Free Website Templatesphpbb3 styles

mogelijk misbruik tijdens omgang

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: mogelijk misbruik tijdens omgang

Berichtdoor Roos op vr 27 mei 2011 22:33

Ik zou het voorlopig alleen bij de huisarts neerleggen en proberen je dochter naar een goede kinderpsycholoog te krijgen. Deze kan dmv speltherapie ook een hoop loskrijgen. Als je naar een (vrouwelijke) gynaecologe gaat kan dit ook angstig zijn voor je dochtertje. Wat je zegt, als ze daadwerkelijk verkracht zou zijn, is dit ook voor jou zichtbaar en heeft ze pijn en waarschijnlijk
bloedverlies.

Dit wil niet zeggen dat die "Jan" klopt. Het is raar dat een man die relatief vreemd is voor haar, haar kusjes op de mond geeft. Ik vind het ook vreemd dat je ex jullie dochter bij een vreemde man achterlaat als hij moet werken. Dan kan je dochter beter bij jou zijn, dat is vertrouwd.
Roos

Berichtdoor fee.huizen op zo 29 mei 2011 21:52

Natuurlijk moet ze eerder opgehaald worden als hij moet werken. Mijn ex ziet echter alleen maar de uren dat hij het recht heeft mijn kind te beheren, als hij er niet is dan heb ik in zijn ogen nog geen recht haar eerder op te halen. Lekker pesten....Gisteren tijd om rapportage te schrijven van de afgelopen maanden omgang, deze gaat naar de advocaat en rechtbank. En heb een verklaring geschreven van vorige week zaterdag dat mijn dochter een hele tijd helemaal alleen met een wildvreemde man werd achtergelaten door mijn ex. Het zat me zo dwars dat AMK geen melding wou doen, ik wou mijn ex misschien een loer draaien en er was grote kans dat er niets was gebeurt ik had geen bewijs.....Heb dus van die verklaring ook een brief geschreven aan AMK, en heb duidelijk de brief afgesloten met mijn mening en standpunt.; 'Ik heb direkt telefonisch contact gehad met het AMK. Er kon geen melding gedaan worden en ik werd terug verwezen naar de advocaat. Ik begrijp dat er moeders zijn die leugens bedenken om omgang naar hun hand te zetten. Ik vind het zorgelijk dat een melding niet serieus wordt genomen en zo een klein kind blijvend schade kan oplopen. Feit is dat ik naast mijn moeder geen andere getuige heb. Feit is wel dat een kind van 4 jaar deze verhalen niet zomaar bedenkt, haar gedrag is anders en ik vind de situatie (al kan ik niet inschatten wat er allemaal gebeurt zou kunnen zijn) zeer zorgelijk. Ik kan als moeder niet anders dan deze melding bij jullie neerleggen en wil daar graag een schriftelijke bevestiging van ontvangen. Vervolgens is het aan u om van de melding werk te maken dan wel aan de kant te schuiven.'' Ja toch....Morgen op de post ermee.....Kunnen ze me in ieder geval al geen verwijt maken dat ik geen melding heb gedaan.
Die gynacoloog vind ik (in dit stadium) onnodig en maakt haar alleen bang. Huisarts en school heeft wel notitie gemaakt. Elders (voorstellen Fee) vind ik dat Mea ook mooi verwoord heeft hoe ik mijn dochter weerbaar kan maken en een gezond gevoel van intuitie kan geven. Daar ga ik ook zeker wat mee doen!!! Duik nu met goed boek mijn bed in en morgen lekker dagje uit met mijn dochter. Fijne avond Fee
fee.huizen

Berichtdoor Mea op ma 30 mei 2011 00:17

Hallo Fee,

Wat ermee opschiet weet ik niet maar ik heb wel met bewondering je bericht gelezen. Posten die brief!! Hoe dan ook je beschuldigd niemand, je legt je zorgen neer bij de instantie die daar voor geschikt zou moeten zijn. Tja.. ben benieuwd wat volgt hierop.........

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op di 31 mei 2011 21:16

Lieve mensen, ben zo blij met jullie steun en voel het als warmte en kracht de reacties...Brief gepost, joepie gevoel al is het maar dat ik niet bij de pakken neerzit toch. Gister klaarde mijn kleine meisje fff weer op. We waren naar mijn lievelingstante. Ze mocht nieuwe jurkjes en zo zelf uitkiezen en zelf kopen. Ik zag eindelijk weer eens een lach op haar gezicht. Ze stond te dansen en neurien tijdens het passen en dolblij met haar nieuwe jurkjes...Ze is gewoon een hele week zo anders geweest dat het echt weer mijn meissie was, genieten.
Vandaag naar Consultatieburo geweest, daar de zorgen ook neergelegd. De arts die mijn dochter zag, was ontzettend bezorgd. Ze heeft beloofd daar direkt een vertrouwenspersoon voor in te schakelen. Die zou waarschijnlijk morgen contact met me opnemen. Ze heeft me op het hart gedrukt achter mij te staan en vooral niet af te wachten tot een kind beschadigd raakt !!!
Vanavond mocht ik de plasser van mijn dochter niet eens wassen, ze bleef me afweren terwijl het wat viezig en rood is laatste dagen. Moeilijk hoor....WIl waarschijnlijk morgen een beetje ongedwongen een gesprekje in de zandbak (in onze tuin) of zo aangaan dat ze op haar gevoel moet vertrouwen en haar leren dat ze weerbaar mag zijn. Probeer het niet te lang te maken en vooral met haar te spelen terwijl ik praat, vind het ontzettend belangrijk dat het dan niet pusherig over komt.
grt Fee
fee.huizen

Berichtdoor Roos op ma 04 jul 2011 21:28

Hoi Fee,

Heb je al een antwoord op je brief gekregen of een bevestiging? Heb je verder nog nieuws over deze nare situatie?

Gr
Roos
Roos

Berichtdoor fee.huizen op ma 04 jul 2011 21:54

Hey Roos (en anderen),
Nee, zoals ik eigenlijk al verwachtte heeft AMK geen tijd voor onderzoek noch tijd een brief te beantwoorden. Het moet fout gaan en dan leggen ze waarschijnlijk de fout elders en wordt er gezegd dat ze niets konden doen of het niet zagen aankomen. Vorige week heeft P. meerdere keren tegen mijn dochter gezegd; ga je dood maken (volgens mijn dochter zo ongeveer de hele dag). Nu afgelopen zaterdag heeft mijn dochter, naar schatting ongeveer 2 uur, alleen met haar 2 broers thuis gezeten. Jongens die zware gedragsproblemen hebben. Vader is gewoon weer veel eerder naar zijn werk vertrokken en vertikt het haar eerder op te laten halen. Ze moet donderdag een keer extra nog. Zit dus weer met een dilemma. Ga ik haar thuis houden of breng ik haar toch naar P. Wil eigenlijk weten wat precies consequenties zijn als ik omgang stopzet (met geldige reden maar moeilijk aantoonbaar bewijs). Wat zijn consequenties als ik omgang blijf hanteren terwijl er gevaar kan dreigen ? Advocaat niet te pakken gekregen vandaag. Hoop morgen meer licht op de zaak te krijgen......
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Roos op ma 04 jul 2011 22:34

Hoi Fee,

Met deze wetgeving in Nederland trek je volgens mij al snel aan het kortste eind. Als je je kind naar een man brengt waarvan jij het idee hebt dat je kind niet veilig is wordt dat tegen je gebruikt. Houdt jij je kind daarentegen thuis en weiger jij het in een onveilige situatie te brengen dan saboteer jij het omgangsrecht en kunnen ze uiteindelijk zelfs besluiten om het kind bij de "niet-saboterende" ouder te plaatsen. Goed overleg voeren met je advocaat is de enige optie waar je iets mee kunt.

Liefs en sterkte, ik weet precies waar je doorheen gaat, helaas.
Roos
Roos

Berichtdoor fee.huizen op ma 04 jul 2011 23:11

Hoi Roos,
Probleem is idd als ik haar niet laat gaan naar P. ik problemen krijg van P. en van het rechtsysteem. Je hebt het recht niet om het heft in eigen hand te nemen. Maar geen enkele instantie is bereid onderzoek te verrichten en de politie komt geen polshoogte nemen of een verklaring afgeven van het feit dat kind alleen gelaten wordt. Bewijs is moeilijk te verzamelen. Als ze wel gaat riskeer ik dat mijn lieve schatje die nog zo jong is en nog niet groot genoeg om voor zichzelf op te komen, gevaar loopt in meerdere opzichten. Maar beide keuzen kunnen zich ook nog tegen me keren, hahaha....
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor fee.huizen op di 05 jul 2011 19:46

Dat ook nog, advocaat in het ziekenhuis. Waarschijnlijk geduld tot maandag hebben. Dan deze week maar door met omgang.
gggrrr.... Fee
fee.huizen

Berichtdoor Roos op di 05 jul 2011 21:14

Hahaha, dat had ik ook. Had mijn advocaat dringend nodig lag die langdurig in het ziekenhuis.. :twisted:
Roos

Berichtdoor fee.huizen op wo 06 jul 2011 14:01

waarschijnlijk advocaat vrijdag of maandag weer aan het werk.....
Fee
fee.huizen

Berichtdoor Mea op do 07 jul 2011 11:47

Hallo Fee,

Ik hoop iig dat als hij weer uit het zekenhuis is je wat goede raad kan geven en uitleggen wat de eventuele consequenties zijn.
Ppff zul je altijd zien he, momenten dat je ze het hardst nodig hebt......
Ben heel blij dat je al met al sterker bent ondertussen en ook deze tegenslag je niet onderuit haalt!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op do 07 jul 2011 14:19

Merk wel dat ik vandaag nog zwakke benen heb en een draaihoofd. Tranen blijven prikken achter de ogen.
Fee
fee.huizen

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie