Free Website Templatesphpbb3 styles

Verder

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Verder

Berichtdoor Mea op zo 30 sep 2012 10:03

Hallo Sjaak,

Hoe geweldig is dit dan!!
Whahah jajaja, je doet de titel van je topic nog steeds eer aan!
Ik hoop dat je nu een eigen plek al kunt creeeren ook al is dit maar een tijdelijke situatie, voorlopig is het van jou en dat is heel belangrijk!
Ben reuze benieuwd wat je volgende stap zal zijn, want dat die gaat komen is wel zeker.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op do 04 okt 2012 21:24

Lieve Sjaak,

Gefeliciteerd man. Hoe super ! :P
Woon werk verkeer is vast een stuk korter. Lekker genieten van rust en eigen plek.
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sj@@k op di 30 okt 2012 20:17

Dear All,

Het is even geleden en ik wilde al tijden jullie weer eens delen in hoe mijn leven verder gaat maar it has been a rollercoaster, een positieve maar ben nu even gecrashed met griep .... Verhuisd dus nu alweer een maand geleden. Nu is het een klein huisje dat gemeubileerd was dus het was niet echt een grote klus. Het eerste weekend na de verhuizing waren mijn kids er voor het eerst en hebben we echt genoten van het strand. Balletje trappen en van de duinen naar beneden storten was echt favoriet, echte jongensdingen. Enkele weken later was het herfstvacantie en zijn ze 4 dagen bij me geweest. Het was echt slecht weer en we hebben een alternatief programma moeten bedenken. 4 dagen lang vader zijn in een relatief klein huisje ging toch wel goed moet ik zeggen, we hebben een museum bezocht, Hi-Tea in de stad gedaan, gezwommen en filmpjes gehuurd (Avatar). Vond het wel wennen na al die tijd 24 uur vader zijn maar sta er anders in en dan zie je ook dat je inderen anders reageren. Afgelopen weekend waren de mannen er weer, het begint een routine te worden en ze gaan graag mee. Wel valt de autorit in het weekend zwaarder dan elke dag woon-werk, ik snap dat niet echt maar zo voelt dat ook.

Ondertussen is werk heel druk, teveel dingen doen die ik minder leuk vind want moet inmiddels 8 man aan de slag houden!!! Moet echt mezelf even heruitvinden in deze baan en weer meer ruimte creeren voor mijn ding, iets waar ik uiteindelijk wel op word afgerekend over een jaartje of zo.

P is rustig, geen rechtzaken om allimentatie en geen sabotage rondom de omgang. Ik blijf op mijn hoede maar het lijkt erop dat ik relatief veilig ben in haar beleving en niet haar "circle of control" aantast. Deze situatie geeft mij de kans gewoon verder het contact op te bouwen met mijn jongste kinderen ver weg van P. Mijn oudste zoon heeft ondanks eerdere geluiden nog geen actie genomen om een biertje te drinken, denk dat ik zelf maar eens actie ga ondernemen.

Groeten,

Sj@@k
Sj@@k

Berichtdoor fee.huizen op ma 05 nov 2012 12:48

Lieve Sjaak,

Klinkt allemaal heel goed ! Ben trots op je en geniet dat het bij jou lekker loopt. Verder beterschap.

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sj@@k op zo 02 dec 2012 19:39

Beste Allen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar het leven gaat verder hoor.

Gisteren was de verjaardag van mijn middelste, ik heb het vorige week al met hem gevierd door samen met zijn jongste broer te gaan karten. Weer een mannen ding en dus weer schot in de roos (niet in de laatste plaats omdat ik het zelf heel leuk vind). Volgende week komen ze weer bij me maar hem gisteren wel nog even gebeld, hij en zijn jongere broertje waren ook nog eens voetbal kampioen geworden. Dubbel feest dus en volgende week als ik er wel bij ben worden ze gehuldigd.

Ook heb ik een grote knoop doorgehakt, vanaf januari ga ik samenwonen en verhuis weer een stuk terug naar mijn kinderen. Heb sinds enkele maanden weer een relatie met een vriendin die ik al sinds de lagere school ken (!) die na enkele maanden vrijgezel te zijn geweest op mijn pad kwam. Heb haar vanaf het begin verteld hoe het met P zit en dat ik zonder buffertje met haar het diepe spring, het voelt goed en we gaan er gewoon voor want we vinden beiden dat het leven is om geleefd te worden. Heb daar zin in en alle puzzelstukjes die het leven heet vallen op zijn plek. Ze heeft mijn kinderen al een paar keer ontmoet, samen zijn we oa. met haar zoontje op kraambezoek geweest bij een klein oliefantje, dat was gezellig en leuk. Nu heb ik minder woon werk verkeer door de week maar rijd me in het weekend suf en merk dat ik het rijden doordeweek geen probleem vind maar in het weekend wel. Ook doordat het contact beter en beter gaat met mijn kinderen wil ik dichterbij ze zijn, woon in Januari 20 minuutjes bij ze vandaan en kunnen ze zelf tzt met de trein na 2 stations ook bij mij komen. Kan inmiddels kiezen uit 3 woningen en we kiezen morgen een van de woningen. Ik kies dus voor meer woon werk maar na 4 jaar ook het opbouwen van een echt thuis met een hele fijne vrouw waar erg veel ruimte is voor mijn kids en haar kids.

Schreef eerder al dat P zich ten opzichte van mij goed gedraagd. Eerder dit jaar nog de dreiging om me voor de rechter te slepen voor de kinderallimentatie maar nu blijkt dat toch ook, P eigen, intimidatie want ze heeft meer te verliezen dan te winnen. Vorig weekend werd ik zowaar binnengelaten om de vriendin van mijn oudste zoon een handje te schudden, zag even snel dat het hele huis beneden verbouwd was en vol met nieuwe meubels stond ..... De meubels die we samen hadden en waar ik toch echt helemaal niets van mocht hebben waren weg en zijn natuurlijk niet aan mij aangeboden. Ik daarentegen heb deze week op 1 na al mijn schulden afbetaald.

Ondanks eerdere contacten ga ik deze maand pas een biertje drinken met mijn oudste, afgelopen maanden geprobeerd af te spreken maar hij hield het af. Nu geeft hij zelf aan dat we dat gaan doen dus ga er nu dan ook vanuit dat het gebeurt. Dat hij een vriendinnetje heeft zet denk ik dingen in beweging maar hij bepaald het tempo wat mij betreft.

Last but not least is mijn laptop overleden. Heb nu een laptop van mijn werk meegenomen en hoop de oude laptop nog te kunnen repareren want had nog wat belangrijke dingen op de harde schijf staan.

That's all folks!

Groeten,

Sj@@k
Sj@@k

Berichtdoor Mea op di 04 dec 2012 23:31

Hallo Sjaak,

Wat een enorm goede berichten heb jij dan!!!!
Verbaas me steeds weer over de toepasselijkheid van de titel van je berichten zoals je ze ooit benoemde; 'Verder'!!

Vertel, is het gelukt met het uitzoeken van een huis??

( ik hou het heel kort Sjaak, kan niet zolang op deze stoel blijven zitten)

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Sj@@k op wo 19 dec 2012 21:35

Hoi Mea en alle anderen,

Een kort berichtje van Sj@@k. Het leven gaat in sneltrein verder, we hebben ons huisje en krijgen de 28-e de sleutel. We hebben er veel zin in en ik heb een weekje vrij begin januari om flink wat werk te verzetten. Eerst weer mijn kids komend weekend en van 2-e kerstdag tot nieuwjaarsdag, ze gaan me ook helpen met klussen en verhuizen.

P? P zit weer te loeren via Linkedin naar wie mijn nieuwe partner is maar houd zich koest, totdat.... I know.

Groeten, Sj@@k
Sj@@k

Berichtdoor Mea op do 20 dec 2012 01:43

Hallo Sjaak,

Zit hier met een huge smile op mijn gezicht je bericht te lezen! Wat gaaaaffffffff..............

Lekker laten loeren hoor die ex, dat ze ooit ergens te voorschijn gaat komen weet je al en je vriendin zal dat ondertussen ook wel weten. Ik hoop voor jou wel dat je vriendin een beetje door zal hebben waar p's toe in staat zijn en wat ze kunnen doen. ( anders stuur je haar lekker hierheen dan wordt ze vanzelf ook wijzer.)

Heerlijk dat je al zo snel een huis naar je zin hebt en dat de plannen gemaakt zijn om samen te gaan wonen. Wat zul jij een zin hebben je moe te maken vanaf de 28e hwhawhah.
Fijn dat je jongens meehelpen, op die manier wordt het ook voor hun een stukje eigen toch! Als ik zo eens even reken dan moet een week toch voldoende zijn om alles klaar te hebben en te wonen. Zoveel hulp met zoveel mensen tegelijk; iedere kamer heeft wel iemand die wat kan doen geloof ik!

Echt te gek hoor, denk dat ik voor velen spreek als ik zeg; wij genieten mee!!

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op do 20 dec 2012 21:24

Hey Sjaak,

Ben ook al een poosje niet op het forum geweest maar lees mooie berichten !! Wat heerlijk voor je dat je nu echt verder kunt..... Gefeliciteerd dat het en zo lekker gaat in het contact met je kinderen, geweldig dat dat inmiddels al zo mooi op zijn pootjes is gekomen en ze lekker bij je komen en zelfs komen helpen, echt super.... en heerlijk dat je een fijne vrouw bent tegengekomen waarmee je een nieuwe toekomst tegemoet kan gaan !! ZO zie je maar de aanhouder wint en eerlijkheid wordt uiteindelijk beloont. :P
De 28e zal ik aan jullie denken en proost ik op jullie haha.....smile

Dat wat je vertelt over de meubels bij P., bij mij precies eender heeft P. ook het hele huis een nieuwe make-over gegeven maar overleg of ik iets wil hebben, nop nada. Ik kreeg wel ineens mijn oude kleding terug maar heb ik niet aangepakt. Gelukkig dat ik me happy voel en dat laat ik me niet afnemen.

Zet m op met de klus en geniet vooral met volle teugen van al de mooie momenten. Ik ben blij voor je Sjaak.

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor fee.huizen op di 01 jan 2013 22:02

Lieve Sjaak,

Je hebt inmiddels de sleutel van je nieuwe huis en je nieuwe leven Sj@@k. Hoe gaaf !! Ook voor jou een symbolisch nieuw begin in het nieuwe jaar, TOPPIE. Best wishes for 2013 en wens je alle geluk.
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sj@@k op zo 10 feb 2013 21:16

Dag allen,

Vanmorgen een bericht geschreven over mijn leven verder na P maar die is weg! Ik ga het nogmaals proberen :-)

Nu na ruim 5 weken is ons nieuwe thuis heel ver "af", nog een lamp, hier en daar een plintje, nog een kapstokje, gordijntje, lang wachten op Internet ..... kortom nog wel even bezig maar we wonen er nu alweer 3 weken. Dit weekend waren de mannen er en nu ik ze net weg brachten vroegen ze of ze al vanaf vrijdagavond mochten komen, kortom ze hebben het naar hun zin. Het is nog wel wennen hoor, een nieuw fusie gezin, immers mijn vriendin en ik willen graag samen maar voor de rest is het wel wennen. Zeker voor haar kinderen waarvoor de scheiding van hun ouders nog niet zolang geleden was. We geven iedereen de ruimte en proberen niet teveel te moeten allemaal en dat lijkt wel te werken. Maar voor ons is ons Marktplaats huisje echt thuis, echt het was afgelopen weken gewoon of alles zo moest zijn want ik heb me zitten verbazen hoe alles op ons af kwam. Heerlijk!

Werk viel niet mee tussen het klussen door maar de balans is weer terug. Ik heb het enorm naar mijn zin, het zaaien vanaf het begin begint al langzaam te bloeien en waar het elders crisis is mag ik investeren in mensen en nieuwe wegen inslaan voor het bedrijf. Over een week ook op reis weer voor werk, met tot begin April enkele andere bezoeken in het buitenland om allemaal samenwerkingen aan te gaan met zusterbedrijven. Heerlijk!

P houd zich koest, zet niet door met de rechtzaak en ik denk dat ze (berekenend als ze is) zich realiseert dat ze meer kan verliezen dan ze kan winnen. Maar ik blijf op mijn hoede. Vooralsnog zit ze mij, mijn vriendin en de kinderen niet in de weg om ons leven te leven en dat is wat mij betreft het belangrijkste.

Groeten, Sj@@k
Sj@@k

Berichtdoor Mea op ma 11 feb 2013 20:42

Hallo Sjaak,

Zit ik hier met een grote glimlach van oor tot oor je bericht te lezen. Echt gaaf hoor zoveel goede berichten te horen van je!!
Het is belangrijk ook dit te lezen en mee te ervaren met je, zo zien mensen ook dat er echt een leven is na een p!

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de werkplek die je vorig jaar hebt gevonden er een uit duizenden is. Gezien d crisis horen we allerlei verhalen over het ene fallisement na het anderen, is het dat niet dan wordt er toch flink gekort op allerlei zaken om de boel maar draaiende te houden en zie daar; Jij hebt vrijwel de vrije hand in je dageljikse bezigheden en kunt je creativiteit los laten.

Heb zitten grinneken over je opmerking dat je moest werken tussen het klussen door....
Heel bijzonder allemaal!

Die jongens van jou toch... Heerlijk dat ze het zo leuk vinden. Andere kant is; Hoe vind jij het? Ja, op zich leuk natuurlijk maar het lijkt me toch ook best wel moeilijk omdat je ook bezig bent met de mensen waar je nu mee woont en leeft een ritme te vinden. Kan me dan voorstellen dat je dit wel wilt maar dat het een beetje beter had uitgekomen als het ietsje later in de tijd had geweest? (lastig dit te zeggen hoor op een tactische manier...)

De tijd nemen om een nieuw gezin aan elkaar te laten wennen is bet lastig, mensen willen dit soort zaken vaak te gehaast. willen meteen goed en 100%.. Tja, dat gaat vaak niet. Geen dwang, open blijven staan, empathie hebben voor de kinderen en hun nieuwe ervaringen en buien, tijd geven en incasseren is vaak wat nodig is.
Mooi dus dat jullie daar de tijd voor geven en nemen.

Klinkt goed Sjaak, en ik... ik geniet mee, mag wel he!!

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op wo 20 feb 2013 22:17

Ha Sjaak,

Wat super toch !!! Mooi om te lezen dat alles dat je hebt gezaaid nu in bloei komt, geniet ervan.

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sj@@k op wo 17 apr 2013 20:22

Lieve allen,

Het leven gaat in volle snelheid verder en soms vergeet je wel eens dat het wel eens stukken minder ging maar het is zeker niet alleen maar voorspoed, soms word je nog wel eens getest.

Prive gaat het heerlijk. Mijn huisje is een echt thuis en ik heb het erg goed samen met mijn vriendin. Mijn kinderen komen graag maar tegelijk is het wel een beetje zoeken nog naar een geheel met mijn kids en de kids van mijn vriendin. Een maand geleden is mijn vader overleden en in de weken daarvoor is het contact met mijn oudste zoon verbeterd, hij stond naast mij bij de kist. Het afscheid van mijn vader was erg bijzonder en mooi en dat geeft nog steeds veel vrede. Op de uitvaart heb ik gesproken over waar hij voor stond en wat wij als kinderen van hem hebben meegekregen.

Werk gaat fantastisch, sinds enkele weken een vast contract en mag mensen aannemen, managen, nieuwe initiatieven ontplooien, reizen en zelf ook doorgroeien. Financieel een tegenslag, de Belastingdienst heeft mijn inkomen in 2008 gecorrigeerd en daarmee is mijn rechtsbijstand vervallen. Ik moet advocaat rekening en rechtsbijstand terugbetalen, 5000 Euro! Dat was even schrikken maar hebben we opgevangen. We is mijn vriendin en ik en het is wel even wennen dat er iemand naast je staat die je niet afmaakt bij zwakte maar zegt dat alles gewoon van ons samen is, het tegenovergestelde van P die vond dat alles van haar was.

P roert zich weer. Afspraken over omgang zijn opeens weer niet afgesproken, dreigingen met rechtzaken en ellenlange betogen per mail terwijl ik haar alleen maar bedankte voor de flexibiliteit rondom de begrafenis van mijn vader. Vanuit P's standpunt gaat het met mij te goed en gaan de kinderen te graag, ze probeert weer controle te herpakken. Ik heb me netjes opgesteld maar geef haar geen enkel draadje om controle te herpakken. Zomervacantie is geregeld, 3 weken lang met mijn kids waarvan 2 weken met de hele bups naar een huisje van familie in Frankrijk. Allemaal erg budget maar tegelijk heerlijk vrij en goed voor de kwaliteitstijd met mijn jongens. Moet met mijn oudste maar eens een biertje drinken, dat gaf hij rondom de begrafenis ook aan. Hij woont sinds kort op kamers en gaat een werk/leeropleiding doen, weg van P zal tzt meer ruimte geven aan hemzelf en voor zijn vader denk ik. Mijn vriendin ontmoete hem voor het eerst op de condoleance van mijn vader!!

Groeten,

Sj@@k
Sj@@k

VorigeVolgende

Keer terug naar relaties met psychopathie