Free Website Templatesphpbb3 styles

mogelijk misbruik tijdens omgang

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

mogelijk misbruik tijdens omgang

Berichtdoor fee.huizen op ma 23 mei 2011 21:44

Mijn dochter (net 4 jaar) gaat elke week een dag naar papa. Door rechter en raad besloten dat onze dochter niet alleen gelaten mag worden met zijn 2 puber jongens. Dit vanwege verstandelijke beperking van hen en zeer grote gedragsproblemen die zijn vastgesteld! Nu ging dat al meerdere keren mis, hij ging toch op pad zonder haar en ook meerdere keren naar zijn werk en bleek hij bij ophalen niet thuis te zijn. Dit al een aantal keren met hem en met advocaat besproken.
Nu is het volgens mij helemaal mis. Bij ophalen eerst liegen, papa staat onder de douche... Auto is er niet dus dat kan niet.... Oke de oudste geeft toe dat hij naar werk is, maar net weg. Sta nog ff te praten met hem, komt er een WILDVREEMDE MAN uit het huis lopen. Stelt zich voor met hollandse naam (zeg maar Jan) maar is duidelijk een arabier of algerijn of zo ?? Hij geeft mijn dochter een inmense knuffel en vraagt kusjes (die hij op haar mond geeft) en zegt niet eerlijk ik heb er nog niet zoveel gehad als jij ???!!!(kusjes!) In de auto praat ze eerste 10 minuten niet en krijg haar niet uit de tent gelokt. Dan zegt ze ineens" oh mama daar woont die meneer Jan in dat huis met de fiets daar". Daar heb ik vanmiddag heel lang gespeeld. Dan vraag ik was papa erbij, zegt ze ik mag niet praten.... Als ik vraag of ze lekker heeft gegeten en nog honger heeft zegt ze; mama Jan heeft patatjes en kroketjes gebakken. Waarom papa niet ? Nee papa was allang naar werk, ik heb alleen met Ali en Jan gegeten. Later verteld ze dat ze het hele huis van Jan heeft gezien en papa was er niet bij, ook haar broers waren niet mee!!...
Haar gedrag is vreemd, ze wil niet slapen terwijl ze heel moe is, ik moet bij haar blijven liggen.....
Vanmiddag slaan, agressief, driftbuien achter elkaar over een snoepje, broodbeleg en zo. Zo is ze echt nooit.
Ze heeft het ook al een paar weken over dat papa een slangetje plasser heeft en nu zei ze ineens vandaag uit het niets: mama, papa heeft zijn slangetje plasser geschoren. Heb jij ook jouw plasser geschoren mama ??? Als ik voorzichtig vraag of iemand haar plasser of billen heeft geaaid of gekust draait ze haar hoofd om en blijft zeggen nee hoor... Gezegd dat ze me alles mag vertellen, ook geheimpjes. Ik weet het gewoon niet meer.
Radeloos Fee
fee.huizen

Re: mogelijk misbruik tijdens omgang

Berichtdoor fee.huizen op ma 23 mei 2011 22:02

Advocaat gebeld, moet echter harde bewijzen verzamelen dat ze alleen is gelaten door ex en in dit laatste geval bij een vreemde man. Werkschema opvragen bij zijn werk lukt wrschijnlijk niet vanwege de privicy!! Buren durven nooit te getuigen, zijn bang. Tot ik harde bewijzen heb of kan aantonen dat het echt mis is gegaan moet ik waarschijnlijk dus gewoon nog elke week mijn dochter brengen en bloot stellen aan mogelijk gevaar.... Heb al eens politie gevraagd te komen om verklaring op te stellen dat de kinderen alleen thuis waren, maar dat deden ze toen niet.
AMK doet niets, doodleuk wordt gezegd wij zien niet wat we moeten melden er is niets gebeurd! Dat er mogelijk wel iets is gebeurd en volgende keer iets kan gebeuren interesseert ze blijkbaar niet. Je kind moet eerst mishandeld of verkracht worden en dan wordt er gezegd, we hebben het niet zien aankomen. Bovendien uitspraak AMK, wie zegt dat u de waarheid spreekt en niet uw ex een loer wilt draaien...
Advocaat gaat bezig met werkschema opvragen maar dit is maar 10% kans. Verder moet ik verslag uitbrengen over de omgang en heb mijn moeder en vader als getuigen mee telkens, zij kunnen bevestigen. Toch is dit geen objectieve getuige en objectief rapport dus of het baat en wordt gezien bij de rechter ?? Kinderpsycholoog kan trouwens niet zonder toestemming ex worden ingeschakeld. Dat is dus ook geen optie.
De juf op school ingelicht en gevraagd mee te denken. Zij heeft vanmiddag gesprek met directie gehad over mijn dochter. Hoop dat ze iets kunnen bedenken of betekenen.
Ik ben radeloos en moet nu vrijwel zeker gewoon mijn dochter weer dit weekend achter laten met mogelijk alle gevolgen van dien.
Wie heeft er ervaring mee of kennis van zaken en wil me hierin helpen ??
liefs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Mea op ma 23 mei 2011 22:18

Hallo Fee,

Zodra je vermoedens hebt, of het kind aangeeft dat er iets mis is, onmiddelijk naar de huisarts gaan!
Ook je begeleidster inlichten zo snel mogelijk! Advocaat daarna en ALLES documenteren. Wat ze zegt, wie je hebt gezien, wat er verteld is...en wat niet..welke gevoelens het bij jou opriep. Dus zowel het objectieve als het subjectieve beschrijven. ( wel apart! Het een is voor mogelijk officieel gebruik, het andere als geheugensteun voor jou...)
Ga de volgende keer met iemand die gezien wordt als objectief je kind halen en laat diegene goed opletten. Misschien dat je begeleidster mee wil of iemand weet die dat wil. Mogelijk wil slachtofferhulp met je meegaan om zaken in de gaten te houden. Het gaat er om dat als er iets gebeurd er zoveel mogelijk in kaart gebracht is en er naast jou nog anderen zijn die kunnen vertellen wat er gebeurd is. Het is belangrijk denk ik dat iemand die objectief is je dochter ook snel ziet na het bezoek, dat kan dezelfde persoon zijn.
Het zou mooi zijn als je kind ook de tijd na dat bezoek in de gaten wordt gehouden. Misschien dat je de school kunt inlichten en vragen of ze mee op willen letten wat betreft gedragsveranderingen en andere signalen die ze mogelijk af gaat geven. Dat kan zijn in de vorm van spel, uitspraken, of tekeningen bv.
Vaak hebben scholen tegenwoordig speciale mensen in dienst die zich bezig houden met het welzijn van de kinderen, wellicht dat je daar eens mee kunt gaan praten.

Laat het zo min mogelijk een wellis /nietus gebeuren worden, vandaar dat ik steeds zeg; ga naar de huisarts,( die weet de weg en kan eventueel eerste signalen in kaart brengen) haal er getuigen bij die niet tot je familie of vriendenkring horen, ( laat ze niet kunnen zeggen dat jullie onder een hoedje spelen om hem te takelen!)
Schakel de advocaat in en zie wat je juridische rechten zijn voor het geval je bewijs in handen krijgt dat je vermoedens kloppen.
Je begeleidster van de vrouwenopvang zal ook met dit soort situaties op de hoogte zijn en allerlei ins and outs weten die mij niet ( meer) bekent zijn.

Het is niet gezegd dat er daadwerkelijk iets aan de hand is. Zaak is absoluut wel dat je er boven op zit en er direkt achteraan gaat. Niet laten versloffen want dat krijg jij dan weer op je bordje! 'Mevrouw als u daadwerkelijk deze vermoedens had waarom hebt u er dan niets mee gedaan...zal dus wel meevallen'..krijg je dan bv te horen!!

Naar haar toe kun je zo open mogelijk zijn, maar denk erom push niet!!!!
Als er misbruik is dan gaat dit vaak gepaard met allerlei 'beloften' als er sprake van is dat ze iets verteld zou hebben. Ze kan gehoord hebben bv dat er dan iets heel ergs gebeurd..sommigen gaan verder als dat. Ze zal dus uit alle macht juist haar best doen niets te zeggen. Door haar steeds te blijven vragen zou je haar in een onmoglijke positie kunnen brengen en meer schade aan doen dan je lief is.
Wat het allerbelangrijkste is dat jij vor haar kutn doen is er zijn... Als ze huilt dat jehaar troost, dat je haar blijft vertellen dat ze lief is en problemen oplost zonder dat je echt boos wordt. Blijf haar op de normale manier straffen voor dingen die niets met dit te maken hebben, vermoed je dat het er wel mee te maken heft laat dan blijken dat ze nog steeds lief is..snap je?
Ok voorbeeld;
Ze is buiten aan het spelen en je ziet dat ze onvoorzichtig is of de tuin van de buren ingaat. Normaal zou je dit niet goed vinden, dus nu ook niet.
Als je haar gaat douchen en ze wil niet dat je haar wast zoals je dat altijd doet, laat dan weten dat het ok is.. je kunt eventueel vragen waarom niet maar ga er niet op door als ze niets wil zeggen. Noteer het en meld het bij de juiste instantie of mensen.

Ze moet zich bij jou vooral vertrouwd voelen, veilig en beschermd... en dat doe je door zo normaal mogelijk te blijven doen.
De maatregelen die je neemt, bv zo als bovengenoemd, gaan eigenlijk buiten haar om.

De juiste mensen weten wat te doen en zullen je ..als het goed is...ook verder kunnen begeleiden in dit gebeuren.

Zo..dat gezegd hebben de; Mag ik even flink vloeken en tekeer gaan??
Ik heb veel met misbruik in allerlei vormen te maken gehad in het verleden en nu ook nog wel. Het blijft me aan mijn hart gaan.....
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid lieve fee....je zult het nodig hebben!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mea op ma 23 mei 2011 22:21

Hallo Fee,

Je 2e bericht heb je neergezet toen ik mijn antwoord aan het schrijven was. Ik hoop dat ik je wat ideeen heb kunnen geven. Heel goed dat je al heel wat stappen ondernomen hebt.

Nogmaals strekte en wijsheid teogewenst!

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op di 24 mei 2011 20:56

Hoi Mea, bedankt voor je reactie en wijze raad.
Moet een mail sturen naar mijn ex om duidelijk te melden dat ik geen toestemming geef dat mijn dochter alleen blijft met zijn jongens en geen toestemming geef dat iemand anders oppast. Duidelijk moet erin staan dat hij van begin tot eind bij mijn dochter moet blijven. Moet ik die mail nu heel puntgewijs alleen met deze feiten of kan ik ook het verhaal van die man die alleen met mijn dochter is geweest en haar ook mee naar zijn huis heeft genomen erin melden ? Wie weet weet hij ook niet dat die man mijn kind naar zijn huis heeft genomen >>??

Zal morgen contact zoeken met de huisarts en om informatie vragen. Je tips over hoe ik op haar reageer zijn fijn. Wil ter aanvulling kinderpsychologe bellen om te informeren naar signalen en hoe ik met haar om moet gaan.Vandaag gesprek gehad met de directrice op school. Ze beloofden komende tijd mijn kind extra te observeren en dingen die vreemd zijn gelijk naar mij over te brengen en mochten zij vermoeden hebben of ik weet zeker dat er toch van alles loos is gaan we mijn dochter aanmelden bij een instantie hiervoor, een soort zorgcommissie voor scholen.
Het vinden van een objectief persoon gaat ben ik bang niet lukken. Mijn nieuwe woonplaats is toch een uur af van mijn oude woonplaats waar mijn ex woont en omgang plaats vind. Mijn vrienden en familie in oude woonplaats zijn niet objectieve observanten en nieuwe woonplaats heb ik geen contacten die ik zo ver ga krijgen mee te gaan (denk ik). Als iemand een keer bereid is met mij mee te gaan van deze lieve mensen van het forum, het is in de provincie overijssel, dan zou ik dat erg waarderen. Van raad, en amk geen hulp en geen onderzoek.
Ga nu in ieder geval rust pakken want mijn hoofd loopt om. groet Fee
fee.huizen

Berichtdoor Mea op di 24 mei 2011 21:17

Hallo Fee,

Dat via het forum gaat um niet worden!
We geven zo ie zo geen adreessen en dergelijke door trouwens. Weet je, we hebben diverse leden die, zoals je weet ook schrijven hier, maar veel van de leden kennen we uberhaupt helemaal niet. Het blijft nu eenmaal een forum over psychopathie, dus opletten geblazen.
Ik ga wel voor je verder kijken en informeren naar mogelijkheden, wie weet vinden we alsnog iets/ iemand dat helpen kan.
Ik kom er op terug ok.
Ondertussen; Zet um op en hou je hoofd koel en hoog!

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op wo 25 mei 2011 08:44

Je hebt gelijk Mea, bedankt. Maar ben gewoon zo bang, ze moet er wel weer heen. En waar ik ook vraag, ik moet eerst hard bewijs hebben en dat is nou net zo moeilijk. Fee
fee.huizen

Berichtdoor fee.huizen op wo 25 mei 2011 09:30

Contact met huisarts gehad. Zolang er niets aantoonbaar is en ik geen bewijs hebt, kan ook huisarts niets doen. Wel melding laten maken van het verhaal. Oude buren toch maar gebeld, zei willen de boel in de gaten proberen te houden en denken er over na of ze willen getuigen als ze een keer alleen wordt gelaten door vader. Is in ieder geval weer iets. Kinderpsychologe belt me morgen terug....
grt Fee
fee.huizen

Berichtdoor Mea op wo 25 mei 2011 09:58

Hallo Fee,

Te idioot voor woorden.
Ik snap het wel alleen staat er in mijn ogen een hele wereld vol aan volwassenen afwachtend te kijken tot een kind beschadigd wordt met alle gevolgen van dien.
Hoe machteloos kun je gemaakt worden!!
Ik ga door met zoeken naar mogelijkheden. Wat me vanochtend te binnen schoot is het FIOM... MIsschien daar eens gaan informeren? Het FIOM doet zo ie zo meer als dat algemeen geweten wordt.

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op wo 25 mei 2011 10:51

Bedankt zal straks op site kijken. Het is idd dat BJZ, AMK, huisarts etc. allemaal niets willen doen, politie neemt ook geen eens moeite een verklaring op te stellen.... Ze wachten tot het fout is gegaan. Straks is het echt mis en zit mijn dochter (net als ik) met grote littekens en raakt ze beschadigd. Het moet eerst te laat zijn...... Wordt hier woest en radeloos van.
Fee
fee.huizen

Berichtdoor Roos op wo 25 mei 2011 20:47

Hoi Fee,

Misschien heb je hier iets aan. Mijn zoontje is naar de kinderpsycholoog, zonder officiele toestemming van zijn vader. We hebben het omzeild. Ik heb hem een sms gestuurd met de mededeling dat hij ging starten met psychologische hulp. Zijn reactie daarop was dat ik hem niet moest lastigvallen. Voor de kinderpsycholoog was dit geen weigering en hij is de therapie gestart. Er komt nu heel veel los, wat ik kan gebruiken in de komende rechtzaken. De argumenten die mijn zoontje heeft om pertinent niet meer naar zijn vader te willen, wegen volgens mijn advocaat en de kinderpsycholoog heel zwaar. Het AMK vond van niet maar toen ik vertelde dat het voor de rechter komt met rapport van psycholoog kon hij er niets meer tegenin brengen.

Ik snap dat je in een waanzinnig moeilijke positie zit. Veel hulpverleners zijn niet bereid te helpen om dat zij bang zijn om door de tegenpartij (je ex) een rechtzaak aangespannen te krijgen. Gelukkig dat "onze" kinderpsycholoog hiertoe bereid was. Ik heb laatst een programma via uitzending gemist gezien die hierover ging en dat er wel degelijk wegen zijn om toch hulp voor je kind te kunnen krijgen ondanks dat je ex niet zal willen tekenen.

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe maar bovenal hulp van een goede kinderpsycholoog die je kind goed kan begeleiden.

gr
Roos
Roos

Berichtdoor Moeder4 op wo 25 mei 2011 22:06

Morgen klacht indienen tegen die "Jan" voor ongewenste intimiteit, hij heeft je dochter, VERDOMME, op de mond gekust. DIT IS ONGEWENSTE INTIMITEIT. Je weet waar die "jan" leeft, noteer het adres. Als de politie daar langs gaat, zal die "jan" op korte termijn wel twee keer nadenken !!! Klacht indienen onmiddellijk !!!

De manier om zijn echte identiteit te achterhalen is om naar de telefoon-inlichtingen te bellen en het telefoonnummer te achterhalen vraag meteen ook naar de naam waarop de telefoonlijn werd aangesloten.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen door de politie. Wij betalen allemaal belastingen om oa de politie te betalen om ons te beschermen dat is in Nederland niet anders dan in België. Dat is hun taak. Je dochter is in gevaar !!

Onderstaande informatie kan je terugvinden op http://www.pedofilie.nl/node/148

Wat te doen bij vermoeden van seksueel kindermisbruik
13 juli, 2004 - 20:07 — Jorge
U heeft een vermoeden dat een kind uit uw omgeving (uw eigen kind of het kind van bijvoorbeeld een buurman, vriend, familielid of collega) wordt misbruikt. Wat moet u doen?

Allereerst is het belangrijk dat u de feiten op een rijtje zet. Welke signalen heeft u opgevangen? Wanneer u dat hebt gedaan kunt u alle mensen op een rijtje zetten met wie het kind op regelmatige basis omgaat. Denk bijvoorbeeld aan mensen van school, sportvereniging, thuissituatie of andere gezinnen waar het kind regelmatig komt. Hebt u, wanneer u met het kind over dit onderwerp sprak, terughoudendheid of vreemd gedrag opgemerkt? Noteer dit dan (en ga zeker niet direct mensen beschuldigen; mensen vals beschuldigen van misbruik kan heel veel kapot maken).

Nu u deze informatie hebt verzameld kunt u hulp zoeken bij de bevoegde instanties. Bij vermoeden van seksueel kindermisbruik kunt u eventueel anoniem bellen met het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling op 0900-1231230. U kunt ook terecht bij de Stichting Voorkoming van Kindermishandeling (VKM):

Laan Copes van Cattenburch 72
2585 GD Den Haag
0031-70/350 70 11
fax. 0031-70/358 47 12

De mensen die hier werken kunnen u het juiste advies geven over wat verder te doen, en kunnen eventueel actie ondernemen wanneer uw vermoeden voldoende gegrond is.

Eventueel kunt u ook nog terecht bij de politie, bij een bureau Vertrouwensartsen (BVA), tel. 0320-234848 of de Raad voor de Kinderbescherming.
Moeder4

Berichtdoor Moeder4 op wo 25 mei 2011 22:16

Fee, ben je met je dochter naar een vrouwelijk gynaecoloog geweest voor een gynaecologisch onderzoek ? Doe dit aub ook morgen. Sorry dat ik zo direct ben. Geen enkele moeder wil dit doen, maar het is je ENIGE strategie om geruststelling te krijgen en niet helemaal psychologisch verlamd te zijn door doem-scenario's.

Sterkte Fee !
Moeder4

Berichtdoor fee.huizen op do 26 mei 2011 21:47

Ik heb zelf tijdens wassen en luier omdoen voor de nacht uiteraard goed gekeken. Het zag er gewoon normaal uit. Mijn dochter is nog heel klein, als hij haar echt verkracht zou hebben, zou dat echt zichtbaar moeten zijn. Dat is dus (denk ik) niet gebeurt. Wat er allemaal wel is gebeurt is dus een raadsel. Mocht ik deze man nog eens zien, zal ik hem zeker om een legitimatie vragen omdat hij met mijn dochter alleen was. Weet nu zijn echte naam niet dus kan geen klacht indienen. Kan idd proberen via adres of zo ??
Verder ook bedankt voor jullie tips, ga onderzoeken komende week wat ik er mee kan.
grtz Fee
fee.huizen

Volgende

Keer terug naar relaties met psychopathie