Free Website Templatesphpbb3 styles

Samenleven met een Psychopaat.

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Samenleven met een Psychopaat.

Berichtdoor Eric de B. op do 12 aug 2010 19:13

Beste leden van het Psychopatenforum.nl,

Ik interesseer me al tijden in de menselijke psyche en heb dit onderwerp altijd zeer interessant gevonden.
Ik ben 28 jaar en woon al 2 jaar samen met een goede vriend van mij ( geen relatie, gewoon vrienden )
In eerste instantie was hij een gezellige en toffe peer, we hebben een huurhuis en alles ging goed.

Nu in het 2e jaar begint de huisgenoot vreemde en rare trekjes te vertonen.
Aggresief gedrag ( schreeuwen, boos kijken, intimiderend voor je staan, met spullen gooien tegen voorwerpen slaan ) om de onbenulligste redenen, constant chagerijnig en geirriteerd ( overdreven gezucht, geklaag etc ), niet meer op tijd betalen van rekeningen. Het lijkt alsof het hem niets interesseert en naderhand doet hij alsof er niets aan de hand is.

Nu interesseer ik mij niet in het feit of deze persoon nu echt een stoornis heeft, deze conclusie heb ik al een tijd geleden getrokken, de vraag is nu alleen:
- Wat moet ik hiermee aan?
Ik zit nog ongeveer een halfjaar 'vast' in dit huis en wil eigenlijk liever weg om te voorkomen dat deze situatie verergert en er wel een keer wat vervelends gaat gebeuren ( bij hem of mij ) Met vast bedoel ik het huurcontract.
Hoe kan ik het beste met hem en de situatie omgaan? Hem confronteren en hem duidelijk maken dat hij niet spoort en dat het fout is hoe hij zich gedraagd tegenover mij. Ik heb hem al eerder hiermee geconfronteerd, toen kreeg ik een excuses maar of deze gemeend was?
Is het beter dat ik niets zeg en proberen hem maar zoveel te vermijden, verder geen toenadering op wat voor manier ook zoeken, want er is geen oplossing, zo'n persoon is niet voor rede vatbaar dus je kan beter tegen de muur je beklag doen?

Financieel gezien heb ik niet de mogelijkheid om dubbele huislasten te hebben. Het is dus moeilijk om dit huis zo even voor de komende 6 maanden achter te laten.
Is er iemand die hier ervaring mee hebt en wat moet ik ermee aan en het allerbelangrijkste is hoe voorkom ik dat er geen echt geweld plaats gaat vinden.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groeten,

Eric
Eric de B.

Re: Samenleven met een Psychopaat.

Berichtdoor Mea op do 14 apr 2011 12:55

Hallo Eric,

Welkom hier.
Het is voor ons natuurlijk, zo je ook zult begrijpen, niet te doen om ook maar iets te zeggen over deze man. je informatie daarover is ook te summier. Gelukkig vraag je daar ook niet naar !
Wel is het heel duidelijk dat je in een lastig parket zit..Dat huurcontract daar zit je idd in principe aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die mij te binnen schieten. Let wel, Ik heb geen, maar dan ook totaal geen inzicht in de juridische kant van deze zaak maar daar is op andere manieren achter te komen (advocaten hebben vaak dat je een (1) geprek kunt hebben zonder betaling, of zijn er rechtswinkels..en niet te vergeten internet..)
Als het er om gaat dat de huur betaald moet worden..het deel dat jij nu betaalt dus. Dan zal het er weinig toe doen wie dat betaald..Als het dan maar betaald wordt....
Daarvan uit gaand is het misschien een idee om jou contract over te doen naar iemand anders?
Let op hoe het contract is opgesteld!!

Verder vraag je nog moeilijkere zaken als hoe er mee om te gaan...
Geen idee of deze man een psychopaat is, er vanuit gaand dat je niet voor niets hier de vraag komt stellen ga ik er van uit dat hij dat is of iig veel trekken van een pscyhopaat heeft OF dat jij hem iig zo inschat.
In dat geval is het zaak 'low profile' te houden. Ik zou bijna zeggen; Zit je tijd uit en bereid je voor op een snelle verhuizing als dat half jaar en einde loopt.
Zorg dat jij jou deel van de rekeningen betaald, opruimt wat van jou is, persoonlijke dingen van hem vandaan houdt. Kijk uit als je bezoek ontvangt, als hij de mensen waar jij mee omgaat TE goed leert kennen dan zal hij ze kunnen manipuleren en zo bespelen dat ze zich tegen jou gaan keren ( bv in ongeloof over de verhalen die ze eventueel van jou horen) Hou jou leven zo ver als mogelijk bij hem vandaan. Als je gaat verhuizen geen nieuw adres aan hem geven en geen telefoonnummers of email adressen. Mocht er post door gestuurd moeten worden regel dat dan met de posterijen OF haal het zelf op.

Wat de persoonlijke omgang betreft; Ontloop hem zo veel mogelijk en heb een hele brede rug..Laat hem begaan, probeer je niet aangesproken te voelen.
Is hij chagerijnig; Mag hij toch. zegt niets over jou..ademhalen en doorlopen dus...
Zoekt hij ruzie; Onthoudt dan dat hij alleen ruzie met jou kan maken als jij ook meedoet!!
Intimideren kan hij je alleen als jij hem toestaat jou te intimideren. Intimidatie is een 'spel'... Dat spel heeft als spelregel dat jij je geintimideerd moet gaan voelen.. wat nu als je dat niet doet?
Ga koffie zetten en vraag of hij ook wil...
Ga iig niet tegen hem in... veer mee als een riethalm in de storm......
Vertel hem geen persoonlijke dingen meer, ook niet als het in jou ogen iets onbelangrijks is, dan nog kunnen psychopaten het zo draaien dat het bruikbare info wordt voor hun!!
Zorg dat je zo min mogelijk thuis bent als hij er ook is; Op die manier ontloop je de situaties ook.

Ons advies is altijd; NO CONTACT
Soms is dat niet mogelijk maar het geeft wel weer wat ik bovenstaand bedoel. Maak jezelf voor die 6 maanden redelijk onzichtbaar..Als je er niet bent dan kan hij niets..Als je er wel bent maar zijn spel niet mee speelt kan hij ook niets..
Ga iig niet de confontatie met hem aan..Hij wint..Niet omdat jij zwak bent of minder slim.. Domweg omdat hij in zijn stoornis kan gaan waar normale mensen niet kunnen gaan....( ervan uitgaand dat hij een psychopaat zou zijn)

Op dit forum zijn een aantal artikelen te vinden die interessant zouden kunnen zijn voor je; Manipulatie, in een van de artikelen staat ook hoe je dat kunt herkennen en wat je er eventueel mee kunt zelf.
Er staat ook het een en ander over geweld en wat daar tegen te doen.

Het is absoluut aan te raden dit niet stil te houden. Dwz; bij instanties. Zorg dat je huisarts zo ie zo op de hoogte is, maar je kunt bv ook eens met de politie gaan praten. Geen aangifte doen perse, maar ga je licht eens opsteken over de mogelijkheden die zij hebben. ( ook met oog op het eventuele geweld wat je noemt)
Je zou wat vertrouwelingen op de hoogte kunnen brengen. Zonder dat zij zich erin gaan mengen en het 'wel even zullen regelen' voor je, gewoon zodat als er iets gebeurd je getuigen hebt....

Waarom denk je dat hij een psychopaat is? En hoe lang weet je dat al? Zijn er ook anderen die dit zien? heb je enig idee hoe zijn jeugd is verlopen?
Tja er zijn altijd meer vragen als oplossingen lijkt het!!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt Eric. Soms zou je graag willen dat iets sneller en makkelijker opgelost kan worden maar dat gaat vaak niet.

Groetjes Mea.
Laatst gebumpt door Anonymous op do 14 apr 2011 12:55
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar relaties met psychopathie