Free Website Templatesphpbb3 styles

Ik sta aan de zijlijn en ook dat doet zelfs pijn....

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Ik sta aan de zijlijn en ook dat doet zelfs pijn....

Berichtdoor Storm op di 23 feb 2010 00:00

Mea schreef:Hallo Storm,
Je hebt gelijk, maar door drukte is het er echt doorheen geschoten. Je hebt nu mailtje terug!

Groetjes Mea

Rustig aan, ik hoop niet dat ik je opjaag want dat is beslist niet mijn bedoeling.... alles rustig aan :mrgreen:

Gr. Storm
Storm

Berichtdoor faith op ma 22 maart 2010 21:31

Hoi, Storm

Hoe is het nu met je na dat je al deze info hebt gevonden en je verhaal hebt kunnen doen, we kunnen ons voorstellen dat het even heftig is vandaar onze vraag.

Groetjes, Faith en Mea
Vergeet niet de geschiedenis van je computer te wissen.
Het is eenvoudig terug te zien, als je een site hebt bezocht op internet.
Zie uitleg in het onderwerp Slachtoffers van psychopathie.

psychopathie123@live.nl
faith
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Storm op ma 19 apr 2010 12:15

Lieve Mea en Faith,

Allereerst mijn excuses voor het late reageren, ben zo druk geweest met van alles;-)
Het is heel fijn om je verhaal te kunnen doen, het lucht wel op!! het enige is natuurlijk wel dat je de dingen beter kunt plaatsen maar in feite, in mijn geval, kan ik er niets mee omdat ik aan de zijlijn sta.

Bij mijn ex is er weer veel gebeurt alleen hij blijft blind en wil het nogmaals proberen terwijl zij gewoon blijft liegen, bedriegen en hem gewoon letterlijk besteeld. Ik denk dat het voor mij tijd wordt om me terug te trekken, het is uiteindelijk niet mijn wedstrijd. Aan de andere kant denk ik aan mijn kinderen, ik blijf het enerzijds knap vinden dat hij zich toch blijft inzetten om tijd door te brengen met de kinderen en anderzijds voel ik me wel gefrustreerd omdat het gewoon niet ophoudt enZIJ de boel zo manipuleert dat mijn kinderen bij de vader geen normale gangbare gezinssituatie mee krijgen. Het is dweilen met de kraan open. Ook vind ik dat de kinderen op deze manier een verwrongen beeld krijgen over hoe ralties werken maar goe dgelukkig zit ik in een normale relatie en krijgen ze daar meer van mee. En inderdaad mijn ex zit in een situatie waarin hij een enabeler is ook door toendoen van mezelf. Het wordt nu tijd dat hij de bodem raakt (mooie uitspraak Mea) zodat hij af kan zetten, zodra hij boven is dan ben ik er weer voor hem.

Ze blijft hem streken flikken en hij blijft het maar pikken, wanneer bereikt hij deze bodem?? totdat er helemaal niets meer van hem over is?

Gr. en liefs.

Storm
Storm

Berichtdoor Mea op ma 19 apr 2010 22:45

Hallo Storm,

Het valt me steeds opnieuw op dat je zegt; ; 'ik sta alleen maar aan de zijlijn '...terwijl ik toch het idee heb dat het je flink bezig houdt.
Het betreft je ex... en je kinderen. Dat betekent dat het op die manier een direkte lijn met en naar jou heeft en je er dus ook flink de lasten van hebt.
Nadeel voor jou erin is dat je idd niet rechtstreeks iets kunt doen en ondernemen..Wat je nog meer vleugel-lam maakt waarschijnlijk als dat je het direkt had kunnen regelen allemaal.
Mocht je dus die uitpraak doen vanuit een gevoel dat je 'hier niet zou horen', dan zou ik dat bij deze uit de weg willen ruimen!

Er is denk ik idd wel iets te zeggen over het kontakt dat je ex wil houden met de kinderen en dat hij daar ook actief iets in doet. Het is opzich niet jouw wedstrijd, daar heb je gelijk in. Althans niet dat van je ex, maar de situatie rond jouw kinderen is wel degelijk jou verhaal en jou wedstrijd...
Zou het wellicht zo zijn dat het voorbeeld dat ze bij jou krijgen van hoe een relatie zou moeten zijn juist scherper wordt gezet door het voorbeeld dat ze door de relatie van hun vader krijgen?
Kinderen moeten voorbereid de wereld in als ze de leeftijd daarvoor hebben... Voorbereid..dat wil zeggen dat ze van huis uit zoveel mogelijk situaties goed hebben leren kennen en hun sterke kanten hebben leren ontwikkelen om die slechte situaties aan te kunnen en zich er tegen kunnen wapenen.
Jou kinderen kunnen dat nu leren vanuit het veilige nest dat jij ze biedt. Hoe dan ook, wat er ook gebeurd, ze komen terug bij mams en daar kunnen ze zijn wie ze zijn, zonder dat er rancune is of straf. Daar mogen ze praten en huilen of gewoon spelen en er zijn...Ze krijgen vrijwel uit de eerste hand hoe het wel en niet kan zijn om een relatie te hebben. Dit kan ook betekenen dat ze duidelijkere keuzes gaan maken in hun eigen leven als het zo ver is dat ze een relatie willen aangaan.... en dan 3 keer raden waar ze voor kiezen!
Ze zullen gewapend zijn, de naieviteit is er dan wel af, maar dat hoeft niet erg te zijn toch?

Heb je aan je ex gezegd ook dat je hem loslaat? Is er een gesprek geweest? Mag ik vragen hoe hij heeft gereageerd?

Je zegt;

Ze blijft hem streken flikken en hij blijft het maar pikken, wanneer bereikt hij deze bodem?? totdat er helemaal niets meer van hem over is?

Ik geloof, dat ieder mens de talenten heeft om met de problemen en moeilijke situaties om te gaan die hij/zij in het leven tegen komt. Sterker nog; Ik geloof dat niemand dingen meemaakt die hij/zij niet aan kan... Ok, natuurlijk, soms is het verrekte moeilijk en heb je het gevoel dat je er in verdwijnt en er geen enkel sprankje licht meer te bekennen valt..Toch... Ik blijf erbij.. Als je het niet aan zou kunnen, dan gaf het leven je domweg die problemen niet.
Het zijn levenslessen. We hebben de keus ze te leren of ze te negeren. In het geval dat we het negeren blijft de les door gaan tot we het wel leren..Is het niet nu, dan later.....
Vanuit die visie bekeken kan het niet zo zijn dat er niets van hem over zal blijven. Vaak moeten mensen naar hun eigen bodem voordat ze de moeite nemen hun talenten te ontdekken die hen dan helpen weer het afzetpunt te vinden en te gebruiken.... Maar bedenk je vooral ook; Jou bodem is niet zijn bodem. Die kan heel ergens anders liggen, veel lager, veel hoger, is maar net welk persoon je tegen komt.
Het is niet die bodem nl die zo diep is... Die is zo diep als wij dat zelf verkiezen....
Waarschijnlijk zouden jij en ik in deze zelfde situatie een klein ukke putje hebben?

Iedereen heeft mijns inziens de keus hoe diep de eigen bodem is. en misschien is het dan ook wel zo dat iedereen die keus ook zelf mag maken?

Mocht jou ex zich blijven binden aan deze vrouw dan is het zijn keus dat te doen, de consequeties zouden voor hem moeten zijn. Het rottige is dat ook jou kinderen betrokken zijn (en dus jij).
Hij zal ergens in zijn leven voor de keus komen te staan...OF doorgaan op deze voet en zijn kinderen verliezen OF eieren voor zijn geld kiezen en de schaamte opzij zetten?
Om het zwart/ wit te stellen; Of schamen Of voor de kinderen kiezen...
Als je het zo zwart/ wit ziet staan is het in mijn ogen allemaal wel minder moeilijk, maar ja ...ik ben moeder en wellicht kijken die daar anders tegen aan?

Maak
je niet ongerust dat er niets van hem overblijft..voordat dat gebeurd, is er heel wat water door de zee gegaan en heeft ie tijd zat om dit te voorkomen... Ook hij heeft overlevings instincten!!
Loslaten is OOK hem die vrijheid gunnen de keus op het moment te maken dat hij dat wil en kan........

Weten de kinderen eigenlijk wat je allemaal onderneemt om hun in staat te stellen hun vader te zien? En wat vinden zij daarvan?

Groetjes van ons,
Mea
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Storm op vr 30 apr 2010 18:55

Hoi hoi,

Hier ben ik ook weer, Mea bedankt voor je mooie reactie;-)

Het internet is hier zo traag dat ik gemiddeld een uur bezig ben om een site te kunnen openen. Ik ga volgende week mijn laptop en verbinding na laten kijken want het begint me behoorlijk op de zenuwen te werken haha.

De kinderen weten enigszins wat er speelt vooral de oudste, die wil graag alles weten zodat hij het een plekje kan geven zoals hij zelf dat zo mooi zegt. Nou ja alles? toch probeer ik niet alles te vertellen maar hij krijgt eigenlijk nog te veel mee van wat er allemaal speelt.

De jongste niet hij weet wel het een en ander maar minder dan de oudste..... De oudste is TE wijs en praat zijn vader moed in, het moet niet gekker worden. Niet dat zijn vader ellelange gesprekken zelf begint maar mijn oudste wil zelf weten hoe het precies zit en blijft erom en ernaar vragen.

Nu is er weer van alles aan de hand maar kan er hier op het forum niet teveel over kwijt. Ik zal proberen om te kijken of het lukt via de mail. Het is zoveel dat ik denk als ik alles erneer typ dat ik dan weer van het net gegooid wordt.

Ik ga proberen een mail te sturen.

Liefs Storm
Storm

Berichtdoor Mea op zo 02 mei 2010 21:18

Hai Storm,
Ik had je nog niet geantwoord omdat ik eigenlijk op die mail zat te wachten. Denk dat het zo bar en boos is met je computer dat het even afwachten wordt dat de verbingingen weer goed gaan?

Je oudste wil praten..ja begrijp ik..maar neem me niet kwalijk hoor als je het al verteld hebt, ben het even kwijt hoe het precies was..de leeftijden van je kinderen bedoel ik...
Als ik het me goed herinner is dit het kind dat op de middelbare school zit toch?
Dat wil zeggen dat dat een puber is!! Pubers weten veel..maar niet alles..ze vinden ook al snel dat ze gekent moeten worden in de problemen en ideeen van de volwassenen.. hoe was het ook weer; tussen tafellaken en servet heet dat he....
Ik voor mij denk dat ze dat DENKEN aan te kunnen en DENKEN dat ze mee kunnen denken aan oplossingen..maar dat echt nog niet kunnen.
Onlangs is bekent geworden, na jarenlang neurologische onderzoeken, dat het brein van een kind pas op de leeftijd van 23-24 jaar volgroeid is..Dat wil zeggen dat ze ook pas dan overzicht hebben en verbanden kunnen leggen. Dit kind kan dat dus zo ie zo nog lang niet!
Ze kennen de feiten maar begrijpen nog niet de verbanden die er liggen tussen de feiten...
Ik heb het onlangs uitgeprobeerd met een knul van 18..iedereen noemde hem zo volwassen en zeker niet puberaal.. Ik heb hem in aanwezigheid van andere volwassenen gevraagd me te werken aan een experiment.. uitglegd ook wat de bedoeling was.. Hij wilde wel meedoen.. van te voren hebben we eens geturfd wie dacht dat hij dit experiment wel aan zou kunnen.. van de 8 mensen die er waren, inclusief ikzelf en die knul... dachten er 7 dat hij dat zou kunnen.. Hij was tenslotte zo veel meer volwassen dan zijn leeftijdgenoten nietwaar!
We hebben een hele discussie opgezet over een bepaald onderwerp... die discussie verliep goed.. Ik had argumenten en die had hij ook....het verschil was dat ik hem mijn argumenten beter kon uitleggen als hij de zijne aan mij.. Toen ik het eenmaal uitgelegd had begreep hij mij en kon de uitleg ook goed en begrijpelijk weergeven.
Een uur later kwam ik terug op de discussie en op de uitleg die we als conclusie hadden.. Ik vroeg de 18 jarige of hij me opnieuw de feiten kon noemen en me de verbanden duidelijk kon maken....
Tot ieders stomme verbazing liep hij al in de eerste zin vast..Hij wist het niet meer...

Dit nu is wat ik bedoel... Ook jou kind is nog niet volwassen..wil wel de info maar kan er uiteindelijk niets mee..Zal flarden onthouden van wat hij /zij hoort en zich daar zorgen over maken, maar zal niet zien wat oorzaak en gevolg is of wat van hemzelf of zijn vader is...

Als je deze informatie wilt natrekken dan zal er best veel te vinden zijn op internet neem ik aan...
Als je dit zo leest ...wat gaat er dan in je om?

Groetjes Mea
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie