Free Website Templatesphpbb3 styles

denken jullie ook aan de moeder?

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

denken jullie ook aan de moeder?

Berichtdoor Fallie op zo 06 jun 2010 20:14

Hebben jullie dat ook dat je steeds als Joran van der Sloot op tv komt dat je dan aan die moeder denkt?

Ik ken de vrouw niet, maar als ze gevoel heeft dan vergaat de wereld zowat voor haar. Ik heb mededogen met haar.

Waarom zijn mensen zo sensatiebelust denk ik dan.

Laat het recht gewoon zn werk doen.

vriendelijke groet Fallie
Fallie

Re: denken jullie ook aan de moeder?

Berichtdoor Mea op zo 06 jun 2010 20:27

Hallo Fallie,

Omdat ik zelf een psychopaten zoon heb, denk ik altijd meteen aan de moeder..Kan het niet helpen. Weet je nog dat die jongensvan 14 en 15 ruzie hadden in ( ik dacht) Sloterdijk, Amsterdam..De jongste stak de oudste neer..Iedereen sprak schande..terecht, en ik zat met een dikke strot wegens de moeder....
Van de week heb ik wel een klein berichtje gelezen over de moeder...maar verder hoor je niets..Ook niet bv van de ouders van Marc Dutreaux....

Ik weet uit eigen ervaring dat de omgeving, hoe goed op de hoogte ook, je altijd met de vinger zal nawijzen.. Kinderen worden onschuldig geboren..en als er dus wat aan je kind mankeert dan ligt dat aan de opvoeding! Dat is nu en ik denk nog hel lang de publieke opinie....
Ze hebben geen idee...zou het wel?

Hoe krom ook Fallie, het doet me goed dat er meer mensen zijn die meteen aan de moeder denken!!
Het zijn er vast meer dan, denk je ook niet?

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor faith op zo 06 jun 2010 20:35

Hoi hoi,

Jah, ook ik heb zeker aan de moeder van Joran gedacht.... het zal je kind maar zijn, maar ik denk ook aan de ouders van de slachtoffers.
Voor alle ouders die hier bij betrokken zijn is het verschrikkelijk!

Groetjes, Faith
Vergeet niet de geschiedenis van je computer te wissen.
Het is eenvoudig terug te zien, als je een site hebt bezocht op internet.
Zie uitleg in het onderwerp Slachtoffers van psychopathie.

psychopathie123@live.nl
faith
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mea op zo 06 jun 2010 20:39

Hallo Faith,

Tuurlijk denk ik ook aan de ouders van het slachtoffer..het gekke alleen is dat mijn eerste gedacht niet is voor het slachtoffer, de dader, of de familie van het slachtoffer....Mijn eerste gedachten gaan uit naar de moeder van de dader...Waarschijnlijk omdat het best eens zo zou kunnen zijn dat je ooit in de schoenen van haar zult staan? Maar ook wel omdat je vanuit eigen ervaring weet dat je er niets aan kunt doen, maar zelf wel de gevoelens hebt die bij het moeder zijn horen.....

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor faith op zo 06 jun 2010 20:44

Hoi hoi,

Begrijp helemaal dat je gedachten eerst naar de moeder van de dader gaan, juist om de reden die je zelf aangeeft lijkt me dat niet meer dan logisch!

Groetjes, Faith
Vergeet niet de geschiedenis van je computer te wissen.
Het is eenvoudig terug te zien, als je een site hebt bezocht op internet.
Zie uitleg in het onderwerp Slachtoffers van psychopathie.

psychopathie123@live.nl
faith
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mea op zo 06 jun 2010 20:47

Hallo,

En toch....doet me echt goed dat meer mensen aan haar denken.....Ik bedoel dan...aan haar denken zonder meteen d e beschuldigende viger naar haar te wijzen.. Geen idee of zij weet wat er met haar zoon aan de hand is..geen idee of zij ook psychopatisch is... Ik ga er maar van uit van niet..en dan denk ik; Arm mens..het zal je kind maar wezen!!!

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Fallie op zo 06 jun 2010 22:12

De mensen die het meeste kritiek hebben en met een vinger wijzen dan blijven er altijd nog drie vingers over die naar hunzelf wijzen.
groet Fallie
Fallie

Berichtdoor tureluut op wo 09 jun 2010 15:14

hey fallie

dit is een mooie uitspraak
maar ik denk dat dat t aller moeilijkste is
t is gemakkelijk de fouten en slechte dingen van anderen te zien en maar met de vinger naar hun te wijzen
dan moet je even niet naar je eigen en je fouten kijken en laat staan je fouten accepteren is een pak moeilijker
maar toch iedereen maakt fouten en laat toch iedereen zichzelf zijn hoe moeilijk soms die zoektocht naar onszelf is
ik krijg de laatste weke ook weer niets anders dan kritiek en opmerkingen over t feit dak geen karakter heb en zwak ben en bla bla
maar mensen weten niet hoe fel dit kwetst juist asof zij alles zo goed doen in hun leven
en het in toch MIJN leven ik zeg hun toch ook ni hoe ze het moeten doen iedereen heeft recht om fouten te maken.

groetjes
tureluut

Berichtdoor Fallie op ma 14 jun 2010 22:59

Hoi Tuureluut,

Ik weet je leeftijd niet, maar volgens mij ben je nog vrij jong. Met het vorderen van de leeftijd heb ik gemerkt dat je je minder aantrekt van kritiek van anderen.

Het valt me wel op dat mensen, die niets meegemaakt hebben dat voor een groot gedeelte wel blijven houden (dat ze zich blijven aantrekken van krititek van anderen.

Ik trekt me niets meer aan. Maar ik heb af en toe nog wel dat ik me eraan erger. Ik ga zon persoon dan uit de weg, omdat ik geen zin in haar/hem heb.

Ook als ze niet op mij kritiek hebben , maar ook als ze het op anderen hebben. Ik denk dan kijk eerst naar jezelf.

Toch vind ik wel dat je terechte kritiek met onterechte kritiek wel uit elkaar moet proberen te houden. Maar als mensen even de moeite nemen na te denken weet iedereen heus wel wanneer kritiek terecht of onterecht is.

Wijsheid is een groot goed. Hier in de westerse cultuur is het op de achtergrond geraakt. en niet belangrijk. Maar er zijn nog steeds culturen waar wijsheid een groot goed is. Ik probeer zo veel mogelijk wijsheid te krijgen, maar ik denk niet dat ik t al ben. Misschien moet je dat ook niet denken, want dan zou je uitgeleerd zijn en dat lijkt mij ook geen wijsheid.

Mag je best eens zeggen hoor Tuureluut tegen die mensen die (onterechte kritiek) hebben. Op een vriendelijke manier zeggen: aardig dat je zo begaan bent met mij, maar wat zou je ervan zeggen eerst eens naar je eigen leven te kijken en daar tijd in steken om dat op orde te krijgen.

.

vriendeljke groet Fallie
Fallie

Berichtdoor Mea op di 15 jun 2010 00:02

Hallo Fallie,

Je hebt gelijk! Steek uw had eerst maar eens in eigen boezem niet waar.
Als ik die zinloze onterechte kritiek echt zat ben zeg ik wel eens; Ga in mijn schoenen staan, heb hetzelfe leven en dezelfde informatie, heb de zelfde mogelijkheden, doe dat eens minimaal een jaar..doe je het idd beter als ik, heb dan kritiek..dan kan ik je tenminste serieus nemen!!

Ik moet zeggen dat er dan in eens veel minder betweters zijn..gek toch!!!

Opbouwende kritiek is anders, klinkt anders en komt anders bij je binnen. Ik noem dat ook bij voorkeur al geen kritiek meer omdat er bij dat woord een nare bij smaak zito ndertusssen..Feedback vind ik wel zo goed klinken!

Hoe is het nu met jou?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Roos op zo 17 apr 2011 20:12

Ik denk altijd aan de moeder. Nu ook weer met dat drama in Alphen aan de Rijn en koninginnedag 2009. Vreselijk! De moeder van Tristan schijnt gezegd te hebben: als moeder geef je leven door en ik heb het gevoel de dood te hebben.

Ik leef ontzettend met deze ouders mee en hoop dat de media en anderen deze mensen met rust laten.

Roos
Roos

Berichtdoor Roos op zo 17 apr 2011 20:13

sorry, berichtje is niet goed doorgekomen.

De moeder van Tristan (uit Alphen) schijnt gezegd te hebben als moeder geef je het leven door en ik heb de dood doorgegeven...
Roos

Berichtdoor Mea op zo 17 apr 2011 20:18

hallo Roos,

Het eerste waar ik aan denk als dit soort dingen gebeuren is de moeder...Mensen vinden dat raar... Ik niet het had zo maar mijn zoon kunnen zijn..En de uitspraak van die moeder is toch echt hartverscheurend ................

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Roos op zo 17 apr 2011 20:26

Hoi Mea,

Dat heb ik ook, dat mijn hele hart uitgaat naar de moeder en hoe vreselijk zwaar ze het zal hebben. Mensen oordelen en veroordelen zo makkelijk. Die jongen had ook zomaar mijn zoon kunnen zijn. Dezelfde schietspelletjes, altijd alleen op zijn kamer gamen, geen contacten kunnen onderhouden.... Als ouder probeer je van alles maar dit kun je nooit bevroeden. Natuurlijk hadden die ouders actie ondernomen als ze geweten hadden wat hun zoon bezighield. Die mensen hun leven is verwoest.

Roos
Roos

Volgende

Keer terug naar relaties met psychopathie