.

Bedankt, Sandra
Sandra

Berichtdoor Mea op wo 06 jul 2011 08:55

Hallo Sandra,

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat met dit idee te doen en hoe dat dan te doen.
Het gaat er niet om of een ring nieuw is of dat je er een hebt die je al jaren draagt of al een tijd in een laatje ligt. Eventueel kun je voor een heel klein bedrag een ringetje aanschaffen.
Waar het eigenlijk om draait is dat ritueel. Alle belangrijke gebeurtenissen in ons leven worden omringt en gevierd met en door rituelen. Dat is niet voor niets!
De vraag die bij me op komt is; Als dit ritueel niet nodig zou zijn.... waarom heeft die ring dan hiervoor niet net zo gewerkt?

Wat ook bij me opkomt is; I heb dit eerder zo gehoord hoor, maar...zijn we dan zelf niet belangrijk genoeg om eens iets speciaals te doen en dat ook aan te kleden met een kleine viering?
Wat zou je doen als je dit voor een lieve, trouwe vriendin zou doen? Niets of toch wel iets? enzo ja , waarom dan niet voor jezelf?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Vorige

Keer terug naar Psychopathie van ouders, kind, broers en zussen.