Free Website Templatesphpbb3 styles

Persisteren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Persisteren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor Sandra op di 10 jan 2012 01:19

Lieve Fee,

Ontzettend bedankt voor alle hit en tips ... wijze woorden en adviezen. Meer en meer besef ik welke negatieve rol deze man in de afgelopen 5 jaar in mijn en mijn kinderen hun leven heeft gespeeld. Veel te veel eer voor hem, onvoorstelbaar. Twee pubers die deels ontspoord zijn ... ik die aan de grond van een inzinking sta ... MAAR ik hoop mijn kinderen mee te krijgen en er voor te vechten ... hun basis, hun blauwdruk ... de hechting was goed ... hoop dat dat fundament zo sterk is dat er weer gebouwd kan worden met liefde, respect en genegenheid als bouwstenen. Liefde overwint alles zeggen ze ... eerst zal er nog een periode van onrust en onzekerheden komen maar we marcheren naar een vrij leven gevrijwaard van negativiteit, destructie en manipulatie. We zullen nog het eea moeten trotseren maar ik ben er klaar voor ... ut moet !

Morgen hoor ik of wij intensieve kortdurende thuishulp gaan krijgen om het eea aan kaders uit te zetten.

Lieve kinderen van mij ik hoop zo dat jullie niet al te erg beschadigd zijn en ook de motivatie en de kracht in huis hebben om een commitment voor en met elkaar na te streven. Verkeerde inschattingen, verkeerde besluiten ... vergeef het me en hou van ons !

En Fee ik denk dat ik voldoende bewijslast heb verzameld en ook zijn verleden zal niet voor hem pleiten ... wordt vervolgd dus.

Mooi om te lezen dat jij de kracht hebt gevonden om deze man te weerstaan daar kunnen anderen waaronder ik weer hoop en kracht uitputten. En idd ik laat het ook toe dat hij een negatieve prominente plaats heeft ingenomen ... figuurlijk tijd gekomen om hem op straat te zetten. Denk dat het gaat lukken want nooit eerder heb ik zulke haat gevoelens bij mezelf ervaren. Overigens wel in control hoor ... ga geen domme dingen doen. Maar de gedachten zijn er wel ... en die mogen er ook zijn ... er is zoveel gebeurt. Mindfucking en energie vretend een relatie met een p.

Ga mijn bedje opzoeken ... nogmaals bedankt !!! Lief sSandra
Sandra

Berichtdoor fee.huizen op wo 11 jan 2012 09:45

Lieve Sandra,

Klinkt goed en wens je kracht. Probeer het negatieve los te laten en concentreer je in eerste instantie op je leven op de rit krijgen, verwerken en loslaten van wat is geweest. Wie weet is het een idee om je huis lekker te reinigen met grof zeezout. Dat kun je bij de gezondheidswinkel of Toko kopen. Gooi je een bodem zeezout in een emmer, kokend water erin dat het oplost en vervolgens nog water en allesreiniger of zo toevoegen. Je zult 'voelen' dat het niet alleen schoonpoetst voor het oog maar ook negatieve energie wegpoetst. Je kunt kleding in een teil zeezoutsop weken en gewoon in de wasmachine gooien, je vloeren en meubels afnemen. Speelgoed van de kleine heb ik ermee afgenomen. Ramen en hout kun je ermee doen maar moet je wel erna met een geschikt sopje over doen. Dit helpt overigens alleen als je het met een blij goed gemoed doet.
Komende tijd zal waarschijnlijk een van pieken en dalen worden, het is moeilijk een liefde los te laten en hij zal vooral komende tijd ook best doen je goedschiks en anders kwaadschiks weer in de ban te krijgen en weer touwtjes van jouw leven of dat van je kinderen weer in handen proberen te krijgen. Probeer zowel positief als negatief aandacht van hem en acties van hem te negeren. Dan zal hij nog een poos volhouden maar een keer is de lol eraf. Als je leven in puin ligt, accepteer dat het even een periode overleven wordt maar je zal merken dat er steeds meer mooie momenten komen. Op lange termijn krijg je je leven weer zelf in handen en kun je steeds meer genieten van de rust en normaal kunnen leven!! Het kost een investering maar je krijgt het dubbel en dwars op lange termijn terug. :P

Echt, doorpakken Sandra, het lukt je als je wilt. Val niet in een valkuil van haat naar jezelf of P. maar zoek liefde voor jezelf en kracht die je van binnen hebt. Je kinderen zullen misschien door hem worden gehersenspoeld en misschien eerst onbegrip hebben maar ik verwacht dat zij ook de rust en positiviteit zullen voelen en oppikken en dan met de flow mee zullen gaan. :P
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sandra op zo 18 maart 2012 03:55

Weet je waar ik de meeste moeite mee heb mbt tot mezelf dat ik nog steeds van deze man ... of de fata morgana die hij destijds heb opgezet hou ... ik kan naast hem intens haten ... intens verlangen naar hem. Dat is zo ziek vindt ik van mezelf. Gelukkig zijn het korte momenten ... die lijkt wel steeds minder voorkomen maar gek genoeg ze zijn er ... vroeg laatst aan mijn behandelaar hoe dat min of meer komt ... maar dit soort mannen doet zo'n groot beroep op je ... jij, ik die eigenlijk als adoptief kind geen bestaansrecht mocht hebben en dan vooral van mezelf niet ... deze man had mij nodig, deze man kon niet veel zonder me ... deze man ... controleerde me, was jaloers ... stak zoveel tijd in mij ... zei het negatief, dit was "houden van"?! ???

Indoctrinatie ... gehersenspoeld ... speelt dat mee ... afgelopen tijd mailt hij me weer wat vaker ... en ik reageer lekker niet ...

Kan het allemaal beredeneren maar wat zou ik soms weg willen kruipen, kruipen in die misleidende veiligheid en geborgenheid die hij mij pretendeerde te geven ... ben nu na 2 1/2 jaar ook bewust op zoek naar het contact met andere mannen. Die laatste hunkering(en) dienen weggevaagd te worden ... deleten ... uit mijn systeem ... zal het ooit helemaal weg zijn ... wat zal ik me bevrijd voelen !!!
Sandra

Berichtdoor Mea op zo 18 maart 2012 11:06

Hallo Sandra,

Da's een tijd geleden!
Het is vaak zo dat de hang naar het bekende de grote verleider is in dit soort situaties. We zijn er reuze goed in onszelf voor de gek te houden, daar zijn we immers intensief in getrained!
Allemaal hebben we oorzaken die ons zwak maken en waar een p dankbaar (mis)gebruik van maakt. Erkenning van je zijn in allerlei vormen dringen dan om de vooorrang. Of dit nu is omdat er sprake is van een adoptie of dat er eigen ouders zijn die je niet zien staan of mishandelen op enigerlei wijze. Het zelfbeeld dat men heeft lijkt steeds terug te keren wat betreft oorzakelijkheid.
Intelligentie heeft er mijnsinziens weinig zo niet niets mee te maken. We hebben hier enorm slimme, handige en intelligentie mensen die net zo goed slachtoffer zijn. Het gaat om zwakheden waar een p gebruik van kan maken en die hij/zij feilloos weet te traceren.

Gun jezelf meer tijd zou ik je aanraden.
Nu, in deze zijns toestand op zoek naar een andere partner betekent dat je weer/nog het type mannen aan zult trekken die precies ook daar naar op zoek zijn; afhankelijk, verward, zwak in overtuigingen en ga zo maar door.
Je zult pas de goede mannen aan gaan trekken als je sterk bent en niet meer uitzend dat je het o zo nodig hebt om bevestiging te krijgen.
Juist deze items maken dat je een makkelijk prooi bent en daar moet je toch niet aan denken he!

Heb je het hier al over gehad met je therapeut en leverd dat iets op in de zin van inzichten verkrijgen?

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op zo 18 maart 2012 23:49

Wil je hart onder de riem steken Sandra. Blijf je realiseren wat deze P. was, maak desnoods een lijstje van de negatieve items of schilder je een kunstwerk met fata morgana of een zeepbel die je doet herinneren hieraan. Ik kan beamen wat Mea zegt, eerst met jezelf aan de slag te gaan alvorens nieuwe partner te zoeken. Niet alleen scherpe randjes van je verdriet wegschaven maar heel je gedrag en handelen veranderen zodat je echt stevig op beide benen op de grond staat en de dingen die op je pad komen anders ziet. Ik heb een rij foute mannen achter elkaar gehad en hoezeer ik best eens een arm om me heen zou willen hebben of zou willen vluchten in romantiek en gezelligheid, niet doen. Je zet teveel op het spel als je niet eerst helderheid hebt bij jezelf. Dan zou je weer de sleutel van jezelf aan een ander geven.
Heb je trouwens al eens gehoort van de ceremonie met een ring, die trouw aan jezelf symboliseert ?? Ik heb voor mezelf een ring aangeschaft en met ceremonie mezelf een aantal beloften gedaan. Misschien kan dat een steuntje zijn voor je ?

grtz Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sandra op vr 06 apr 2012 01:30

Hi Mea en Fee,

Ik heb al eerder van die ring gehoord en vindt het een mooie metafoor. Een die je kracht kan bieden. Mbt het mij begeven op het amoureuze vlak daar merk ik van mezelf dat ik daar zelf ook nog niet helemaal achter sta ook al zet ik wel voorzichtige stappen. Ik ben voor mijn doen nu heel lang zonder partner. Wat op zich niet uitmaakt maar het verlangen naar liefde neemt weer toe. Anderzijds voel ik mezelf sterker worden al heb ik mijn zwakke momenten .. en als ik weer eens wat rond lees dan kennen we die allemaal. Durf ook nog steeds geen garantie af te geven deze p nooit meer intiem te treffen die afspraak heb ik te vaak met mezelf gemaakt en uiteindelijk niet nagekomen want dan ook weer heel teleurstellend is.

Gelukkig maakt hij het mij makkelijk. Meer en meer drugs gaan er in waardoor hij zijn sociaal wenselijke kant nog maar heel kort kan volhouden dus voordat ik het weet confronteert hij mij weer met de waarheid, de werkelijkheid ... het monster wat in hem schuilt. Daar ik nu al een mooie tijd het no contact beleid volhou ben ik best trots op mezelf. Ik heb inmiddels ook een aware wat een mooie stok achter de deur is om me niet te laten verleiden door zijn toenaderingen. Die varieeren van normaal menselijk gedrag tot ziekelijk gestoord gedrag. Als hij nee of beter nog negeren als reactie krijgt haalt hij weer een andere tactiek te voorschijn door zwaar onredelijk en vol verwijt naar mij toe een andere contactpoging te wagen. Met hulp van de mensen om me heen en uiteraard mijn prioriteit mijn kinderen niet uit het oog te verliezen hierin hou ik dit vol en mag ik mezelf best een schouderklopje geven .. so far so good.

Onlangs speelt alles weer een beetje meer daar mijn kinderen onder toezicht zijn geplaatst en de RvK het ook nodig vond om hem hierin te betrekken. Want hij had een family life gehad met onze dochter en mijn twee andere kinderen. Ondanks dat hij geen gezag heeft, heel respectloos met mij om gaat/ging, indirect van zijn bloed eigen kind steelt etc.. Naast dat ik het onnodig vindt vind ik het ook nog eens, gek genoeg, niet fair naar hem toe. BJZ heeft al uit gesproken dat als hij een omgangsregeling wil met zijn dochter hij zelf naar de rechter moet stappen omdat eerdere pogingen, waarin ik alle mederwerking heb gegeven voor BJZ, zijn gestrand daar mijnheer zich niet aan de afspraken hield, er sprake was van huiselijk geweld door hem en zijn toenmalige partner, hij een illegale weedplantage had en zijn huis uitgezet is etc..

Afijn in aanloop naar de ots zitting heb ik een aantal mails van hem gehad waarin hij aangeeft, over zelfoverschatting als narcist gesproken, zijn kansen heel groot acht. Uiteraard lag het allemaal aan mij. Ik zou de handvatten niet aangepakt hebben ... ik heb niet gefaald ik heb gewoon helemaal niets ondernomen. Hij en zijn huidige partner zouden nog maar een klein stapje verwijdert zijn van een omgangsregeling ... ik zou mijn eigen graf/ondergang gegraven hebben met mijn reactie op het raadsrapport etc.. Hij zou twee verklaringen hebben van vrouwen die bewijzen dat ik de stressor in huis was en hij het slachtoffer en als hij me tegen zou komen op de rechtszitting zou hij me geen woord waardig achten. Maf genoeg ... en heel maf genoeg laat ik me toch weer intimideren ook met deze mails. Dat heb ik net ook in eerdere mails gelezen hier op het forum .. je weet dat je sterk staat maar het is de angst denk ik en de zelfverzekerheid/brutaliteit die p beoogt die mij aan het wankelen heeft gebracht voor een kort moment. En dan merk je weer hoe sterk je lijf reageert op deze zieke geest.

Daar ik eerst voor mijn oudste twee kinderen moest voorkomen was ik eerder in het gerechtsgebouw en ondanks dat de zaken voor mij iets uitliepen was ik eerder binnen dat hij voor de rechtszaak van onze dochter ook binnen was. Er zou parket politie bij aanwezig zijn en ik zou via een andere uitgang het pand verlaten voordat hij binnen mocht. Maw heb hem geen blik gegund ... heb ik hem mooi ff gedist hij vond mij geen woord waardig ik zelf hem geen aanblik. Toen ik nog maar net binnen was kwam de bode de al eerder genoemde verklaringen van de twee vrouwen overhandigen (waarom gaf hij dit niet persoonlijk toen hij zijn aantreden mocht doen, moest de aandacht eerder op hem gevestigd worden ... je zult maar om aandacht verlegen zijn) die helemaal niet relevant waren daar het een ots zitting betrof en niet voor de omgang. De rechter benoemt dat een van die verklaringen is geschreven door zijn huidige vriendin en waarvan ik dus e mail verkeer heb tussen haar en tussen mij en toen was ze allerminst positief over zijn rol als partner en als vader ... hoe ongeloofwaardig kun je zijn. Mogelijk dat zij er geen rekening mee houdt dat ik dit allemaal nog heb. Niet erg slim dus van ze ... zij weet hoe hij is. Dat heb ik haar kunnen vertellen deels maar haar eigen ervaringen logen er ook niet om ... heel bijzonder om te zien dat zij ook helemaal voor hem gaat en dan heeft ze nog niet eens een kind met hem ... als geen ander weet ik dat dat nooit genoeg zal zijn. Het is nooit genoeg ... Bruno Mars heeft daar een mooi liedje over gezongen ... anyway heb mijn zegje gedaan, weggeloods via een achteruigang en niet veel later zijn eerste optimistische mail op een voor mij verloren zaak van hem. Hij was nog geen tien minuten binnen en ze hebben hem al gedist volgens mij.

Hij zou zijn dochter te zien krijgen etc. etc.. Geen rechter die daar uitspraak over heeft gedaan. BJZ een tijdelijke medewerker die alleen in het gerechtsgebouw ouders wat uitlegd maar die nooit afspraken kan maken over een omgangsregeling. De RvB die in dit verhaal het onderzoek heeft gedaan maar absoluut geen bindende afspraken omtrent bezoekregeling kan maken. Wat me hierin nog het meeste stoort is dat hij er nog steeds niets van begrijpt en dat hij mij onderschat en zich zelf overschat in deze ... de sukkel. Maar ik hou heel wijselijk mijn mond ... zwijgen en het no contact is absoluut goud in deze ... alhoewel mijn vingers jeuken een mailtje te sturen en die leden van inzichten te voorzien maar wat levert dat mij en de kinderen op ... het bied voor hem een opening ... hij zal niet veranderen anders deed hij dit soort dingen doelbewust niet. Want hij doet nu dingen doelbewust wel. Ondanks dat hij weet dat ik de wereld voor hem over had (heeft hij wel eens toegegeven nadat hij XTC genomen had en psychopaten daar eng eerlijk van worden en lief) en daar heeft hij zijn bloedeigen kind voor over. Als er maar gehoor wordt gegeven aan zijn behoeftes dan is alles geoorloofd.

To be continued ... vrees ik. Wordt nog ff op de proef gesteld en zal alert blijven. Verder wil ik jullie nog ff meegeven dat ik het prachtig vindt om te zien, om te lezen dat niemand hier veroordeld wordt en dat een ieder in zijn waarde wordt gelaten. Dat stel ik zeer op prijs ! Keep going the good work !!!

Overigens opgelicht gezien met die vrouw die geconfronteerd wordt met het leed wat ze anderen aan doet en de confrontatie niet aankan en dat tot twee maal toe in de slachtofferrol haar eigen vervormd. Ongelofeloos staaltje acteertechniek ... uiteindelijk is zij degene die liggend op een brancard wordt afgevoerd in een ambulance die word opgenomen door de GGZ ... alles behalve gek ... alleen maar berekend zonder lijdensdruk ... hoe kan het ook anders ... geen geweten !!!
Sandra

Berichtdoor Mea op vr 06 apr 2012 11:39

Hallo Sandra,

Allemachtig vrouw, wat klink jij anders!!
Ik merk echt dat je aan het veranderen bent en en stuk steviger geworden bent.
Nee, jammer genoeg betekent het niet dat het nu allemaal koek en ei is of dat het nu klaar is. Het betekent 'alleen maar' dat je stapje voor stapje op de goede weg zit en er steeds meer genoegdoening uit zult halen het NO CONTACT gegeven uit te voeren en zo op de lange duur steeds verder onder zijn invloed weg zult gaan.
Owww, wat jeuken je handen en je geest om hem eens lekker van repliek te dienen op zulke momenten. Niet doen hoor, kom maar hier schrijven of zet het in word op je computer of zo, geef vooral lucht aan dat gevoel maar NOOIT naar hem toe! ( denk erom, ook niet via via het risico lopen dat het alsnog bij hem terecht komt....)

Dat gedoe met de raad is waardeloos en BJZ kan dat ook zijn toch kun je wellicht je voordeel er mee doen....Ze kijken ook naar hem he, en vroeg of laat verraad hij zich wel.
Heeeeel wijs dat je alles bewaard, je ziet het , kan altijd van pas komen.
Bedenk wel dat ook deze vriendin zijn slachtoffer is en nu in de situatie zit waar jij uit vandaan komt. Zij wil loyaal zijn naar haar vriend en 'gelooft' nog wat hij zegt. Ook bij haar zullen er zo af en toe lampjes gaan branden maar die worden net zo snel weer gedoofd en zal ze terzijde schuiven. Er is simpel weg nog te veel dat haar aan hem bindt.
Ik bedoel daarmee niet dat je medelijden met haar moet hebben of haar 'bij je binnen 'moet laten komen. Ook hoef je haar niet te redden, ook zij mag haar levensles leren tenslotte. Ik bedoel alleen maar dat als ze mettertijd wel doorheeft wie hij is en weg gaat je haar mag loslaten zonder te veroordelen. Wij hier weten tenslotte met zijn allen hoe diep de kuil is waar je in valt toch!

Wat, hetgeen jij, je amoureuze leven noemt betreft; Goed dat je je wat dat betreft rustig houdt. Zal best lastig zijn, zeker bij tijden en vlagen. Toch kan ik je verzekeren dat je op een gegeven moment de rust die het geeft geen partner te hebben zult gaan waarderen.
Je mag zuinig zijn op jezelf, je mag goed voor jezelf zorgen.

Dank je wel voor het compliment, dat doet me goed. Zo af en toe heeft een mens dat wel even nodig hoor.
Ik doe mijn best om iedereen open en eerlijk tegemoet te treden en geen oordeel te hebben. Die heb ik wel hoor, en bij tijd en wijle is dat goed te merken denk ik( understatement)
Ik wil de sfeer op het forum ook graag zo houden en zal ook echt ingrijpen als er iemand zou zijn( en die zijn er echt geweest) die dat wil veranderen en zelfs wil verpesten.
Mooi te zien dat het opgemerkt en gewaardeerd wordt!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op di 10 apr 2012 21:29

Hey Sandra,

Ik vind het geweldig om te lezen dat je een stuk sterker overkomt !! Wat een stappen vooruit.
Ik heb ook een tijd af en toe verlangen gehad naar gezelschap op de bank en ook wel verlangen naar een liefde..... en ik ben ontzettend blij dat ik nog geen ingewikkelde perikelen heb of relatie. Nu kan ik naar mezelf beamen dat het heerlijk is tijd en aandacht voor mezelf te hebben. IK ben omdat ik mezelf die rust gunde veel van mezelf aan de weet gekomen en ben het waard eerst met mezelf nog verder aan de slag te gaan.... Pas als je heel goed naar jezelf objectief hebt gekeken en niet meer liefde van een ander nodig hebt maar zelf liefde en aandacht kan schenken aan jezelf heeft een relatie volgens mij pas kans van slagen.

Je bent mens en het is menselijk dat je soms de nijging hebt hem om de oren te willen wapperen met zijn ongelijk of jouw winst, maar zoals je zelf al zegt, het geeft hem alleen een stok om te slaan, weer een ingang. No contact is het geweldige advies van Mea dat ik tracht zo veel mogelijk op te volgen.

Sterkte weer !

grtz Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sandra op ma 20 aug 2012 06:38

Hi Mea en Fee en andere lotgenoten en lezers,

Gisteren is mijn p overleden aan een hartinfarct ten gevolgen van harddrugs gebruik, jarenlang. Ik hoef niet meer te peristeren ... wat ik de afgelopen tijd 8 maanden heb volgehouden. Twee weken geleden kreeg ik wel weer contact ivm met dat mijn zoon (p manipuleerde mijn zoon met scooter, telefoon, sigaretten etc.) bij hem zou slapen want zowel zijn vader, ik en bjz niet goed vonden maar hij wel deed. Daar mijn zoon door toedoen van een ander op een politie bureau kwam te zitten en mijn p zich zorgen maakte omdat mijn zoon maar niet kwam (zoon heeft diabetes type 1 en expirimenteerd wat met alcohol wat best risicovol is) en hem ook niet te pakken kreeg mobiel hebben we weer contact gekregen.

De afgelopen 2 weken toch nog weer gekeken of de mission impossible ... een relatie met een p ... eventueel kans van slagen zou hebben. Had dus ook nog steeds gevoelens ... en in zijn bijzijn veranderde ik van persisterende ex tot een stuk klei ... flexibel, beinvloedbaar en weerloos zoveel invloed had p nog steeds, ondanks alles ... bizar. Heel snel werd duidelijk dat er zero kans was op een geslaagde missie en tuurlijk rationeel en niet in het bijzijn van p wist ik dit ook wel ... maar toch kijken of er mogelijkheden waren om een relatie in een vorm (1 x in de maand 2 dagen contact) te gieten. Hoe kon ik mezelf en mijn kinderen voor mijn gevoel weer verloochenen ... onverstelbaar.

De afgelopen week is p twee maal opgenomen geweest op hartbewaking met hartritmestoornissen en 2 x een hart stilstand. Overschaduwt over het geen hem nu weer over kwam zo goed en zo kwaad als het ging hem toch op de een of andere manier bijgestaan al ben ik fysiek niet in het ziekenhuis geweest ... bijna ... bij de 2e opname ... op zijn verzoek bjz gebeld, toestemming gekregen om met onze dochter hem te bezoeken ... gedragsdeskundige is thuis gebeld en we kregen toestemming. Stond net op het punt om weg te gaan ... had hem nog niet gezegd dat ik een accoord had .... alles goed doorgesproken met mijn dochter zo ver dat je dat kan doen met een 5 jarige die haar vader 8 maanden niet gezien had ... ja eenmaal met konginnedag maar toen ging hij zo uit zijn plaat tegen mij omdat er naast mij in de auto een man zat (de vader van mijn oudste 2) ... toen p mij appde dat hij naar een ander ziekenhuis wilde omdat er drie cardiologen een andere mening toebedeeld waren. Hij had het al niet zo op dat ziekenhuis vanwege de nodige medische missers en het ziekenhuis al lang ook niet meer op hem ...

Mijn dochter wilde haar vader alleen bezoeken in het ziekenhuis en met bjz had ik ook doorgesproken het moest levensbedreigend zijn ... daar mijn dochter absoluut niet in de auto wilde met haar vader en mij ... heb ik de beslissing genomen hem niet naar een ander ziekenhuis te rijden voor een second opinion. Uurtje later, hij wist nog steeds niet dat ik toestemming had ... appde hij dat hij naar de kapper ging ... ongelofelijk. Ik heb mijn dochter meegenomen naar de speeltuin ter afleiding waar ik overigens afgesproken had met een andere ex van p. Kinderen heerlijk gespeeld en ik kon mijn ei kwijt. Toen ik 's avonds aangaf aan p dat ik het gevoel had weer geleefd te worden door de afgelopen dagen en ook door andere zaken die in mijn leven spelen was hij meteen verwijtend en klaar. Volgende dag hem gemaild ... heb bij hem aangegeven waarom hij nog steeds niet gevraagd had of het nog gelukt was om bij bjz accoord te krijgen en dat het eigenlijk alleen op hem ging. Uitgelegd wat ik met mijn dochter besproken had en waar zij door heen is gegaan ... ook het verdriet dat we niet op bezoek gingen in het ziekenhuis en haar angst om niet met haar vader en mij in een auto te willen zitten. Alles lag aan mij ... ik had haar dit allemaal aangepraat die angst ... dat hij daar aanleiding voor had gegeven vergeet hij gewoon voor het gemak. Heb hem gezegd dat zij heus wel een wat opgevangen heeft maar hij toch zelf buiten proportie uit zijn plaat is gegaan in het verleden. Maar mijnheer bleef volhouden waardoor ik besefde dat hij voorbij gaat aan de gevoelens van zijn dochter en dus eigenlijk zijn dochter ontkend.

Hij had behoefte aan haar op dat moment in die situatie ... maar dat zij behoefte heeft aan een basis behoefte als veiligheid van haar eigen vader dat kon hij haar niet bieden.

Gisteren belde oma ... 2 politie mensen voor de deur ... ze wist genoeg. Gevonden bij zijn hospita min of meer ...

Mijn dochter zal nu helemaal opgroeien zonder haar biologische vader ... maar het is goed zo ... het is beter zo ... zelf heeft hij het de afgelopen dagen ook nog benoemd dat het beter zou zijn voor iedereen als hij zou komen te overlijden ... heb het niet bevestigd maar er zijn meerdere momenten geweest tijdens onze relatie dat ik dat gedacht heb ... en ook toen hij het benoemde ... want weer was ik overstag gegaan ... weer het schuldgevoel naar mezelf, mijn kinderen, familie, vrienden, buren en kennissen.

Mijn p is heen gegaan ... hoop dat hij zijn rust gevonden heeft want hij blijft zelf ook slachtoffer van zijn eigen brein ... respect voor zijn manier van zelf destructie maar hij nam ons mee en dat neem ik hem wel kwalijk ... maar ook ik ik liet het x op x weer gebeuren .... mixed emotions ... maar de boventoon is dat er rust gaat komen voor mijn gezin en verdere familie. Aware retour naar de politie en helende heen gaan ... hoef HEM niet meer te weerstaan ...
maar heb nog steeds een les te leren.

Ik zal de komende dagen evengoed gecondoleerd nog wel een aantal keren horen ... vreemd de bevrijding staat aan de voor avond van ons leven maar het is zo onwerkelijk nog
Sandra

Berichtdoor Mea op ma 20 aug 2012 08:58

Hallo Sandra,

Welkom terug!

Wat een aparte situatie is dit dan!
Ja, het hoort erbij iemand te condoleren als er een mens uit de omgeving van diegene is overleden, dus ook ik voeg me daarbij; gecondoleerd.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik je opluchting en het gevoel van bevrijding niet zou begrijpen.
Ik vermoed zo maar dat meerdere mensen hier wel eens stiekum gedacht hebben; als het nu eens zo zou kunnen zijn dat.....en allerlei varianten daarop.

Het is voor mij bijna ongelooflijk zoals jij steeds weer in de valkuil trapt en gelukkig zie je zelf ook dat dit overlijden maar een deel van 'het probleem oplost'. Vooralsnog is het nu misschien eerst eens tijd tot rust te komen en wellicht daarna een plan de campagne te maken hoe verder te gaan en dan zodanig dat je veiligheid voor jezelf en je kinderen inbouwd?

Hoe reageren je kinderen op zijn overlijden?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Sandra op di 02 okt 2012 18:50

Hi Mea,

Bedankt voor je condeolance ! Mijn kinderen ... ons kind, onze dochter van 5 jaar ging toen ze het nieuws hoorde heel sip op mijn schoot zitten ... huilde niet en benoemde dat ze dan niet met papa naar de Efteling zou gaan wat hij haar een dag of 10 daarvoor gezegd had aan de telefoon. De volgende dag had ze last van buikgriep maar wat ook gekomen kan zijn door de warmte. Verder benoemt ze wel naar de mensen die ze ontmoet dat haar papa overleden is en heeft ze tegen haar nichtje gezegd dat ze het zielig vond voor mij.Ook heeft ze op een avond benoemt dat ze over hem ging dromen en leuke dingen met hem ging doen in haar dromen. Ook hebben we besproken hoe zij afscheid van hem wil nemen. Een knuffel in zijn kist, een ballon laten opstijgen waar ze wat op wil schrijven. Zelf heb ik het idee dat ze het aardig kan hendelen en uiteraard hoop ik dat ook voor haar.

Mijn zoon heeft toch meer een band met hem dan ik eigenlijk ooit gedacht had. Hij heeft met zijn vrienden die hem ook kennen een soort afscheidsritueel gehouden tijdens het stappen. Als ik er naar vraag bij hem gaat het wel en heeft hij ook wel het gevoel dat hij nu rust heeft, ik rust ga krijgen etc..

Mijn andere dochter heeft een bloedhekel aan hem, wil ook geen afscheid van hem nemen en uiteraard begrijp ik haar reactie en accepteer ik de keuze die zij maakt.

Bijzonder dat je het ongelofelijk vindt dat ik er weer ingetrapt bent in die valkuil ook al begrijp ik het wel maar ik vond het ook knap van mezelf dat ik het nu (al) 8 maanden had vol gehoudem het no contact ... het was nav de nacht wegblijven van mijn zoon dat we weer contact hadden, hij was behoorlijk in paniek en had de angst mij te moeten berichten dat mijn zoon mogelijk en in het ergste was overleden waar hij zich dan deels of helemaal verantwoordelijk voor had gevoeld. Hij gaf bij mij aan dat er in de uren van vermissing maar een ding door zijn hoofd speelde ik hoop niet dat ik haar slecht nieuws moet brengen en raakte ook in paniek want hij zag allerlei nare beelden. Heeft ook lopen zoeken of andere gecontact om te moeten zoeken. Mijn andere ex heeft hem aan de lijn gehad in paniek en tranen.

En toen ik hem zag na alles en ook na de opluchting was hij uiteraard in zijn goede doen. Was heel erg opgelucht wat zich uitte in een hoop humor brengen waar hij ook goed in was. Ik heb ontzettend gelachen met hem en dat was een van zijn goede kanten ... en iets waar ik gevoelig voor was. Hij zocht die avond ook naar bevestiging dat hij goed bezig was en liever was etc.. Maar al gauw bleek en rationeel weet je dat ... dat er niets veranderd was ...

Nu achteraf ben ik dankbaar voor die gezellige uurtjes die ik in het bijzijn van anderen maar later ook nog met zijn tweeen in zijn laatste levensdagen nog beleeft heb ... die zal ik ook overbrengen op mijn dochter ... want hij had ook mooie kanten al kwamen die wel voort uit zijn behoefte van gezelligheid, hunkering naar liefde etc. ... als de ander een behoefte had en hij voelde daar niets voor dan kon hij zich zelf niet aanpassen er voor die ander te zijn.

De afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van veel geregel want niets is voor elkaar. Geen verzekering en mega veel schulden waardoor de familie en ik uit naam van mijn dochter zijn nalatenschap moeten verwerpen. Het wordt een karige begrafenis ... de gemeente zal voor de kosten op moeten draaien. We hebben het er druk mee maar als straks alles achter de rug is .. en de rust wederkeert zal het pas echt rustig worden. En ondanks dat ik niet volledig heb weten vol te houden ... denk ik dat ik hier nooit meer in zal trappen ... zeg nooit, nooit maar ik ken en herken de signalen nu wel ... ik weet veel meer dan een aantal jaren terug en mijn angst is te groot om weer met zo'n vent thuis te komen. Ook is er een angst om nooit zoveel meer van een man te kunnen houden als nu ... en ik ben me ervan bewust dat dit mogelijk geen houden van is geweest ... en tegelijkertijd ook wel ... want in zijn goede doen was hij op dat moment alles wat mijn hart begeerde. Liefs Sandra
Sandra

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie