Free Website Templatesphpbb3 styles

Veroordeeld...

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Veroordeeld...

Berichtdoor Corrie54 op di 03 maart 2009 19:25

Ben een poosje niet geweest, te druk met de vervelende zaken. Mijn ex heeft bij zijn werkgever gefraudeerd. Dat wist ik. Onder zware psycologische druk van hem en door onze oplopende schulden (ik weet tot op de dag van vandaag niet wat hij met zijn salaris heeft gedaan. Hoeren? Gokken? Drugs? iig was er nooit ergens geld voor, terwijl we samen een behoorlijk inkomen hadden) , heb ik een gedeelte van het geld gebruikt om rekeningen te kunnen betalen, om te zorgen dat mijn dochter en ik niet op straat kwamen te staan. En om de advocaat te kunnen betalen, die onze scheiding heeft geregeld.

Nu heb ik een taakstraf opgelegd gekregen. Weliswaar voorwaardelijk, maar toch een enorme klap. Ik, de vrouw met een blanco strafblad. De vrouw die voor mijn ex nog nooit in aanmerking is geweest met justitie. Buiten dat ligt de weg nu vrij om mij ook civiel aan te pakken. Maw: een gedeelte van het geld terug betalen. Alhoewel ik een fractie van het geld heb gebruikt, kan ik zelfs hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld. Dat zou betekenen dat ik voor de rest van mijn leven kan gaan terugbetalen.

Uiteraard heb ik geprobeerd de rechter ervan te overtuigen om de verzachtende omstandigheden mee te laten tellen. Daar had de rechter geen boodschap aan. Ik kwam over als een intelligente en stabiele vrouw. (Ja nu wel. Ik ben meer dan een jaar bij hem weg en negen maanden psychotherapie verder) Ik had in verweer moeten komen tegen mijn eigen (toen) man. Desnoods juridisch.

Ik vraag me af hoe ze dat hadden gezien. In verweer komen tegen iemand die een ellenlang strafblad heeft (mishandeling, allemaal alcohol-gerelateerde zaken etc) en je naar de SEH heeft gemept. Iemand die je in twee jaar depressief heeft gepraat.

Ik ga uiteraard in hoger beroep. Maar zo langzamerhand begin ik de moed een beetje te verliezen. Ik geloof niet meer in een goede afloop. Deze man blijft me -alhoewel niet lijflijk- achtervolgen. corry54
Corrie54

Re: Veroordeeld...

Berichtdoor Mea op di 03 maart 2009 23:47

Hallo corry54,
Alhoewel het vreemd klinkt op een forum als dit is, ben ik toch blij weer eens iets van je te vernemen. Ik kan het niet helpen maar ben altijd benieuwd naar iedereen die zijn of haar verhaal hier doet of heeft gedaan en hoe het ze vergaat.....

Dit is allemaal rot zeg!
Ik kan me er zeker iets bij voorstellen hoe beroerd het voelt om nu die straf boven je hoofd te hebben hangen. Waardeloos, vooral omdat je zelf altijd 'schoon' bent geweest en noodgedwongen in een situatie bent beland waar je niet in thuis hoort.

Die rechter is gisteren geboren geloof ik?
Of is oud en het zat???
Vreemde reactie hoor, zeker gezien jou verleden contra dat van je ex......
Nu houdt ik me niet dagelijks bezig met juridsiche zaken, maar is het mogelijk als zoiets gebeurd om een andere rechter te vragen?.. De advocaten op zich weten heus wie , wie is in de rechtbank...Dus neem toch aan dat je advocaat wist op een goed moment wie de rechter zou zijn en wat de algemene houding van hem is?
Begrijp me niet verkeerd, Ik leg nu dus niet die verantwoording bij jou, wel bij je advocaat..( dit is niet ons dagelijks werk toch!) Nu moet er een hoger beroep komen en mijn vraag is dus; Had dat niet voorkomen kunnen worden. En daarmee dan alle energie, tijd en geld dat er mee gemoeid is kunnen besparen...

Je vertelde in een eerder bericht dat je ex een vriendin had..Ik kreeg ook de indruk dat het op dat moment redelijk rustig was rondom hem?
Nu begint alles weer opnieuw. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat zijn relatie weer achter de rug is en hij jou weer in het vizier heeft....

Ik ben zelf erg onhandig met de computer dus geen idee hoe mensen aan wachtwoorden van anderen komen. Dat zou betekenen dat wachtwoorden dus herkenning moeten geven voor diegene toch?

Ik kan me voorstellen dat het je toch beangstigd dat dit opnieuw gebeurd allemaal. Idd kom je er ooit vanaf??...

Ik denk dat je altijd een bepaald soort alertheid zult moeten houden. Dat gaat prima samen met een normaal ontspannen leven.
Het is enorm wennen in het begin maar het wordt op den duur een soort tweede natuur. Het is er ergens ver weg en indien nodig dan komt het zo weer te voorschijn.

Voor de verdere toekomst is het wel moeilijk qua nieuwe relaties;..vrienden, kennissen maar ook nieuwe partner(s) zullen op een goed moment op de hoogte gebracht moeten worden.. Goede uitleg is dan wel essentieel.

Kun je je weer zo beschermen nu dat hij weer niet erop kan?
Nogmaals ik ben slecht met computers dus vandaar misschien een overbodige of domme vraag .

Je vertelt dat je een dochter hebt. Mag ik vragen hoeveel zij mee heeft gekregen en nog krijgt van alles wat er is gebeurd ?

groetjes Mea
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Corrie54 op wo 04 maart 2009 13:04

Hoi Mea,

Ook ik vind het 'leuk' om hier weer wat te posten (alhoewel ik liever op een forum over breien als kenner zou zitten, haha!)

Bedankt voor je reactie weer.

Tsja: het is een strafzaak. De rechter is een politierechter en die keek alleen naar het strafbaar feit; heling in dit geval. (daar gooien ze het onder) Puur feitelijk is het ook heling wat ik heb gedaan. Alleen waren de omstandigheden anders, ik ben onder zware psychologische druk zo ver (of laag, tis maar hoe je het bekijkt) gekomen.

Zoals ik nu ben, zou ik me dat ook nooit laten aanpraten of het zelfs maar in overweging nemen. Toentertijd was ik depressief en zat ik tegen een burnout aan. Na tweeenhalf jaar lang elke dag te horen hoe waardeloos je bent, nadat mijn ex-man tig keer vreemd was gaan en mij op alle fronten verwaarloosde, zijn liegen, verdraaien en mij van alles de schuld geven, was er niets meer van me over. In verweer komen durfde ik niet, zeker niet gezien de mishandeling die eenmaal heeft plaastgevonden. Dat is genoeg om je voortaan in je schulp te laten kruipen...

Als ik in hoger beroep ga, word ik gehoord door een meervoudige rechtbank. Maw: die staan meer open voor de achterliggende gebeurtenissen. Desnoods laat ik me onderzoeken door een psychiater van het hof. Ik heb ook de bewijzen van de mishandeling, verslag van de SEH, foto's van hoe ik er aantoe was. De diagnose van mijn psychiater en mijn huisarts: depressief door fysieke en emotionele mishandeling. Ik hoop dat er dit keer meer compassie wordt getoond. IK ga het iig proberen. Wat heb ik te verliezen?

Ik heb geen idee of mijn ex op dit moment nog een relatie heeft. Alle contact met hem en mensen die hem kennen, heb ik verbroken. En dat wil ik heel graag zo houden...

Wbt mijn dochter: ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat ze niet met hem mag praten omdat hij heel vervelend tegen me heeft gedaan. Dat snapt ze gelukkig, want ze is heel slim en heeft het met eigen ogen gezien en gehoord (helaas) Vanaf de dag dat we wegwaren bij hem, is ze veranderd. Ze is veel losser en ontspannener. Tuurlijk heeft ze er iets van opgelopen/meegekregen. Maar ik denk geen blijvende schade, daarvoor heeft het te kort geduurd en was ze te klein.
Corrie54

Berichtdoor Mea op do 05 maart 2009 01:06

Hai corry54,
Zoals ik in het andere bericht heb geschreven..Ik zou meteen door naar dit bericht maar doordat faith haar computer is gecrashed waren we daar lange tijd mee bezig om te zien of we het weer aan de praat konden krijgen...Niet gelukt dus..Het is me nu net even te laat om nog uitgebreid te reageren, maar wil nog wel het en en ander kwijt eigenlijk. Kom er dus morgen op terug.
Tot dan he,
Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Rups op za 07 maart 2009 10:34

Dag ,

Wat akelig allemaal dat het op deze manier loopt...ik wens je veel sterkte en hoop dat het allemaal gunstiger afloopt dan je nu misschien vreest.

Ik prijs God dat er in mijn situatie in ieder geval geen kinderen aanwezig zijn en waren...Meestal zijn kinderen sterk en in staat heel goed te zien en te voelen wat ok is en wat niet. Dat zal voor je dochtertje wellicht ook gelden.

Lieve groeten, Rups
Rups

Berichtdoor Corrie54 op za 07 maart 2009 11:37

Hoi Rups,

Gelukkig is het niet zijn dochter en hoef ik ook nog niet eens die eikel elke keer voor mijn deur te hebben. Of nog erger: dat hij recht heeft haar te zien of mee te nemen. Gelukkig ben ik zo slim geweest me te laten steriliseren toen ik net samenwoonde. Erg drastisch voor iemand van -toen 33- maar ik wilde geen risico lopen op die manier de rest van mijn leven met hem verbonden te zijn. Ik was toen alleen nog maar in elkaar geslagen, hoopte toen dat het goed zou komen tussen ons. Maar onbewust wist ik toen al dat hij een foute man was wrs. Achteraf vallen puzzelstukjes in elkaar. Lang leve mijn intuitie...

Hij heeft zelf een kind uit een eerdere relatie en ik weet hoe 'fijn' zijn eerdere ex-vriendin het vindt constant met hem geconfronteerd te worden.

En idd: mijn dochter was er al eerder achter wat voor man het was dan ikzelf. Wilde bijv. nooit bij hem op schoot zitten, wilde hem geen welterusten wensen ed. Slimmer dan haar mama, haha!
Corrie54

Berichtdoor Mea op zo 08 maart 2009 21:22

hee corry54(zoals je zelf zegt he...)

Ja het is best raar eigenlijk he..Jij vind het leuk hier weer te posten en ik vind het leuk weer van je te horen.. Echt vreemd want het liefst hoor ik altijd dat het bere goed gaat met mensen en deze periode in hun leven naar de achtergrond verdwijnt, dat betekent dan dat ze dit forum niet meer nodig zouden hebben. Of dat ze terug komen om andere tot steun te zijn.
Enfin.. het is natuurlijk wel zo dat als je hier dan toch moet zijn en wilt zijn het fijn is dat je een gevoel hebt op een vertrouwde plek te zijn met mensen die weten waar ze over praten..Een soort thuiskomen gevoel ook wel.

Het is toch niet te geloven he..Houdt je je altijd keurig aan de regels en de wet en loop je staks rond met een strafblad.... Witheet zou je worden toch!!!
Ik ga duimen dat de meervoudige kamer je niet alleen aan hoort maar ook serieus neemt. Wat 'mazzel' is, is dat sinds een aantal jaar huiselijk geweld veel serieuser genomen wordt als daarvoor. ( wist je dat bv verkrachting binnen het huwelijk pas sinds 1991 strafbaar is!!)
Met alle bewijslast die jij tegen hem hebt, moet het gewoon lukken!!!

Ik wil het toch nog even over je dochter hebben. Ik heb erg geaarzelt dit onderwerp aan te snijden, maar heb besloten het toch te doen.
Je zegt dat ze veel losser is geworden en minder gespannen sinds jullie onder de invloedsfeer van je ex vandaan zijn.
Maar ook dat je verwacht dat ze er geen verder trauma's van opgelopen heeft.
Ik zou je niet zo kunnen vertellen of dat wel of niet zo is. Tuurlijk kinderen zijn enorm flexibel..Maar er is ook voldoende wetenschappeijk bewijs dat gebeurtenissen op welke leeftijd dan ook, die traumatisch zijn, hun littekens altijd achterlaten.
Zelfs als kinderen geen actieve herinneringen hebben aan een traumatische jeugd dan nog kunnen beelden, geluiden en gebeurtenissen zich vast zetten in het zgn celgeheugen.... Actief is de herinenring vervaagd, maar het lichaam reageerd nog op de reflexen die toendertijd zijn aangeleerd. Het lichaam doet dit door angsten, zweten, stotteren, huilbuien die onverklaarbaar zijn, eetproblemen, opstandig gedrag enz enz enz ...

Je zou mij dus een heel groot plezier doen door dit altijd in je achterhoofd te houden.
Mocht er in de toekomst ooit iets zijn dat niet direkt te plaatsen is in haar normale gedrag, check dan eens na of het met de periode te maken kan hebben van toen je ex er nog was.
Schrik niet: Dit kan zelfs pas naar buiten komen als ze zelf een kind heeft in de leeftijd die zij had toen alleszich voordeed!!

Ppff zo, dit was even niet makkelijk, omdat ik weet hoe erg het is als je kind de gevolgen zou dragen van een relatie die je als moeder had ....Ik wens je toe dat je gelijk hebt en zij er niets maar dan ook helemaal niks, geen greintje van overhoudt!

groetjes Mea

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Corrie54 op ma 09 maart 2009 12:42

Hoi Mea,

Bedankt voor je bericht. Ik ben blij dat je het gewoon hebt geschreven en ben totaal niet boos of geschrokken of wat dan ook. Ik kan wel tegen een stootje dus eerlijkheid voor alles. Graag zelfs!

Ten eerste heeft mijn dochter ex maar twee jaar meegemaakt. De basis was goed en sinds ons vertrek is ook weer alles stabiel wbt de thuissituatie. Ze heeft geen ruzies meegemaakt tussen ons, heeft me niet gezien toen ik geslagen werd. Het enige dat ze heeft meegekregen, is dat ze haar moeder veel heeft zien huilen en dat er vaak een gespannen sfeer was thuis. En dat mijn ex haar veel heeft gepest, onzeker heeft gekregen. De eikel kon het niet laten kleine meisjes ook te beledigen en te kleineren. Uiteraard heb ik haar zoveel mogelijk beschermd en buiten zijn schot gehouden. Nocht niet ik haar alleen met hem. Ik hoop idd dat de schade meevalt.

Verder zit ik in de medische sector en weet vanuit daar, maar ook vanuit mijn eigen jeugd hoeveel inpact dit soort dingen kunnen hebben en dat je idd jaren na dato er (nog) last van kunt hebben en/of krijgen. Dus ja; ik houd daar rekening mee. Heb ook op school van mijn dochter ons verleden kenbaar gemaakt en gevraagd aan de bel te trekken als ze afwijkend (of voor mijj dochter zijnde raar) gedrag vertoont. Tevens verteld dat ze onder geen beding met iemand anders dan ik mee uit school mag gaan. Ze heeft trouwens ook een mobiel die ik altijd bij me heb als ik niet bij haar ben. Ik ben voorbereid op het ergste. Misschien overdreven, maar volgens mij kan ik niet voorzichtig genoeg zijn.

En idd hoop ik dat ik straks iemand tref die meer compassie voor me heeft. Dat ik voor iemand sta die luistert naar mijn verhaal. Persoonlijk vind ik dat ik wel genoeg gestraft ben voor mijn 'daden'. Puur feitelijk ben ik schuldig voor dat waar ik veroordeeld voor ben. Ik wist het én ik heb een gedeelte van dat geld gebruikt. Maar dat was onder invloed van -waar ik later achter kwam- een psychopaat. Ik hoop oprecht dat daar rekening mee wordt gehouden straks. De nieuwe (of oude) Zuster K. had dit NOOIT gedaan. Daarvan ben ik overtuigd...
Corrie54

Berichtdoor Mea op di 10 maart 2009 10:28

Hai corry54,
Hee, ben opgelucht.
Ik ben ook wel zo iemand die het liefst rechtuit gaat ipv met omwegen praat. Maar soms is dat moeilijk. Zeker als je elkaar niet goed kent en niet in real life weet van elkaar. Het is lastig in te schatten via dit medium of iemand het aan kan op het moment dat er iets gezegd wordt.
Vandaar dus miijn wat voorzichtige benadering ervan. Op een gegeven moment kies ik er dan wel voor om hett och te zeggen. Vaak denkt men niet zo ver, is nog niet toe aan dit soort problemen di emogelijk de kop op kunnen steken. Het kinderleven gaat wel gewoon door en dat kan behoorlijke schade geven.
Veelal durft de direkte omgeving ook niet veel te zeggen erover .Tja ,dus dan trek ik toch de stoute schoenen maar aan..( die staan trouwens naast de schopscheontjes in de kast).

Zo te horen ben je op van alles voorbereid..gaaf!!
Wat ik nog meende te vragen; heb je bij benadering ( als je het niet precies wilt zeggen met oog op privacy gevoelige gegevens) een datum voor die ztting al?
Kan me goed voorstellen dat je het maar achter de rug wilt hebben. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je daarmee verder.
Groetjes Mea

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Corrie54 op di 10 maart 2009 10:44

Hoi Mea,

Gelukkig ben jij van hetzelfde hout gesneden als ik. Geen gemeut: gewoon zeggen waar het op staat. Bereik je meer mee. Ik denk dat iedereen die hier komt wel wat gewend is en er weinig tere zieltjes (meer) te vinden zijn, haha! :)

Ik ben idd voorbereid: mijn dochter is belangrijker dan ikzelf en het is mijn taak haar te beschermen tegen de grote, boze buitenwereld. Helaas heb ik haar in aanraking laten komen met mijn ex, daarover heb ik me al schuldig genoeg gevoeld. Heeft ook geen zin meer: we moeten ons richten op de toekomst. Toch?

Ik weet niet wanneer de tweede zitting is, dat kan wel 4 mnd duren. Aan de ene kant vervelend, want ik wil wel eens weten waar ik aantoe ben. Aan de andere kant prima> kunnen mijn dochter en ik lekker vakantie gaan vieren (iets dat we hard nodig hebben) en zit ik nog niet aan een eventuele betalingsregeling vast. (die er misschien wel zit aan te komen. ik hop het niet, maar zoals ik al schreef, ben ik mijn vertrouwen in een eerlijke rechtsgang een beetje kwijt)

Dus: wederom geduld hebben. Pfffff.....
Corrie54

Berichtdoor Mea op di 10 maart 2009 11:12

hai corry54
whahw, Ik begin te vermoeden dat we ook daar op elkaar lijken. Je bent denk ik net zo'n hittepetit als ik ben...Tja, dan is het een kwestie van aan de riem gaan liggen en afwachten. Je hebt gelijk.. de tijd tussen het een en ander kun je prima opvullen met andere dingen. Wat je zegt nog op vakantie gaan omdat je dom weg nu nog weet wat je inkomen en uitgaven plaatje is!

Zal je nog tegenvallen hoor hoeveel tere zieltjes hier komen. Tuurlijk heeft iedereen het een en ander achter de rug, maar de stoerigheid is vaak een overlevingsmechanisme..daar onder zit dan toch een beschadigd mens met veel verdriet. En je zegt het zelf ook al he; Ook jij hebt je schuldig gevoelt naar je dochter toe vanwegen het gebeurde. Het kan goed zijn dat iemand daar nog midden inzit en dan ga ik maar ff vertellen van' ja maar denk wel hier aan en doe je dat wel'..Dat kan gewoon net verkeerd vallen of een foute timing hebben..vandaar dus toch mijn voorzichtigheid.

Ben blij dat jij behoorlijk stevig bent iig.Ik las net de vraag van Lucie ook.. en ik ben er zelf ook altijd erg in geintresseerd. Hoe heb je dat gedaan. Hoe ben je in een redelijk korte tijd weer zo sterk geworden? Heb je hulp gehad en zo ja welke.. ( dan heeft iemand een handvat mocht dat nodig zijn). Heeft je omgeving er in geholpen?
Dat soort vragen komen er dan bij me op.

Daar aan denkend. Zou het misschien een goed idee zijn daar een apart segment voor aan te maken; Hoe te overleven, hoe te herstellen.....mmm eens even mijn gedachten over laten gaan maar.. En graag meningen dus!
Groetjes Mea

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Corrie54 op di 10 maart 2009 15:41

O, dat geloof ik meteen. Heb zelf ook een stoere-grote-mond variant. Is idd vaak alleen maar ter camouflage als ik me onzeker voel. Het klopt dat er vaak daaronder een hele ander mens zit.

Hoe ik zo snel hersteld ben? Ten eerste ben ik dat niet. Ik heb nog dagelijks te maken met de nasleep van de relatie met mijn ex. Ik heb slechte dagen genoeg, helaas. Maar door de boot genomen, ben ik er aardig bovenop gekrabbeld.

Ik heb een hele vervelende jeugd gehad, dus ben wat gewend. Ik ben er veerkrachtig door geworden. Ben niet snel en langdurig 'onder de indruk' van iets. Dat is een overlevingstechniek geworden in de loop der jaren.

Speelt ook mee dat ik al een jaar weg ben bij ex, en anderhalf jaar geleden de scheiding heb aangevraagd. De factor tijd dus, alles heelt. Daar voorafgaand is uiteraard een heel proces geweest van teleurstellingen, diepe dalen én bewijs dat mijn ex idd een naar persoon is (understatement). Op het laatst checkte ik -net als hij bij mij- telefoon, pc en weet ik veel wat. De bewijzen van zijn liegen, vreemdgaan ed stapelden zich op in mijn hoofd. Daardoor kon ik emotioneel steeds meer afstand en afscheid van hem nemen. De boosheid die die gevonden bewijzen opleverden bij mij, hielpen me ook. Ik kan zelf boosheid beter verwerken dan gekwetstheid.

Op het moment dat ik daadwerkelijk ben verhuisd, ben ik begonnen met psychotherapie. Dat helpt me omdat ik lekker aan kan 'zeuren' tegen iemand zonder dat ik me schuldig voel of me een zeikerd voel. Ik betaal mijn psychiater voor haar luisterend oor en dat is voor iemand als ik die heel erg zelf-redzaam is, prettig. Als ik steeds maar weer moest gaan huilen of 'klagen' bij vrienden, zou ik geneigd zijn het op te kroppen omdat ik een ander niet tot last wil zijn en omdat ze het vaak niet begrijpen. Nu praat ik en daardoor is het makkelijker te verwerken allemaal.

Mijn psychiater plakte al vrij vlot het etiket 'psychopaat' op mijn ex na mijn verhalen te hebben gehoord. Dat heeft me enorm geholpen met alles een plek te geven. Het is niet mijn schuld. Ik had hem nooit kunnen veranderen. Ik hoef mezelf niet de schuld te geven of het kwalijk te nemen dat hij me zo heeft kunnen misbruiken. Etc.

Van mijn familie heb ik weinig steun gehad, van vrienden wel. Ondanks mijn trots en introvertheid heb ik wel een aantal ongegeneerd kunnen uitjanken bij vriendinnen. Ik kreeg sms-jes van ze als ik vertelde mijn ex te missen (hoe gek dat ook klinkt. Dat is gebeurd) dat ik een toppertje was, dat ik het zo goed deed, dat ze trots op me waren. En dat heeft me HEEL veel geholpen, er echt doorheen gesleept.

Ik heb het hele stadium doorlopen: ik heb hem gemist, gehaat, vervloekt, ben tussendoor nog in bed met hem beland omdat ik een zwak moment had, heb tig emails geschreven en die vervolgens niet verstuurd om van me af te reageren. Ik heb teveel gedronken, gerookt voor het eerst in 9 jaar, heel erg veel geld over de balk gesmeten aan make-up, kleding ed om mezelf maar het gevoel te geven dat ik wél een leuke vrouw was en mezelf te verwennen na die waardeloze periode. En ik blog sinds een jaar. Ik schrijf alles van me af. Een aantal mensen dat me kent heeft de url en levert soms ook commentaar. Het is mooi te lezen hoe ver ik al ben gekomen als je terugleest. En het is lekker dat wanneer je soms geen zin hebt om uit te leggen aan mensen dat je je k** voelt, je gewoon kan verwijzen naar de blog. Lees maar... daarom! Snap je?

Dus een leidraad? Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet of heeft gedaan. Maar een onderwerp erover lijkt mij geen gek idee. Kom maar op, lijkt me leerzaam...
Corrie54

Berichtdoor Mea op wo 18 maart 2009 20:51

hee corry54,
ik schrik...
Laat ik nou denken dat ik allang op dit bericht van je had gereageerd dan!!! Dom van me ..sorry daarvoor is niet erg aardig van me...
Ik heb het er met faith over gehad en het lijkt ons idd een goed idee om zo'n topic te starten. Niet dat iedereen elkaar raad gaat zitten geven, alleen maar het verhaal zoals het is.. Dan kunnen mensen hun eigen ding ermee doen en eigen weg ermee gaan.

Ik denk dat je heel reeel bent in hoe je naar de dingen kijkt en ziet waar je dingen anders had kunnen aanpakken.
Ben blij met hetgeen je schreef en we zullen dit bericht ook zeker in de nieuwe topic plaatsen.
bedankt !!
groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Corrie54 op wo 18 maart 2009 21:34

Hoi Mea,

Niet doen, niet nodig. Kan gebeuren...

Lijkt mij een goed idee. Ik denk dat het mensen echt kan helpen eruit te komen. Het is voor iedereen anders, maar misschien kom je op goede ideeen als je de tips en trucs van anderen leest. Buiten dat kunnen er herkenbare dingen in voorkomen en dat sterkt je alleen maar in de wetenschap dat je het goed doet of iig de goede kant opgaat.

Ik houd het forum in de gaten en zie het nieuwe topic graag tegemoet.

Groetjes,
Corrie54

Keer terug naar relaties met psychopathie