Free Website Templatesphpbb3 styles

Woef,

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Woef,

Berichtdoor fee.huizen op za 26 nov 2011 22:48

Hey Woef,

Grappig, al is het niet grappig maar kan ff juiste woord niet vinden, zoooooveeel herkenning !! Als klein kind moest ik al wel eens huilen bij het nieuws of een programma als er dieren of mensen in erbarmelijke omstandigheden leven. In mijn jonge jeugd al eens projectjes opgestart oa. dat we op mijn initiatief voedselpakketten en speelgoed gingen inzamelen in de klas voor Roemenie. Twee keer in mijn leven heel zwaar overwogen en bijna op het punt gestaan om uitgezonden te willen worden naar waar het het hardst nodig is. Een jaar of 11 geleden was ik alleen op reis naar Nepal. Ik was bijna over de streep om voor een aantal maanden hulp te bieden om kinderen uit de goot te halen. Een paar jaar geleden overwoog ik om me als vrijwilliger voor Warchild aan te melden en uitgezonden te willen worden. Soms spijt het me dat ik het niet deed. Mijn familie vond het te gevaarlijk en ik was bang dat ik te gevoelig zou zijn om al het leed aan te zien, dat ik er dan aan onderdoor zou gaan.
En ook ik kan het niet bevatten hoe wreed mensen zijn, pesten, dierenleed, oneerbiedig met de medemens omgaan...... :evil: en al helemaal niet al die oorlogen wereldwijd en haat. Maar zelfs geroddel tussen ouders voor de school, schelden en niets voor een ander over hebben doen me letterlijk af en toe al pijn.
Mij helpt mediteren, dagelijks 2x, ontzettend goed. Ik sluit mezelf, daarbij bewust tijdens ochtendmeditatie af voor energieonttrekking en negativiteit. Ik heb de meditatie en oefeningen van Segaya. Als het je wat lijkt zou je via Mea misschien handreiking in meditatie kunnen krijgen. Ik ben er heel blij mee.
Ik ben al maanden niet meer echt ziek geweest. Het leed direkt en indirekt om me heen lijkt ook niet meer binnen te denderen. Ik bedoel, ik zie natuurlijk net zo goed verdrietige en wrede dingen om me heen gebeuren maar in tegenstelling tot voorheen ankert het zich niet vast. Ik lig er niet meer wakker van en het voelt niet meer zo intens.
prettig weekend nog,

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor woef op za 26 nov 2011 23:47

Hey,

Bedankt voor de reacties. Daar steken jullie dan toch maar energie in...waarvan je zegt dat je ze in jezelf moet steken... :D Nee hoor, bedankt ! Ik weet best dat jullie al zover zijn dat je weet WANNEER je energie over hebt en ik weet ook dat het vanuit jullie hart komt, dus laat mijn opmerking gewoon ff misplaatste ironie zijn. Sorry ! :) Zie, ik ehb dus onlangs mijn P. gezien in een situatie waarin ik dat moeilijk kon vermijden : de begrafenis van een gezamelijke goede vriendin. Nadat ze afgelopen periode koudweg had gezegd dat ik 'afgedaan' had, dat ze nooit nog iets met mij wou te maken hebben...vloog ze toen in mijn armen en huilde en zei "waarom lukt het ons niet om goede vrienden te zijn" "waarom toch..." en even daarna "ik weet dat het bij mij ligt". Om héél eerlijk te zijn, waren haar tranen weeral wat 'gekunsteld', al vloeiden ze overvloedig. Soit, in de begrafenisdienst zaten we naast elkaar en toen ik het begaf na het groeten van de urne van die overleden vriendin, nam de P. mijn hoofd op haar schoot en streelde over mijn haren. En wat ik toen het ergste vond : het leek/voelde gemeend. Maar het grote probleem is dat ik dat niet met zekerheid weet ! Mijn overtuiging is , dat ze op dàt moment even tot besef kwam...maar dat dat besef smelt als sneeuw voor de zon. Dat heb ik namelijk al eerder gezien bij haar : als iemand uit haar familie ernstig ziek is, als iemand overlijdt,..;dan krijgt zij precies een kortstondig besef en blik op haar diep verborgen 'gevoeligheid', maar dat verandert haar gedrag NOOIT. NU ligt ze zelf in de kliniek en is op de sukkelweg want na 2 operaties is er een 3de in het verschiet die eigenlijk wel best risicovol is. De artsen blijken ook niet écht te weten wat er allemaal scheelt (of ze zeggen het niet). Ik mag niet op bezoek gaan. Ik kreeg bij de vorige operatie te horen - toen ik gewoon belde om te vragen hoe het was ) "dat zijn uw zaken niet". Nee, ik heb geen realtie meer met haar en zou dat niet willen en weet hoe 'gestoord' ze is, of hoe 'ziek' (Psychopathie is een ziekte, toch), maar ik heb wel véél van haar gehouden en oude liefde roest in bepaalde zin nooit. Dus voel ik me nu weer triest en machteloos. Aan de andere kant : haar terugzien was niet goed voor me. Maar ik kan dat niet vermijden, hoe vaak Mea en anderen ook schrijven om contact te vermijden. Mijn beste vrienden zijn hààr beste vrienden; mijn café's waar ik ga, die van hààr ; ik woon op 800 meter van haar...ik kan haar niet ontlopen, ...
woef

Berichtdoor woef op za 26 nov 2011 23:57

...vroeg of laat loop ik haar tegen het lijf. Ik dacht eigenlijk nauwelijks aan haar de laatste tijd, en als ik dat deed, dan was het 'bewust', om mezelf bewust te maken van al het negatieve wat ik met haar heb meegemaakt. Nu liggen mijn emoties overhoop. Vandaar ik hier maar eens meer kom schrijven want ik denk dat dat me kan helpen.
Mea, ik heb echt een toffe psychologe hoor, ze werkt niet echt 'volgens de boekjes'. Geen idee wat die niet-reguliere therapie waarover je sprak inhoudt of wat me dat zou kunnen bieden en of er hier in de regio wel een aanbod van is. Misschien dat alternatieven ruimer aangeboden worden in Nederland. Geen idee. Waarom vroeg je me of ik ooit een IQ- test heb ondergaan ? 'k Zou eerder denken dat je geïnteresseerd zou zijn ofdat ik een EQ-test had gedaan ?? Enfin, ik heb ooit een IQ-test gedaan en de resultaten waren doorsnee : 124. Maar da's lang geleden. Misschien zou ik nu maar 80halen ? :roll:
Fee, ik herken idd veel in wat je schrijft, maar doordat ik zo'n 'mama's kindje' was, kwamen zo'n avontuurlijke zaken als bij jou, niet in me op.
'k Weet best wat mensen bedoelen als ze zeggen 'je moet de dingen van je af laten glijden' ; dan stel ik me voor dat ik een mantel draag met olie ingewreven en dat de problemen van mezelf, anderen, de wereld,...regendruppels zijn en die van mijn mantel afglijden. Maar ik ervaar het alsof ik dat toch in mijn onderbewuste opsla en telkens iets dat 'triggert', zijn ze daar hoor..de regendruppels.
'k Heb wellicht niet op voldoende van jullie post ingegaan...ik lees later nog eens alles.
Bedankt, anyway, voor wat je doet voor me. Blessings,
woef
woef

Berichtdoor Mea op zo 27 nov 2011 01:40

Hallo Woef,

Nee hoor, ik bedoelde idd IQ.
Het is bekent dat mensen met een hoog IQ veel lezen, veel en brede interessen hebben en verbanden leggen die anderen niet eens zien.
Vandaar dus die vraag.

whhah ik snap het wel maar neem van mij aan dat je bij mij geen dubbele bodems hoeft te zoeken, als ik iets zeg dan bedoel ik het zoals het er staat ok.

Snap dat je nu emotioneel bent is niet niets he zo' n begrafenis, dat hakt er in. Ook ironie is een vorm van humor en ook ik heb dat soort humor wel dus ook al ok.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op ma 28 nov 2011 21:25

lieve Woef,
Allereerst gecondoleert met het overlijden van je vriendin. Heel veel sterkte. Verder ook kracht toegewenst met de hele situatie.

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor woef op za 03 dec 2011 09:30

@ Mea, bedankt voor uw verhelderende reactie op "psychopatische kinderen herkennen". Ik wou daar graag op reageren, maar kan dat blijkbaar niet op die plaats ??

Met mij gaat het redelijk, sukkel wel met mijn gezondheid en dat maakt een mens soms 'lastig' maar ik zorg er wel voor dat anderen daar niet de last van krijgen hoor...daar kan mijn omgeving immers niets aan doen hé. Verder wilik even zeggen dat hoe meer ik lees over psychopathie, hoe verwarrender het precies is...ik lees zoveel tegenstrijdige dingen. Het enige wat overeind blijft is : een P. heeft geen geweten maar wat uitingsvormen, gedrag, persoonlijkheid, affect, omgang,...betreft lees ik ontzettend diverse dingen. Verwarrend. In de omgang met mijn P. onthou ik vooral dat ik niets positief mag verwachten en alles negatief kan verwachten. Dat helpt me om mezelf te beschermen. Later meer...nog wat rusten.
Aan allen een deugddoend weekend en hou jullie warm want er schijnt een plaag van verkoudheden te zijn.
groeten,
woef
woef

Berichtdoor Mea op za 03 dec 2011 21:04

Hallo Woef,

Geen idee waarom je daar niet kunt reageren en ik heb je vraag door geschoven naar Faith.
Ik ben iig blij dat het een en ander verhelderend is geweest voor je.

Het is waar dat al die informatie soms heel verwarrend kan zijn. Toch valt het mij juist vaak op hoeveel de ervaringen van zoveel verschillende mensen overeenkomt.
Je hebt er iig uitgehaald wat de grootste boodschap is; verwacht nooit iets positiefs en bereid je altijd voor op negatief.
Het is jammer dat dit zo broodnodig is maar het is niet anders.
Waardeloos dus!!

Ben ik dus toch heel benieuwd wat je er zo verwarrend aan vind? Misschien dat we het erover kunnen hebben zodat het een en ander wellicht opgehelderd kan worden ook?

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op za 03 dec 2011 21:29

Hey Woef,

Vaak zijn signalen dat het met de gezondheid niet zo lekker loopt een teken dat er dingen dwars zitten of je onverwerkte dingen tarten ??? Beterschap en kracht toegewenst.
Je hebt het over dat dingen verwarrend zijn. Qua info vind ik, maar dat is mijn mening, het niet erg verwarrend. Het is wel zo dat P. mensen zijn, vrouwen of mannen, met eigen karaktertrekken en kenmerken en natuurlijk nog in gradaties en verschillende vormen. Het is toch ook met andere stickers die je op mensen kunt plakken je te maken hebt met dat niet alles van toepassing is en niet alles in de zelfde mate geldt. ???
Ik, als persoon, vind het wel vooral verwarrend dat een P. doordat hij/zij geen empathie heeft, gevoelloos en cru kan zijn en toch vermogen heeft 'liefdevol' en charmant te lijken overkomen.
Fijn weekend.
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor faith op zo 04 dec 2011 18:16

woef schreef:@ Mea, bedankt voor uw verhelderende reactie op "psychopatische kinderen herkennen". Ik wou daar graag op reageren, maar kan dat blijkbaar niet op die plaats ??

Hoi Woef,

Sorry voor het ongemak, maar het is aangepast, je kan reageren in deze topic!

Groetjes Faith,
Vergeet niet de geschiedenis van je computer te wissen.
Het is eenvoudig terug te zien, als je een site hebt bezocht op internet.
Zie uitleg in het onderwerp Slachtoffers van psychopathie.

psychopathie123@live.nl
faith
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor woef op vr 09 dec 2011 19:17

onderwerp : het 'gemis'.

Dag iedereen,

Mijn P. weer af en toe gezien (ik schreef reeds eerder dat dit onvermijdelijk was). Ik had niet mogen ingaan op haar uitnodigingen om 'n koffieke bij haar te drinken...Maar enfin : het was eerst gewoon aangenaam : een 'onderhoudend' ontbijt met koffie...allebei oppervlakkig gebleven, maar geen vervelende momenten en ja...het was gewoon aangenaam. 'n Paar dagen nadien terug binnen gevraagd voor een koffie. Al iets minder aangenaam. Wat ik ook zei : 't was allemaal verkeerd ! Gisteren terug op de koffie en ik kreeg ineens te horen dat ze niets van me kon verdragen, écht NIETS. Maar ze zei er ook bij dat ze dat enkel met mij heeft en met niemand anders. Ik kreeg zowaar een schuldgevoel omdat zij niets van mij kan verdragen. Alhoewel ik wéét dat het niet aan mij ligt...Ineens werd ze ook kwaad en riep "gij zult mij NOOIT begrijpen !". Ik vroeg haar : "zou je graag hebben dat ik je begrijp ?". Daar weigerde ze vervolgens op te antwoorden. Ik moest 'maken dat ik weg was en geen woord meer zeggen of ze zou ontploffen'.Tja...wat kan je dan nog doen, behalve weggaan ???
Hoewel ik wéét (verstandelijk) dat haar leuke manieren en plezante omgang bij momenten met mij 'gespeeld' waren, fake waren...mis ik die momenten toch. Mijn verstand wéét dat ze fake waren, maar mijn emoties ervaarden het niet zo...Zo zie ik het momenteel. Iets in de zin van als mensen zeggen 'oh, je ziet er leuk uit' en je wéét dat ze het niet menen, maar toch doet het je deugd..zoiets...En hoezeer ik me er ook van bewust ben dat ze geen moer om me geeft, mijn emoties trekken zich dat 'besef' niet aan.
woef

Berichtdoor fee.huizen op vr 09 dec 2011 23:35

Hey Woef,

Allereerst heel goed van je dat je deze laatste ontmoetingen met P. op het forum hebt gezet. Zoals je misschien bij mij reeds hebt gelezen, spreek ik over een tijdje terug, heb ik ook de 'fout' gemaakt ontmoetingen aan te gaan die niet verstandig waren. Ik had dan wel resoluut gebroken met P. maar bij mij was er een foute man in mijn leven gekomen waarvan ik wist dat het niet klopte maar toch een aantal keer weer toeliet. Hij miste me en we klikte zo goed samen, de keer daarna was het alleen koffie drinken, er was iets met zijn gezondheid, hij had problemen op werk en met zijn kids.......telkens een ingang voor een ontmoeting die weer niet fijn verliep of waarbij ik mijn grens overging. Verstand wist het wel maar toch bleef mijn gevoel vatbaar voor prikkels. Dat heeft even tijd nodig om ook in het gevoel te bezinken.
Wees sterk, wees wijs en zoek het niet op. Ik begrijp dat je dicht bij P. woont en jullie gezamenlijke vrienden hebben en dat dat het lastig maakt. Toch zou ik geen contact meer hebben, liefst helemaal negeren. Als dat onmogelijk is zou ik als je haar tegenkomt alleen nog oppervlakkig beleefd zijn en haar alleen spreken als er anderen bij zijn, 1 op 1 vermijden.
Je weet dat het niet aan jou ligt dus geef haar geen ruimte voor twijfels.
Heb je trouwens al gelezen over de ceremonie van een ring, belofte van trouw aan jezelf ? Het staat al een paar keer elders op het forum. Wie weet kan dit je helpen ? Het is toch prachtig mooie beloften aan jezelf te doen en die te bezegelen. Verder zou het je misschien kunnen helpen iets te doen dat je goed doet, wandelen, fietsen, natuur in, schilderen, mediteren ????
Woef, volgens mij heb je zo veel moois in je dan heb je P. echt niet nodig, niet als partner en ook niet als vriendin.
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor woef op ma 12 dec 2011 11:30

Hey mensen...héél weinig tijd...Sorry dat ik zo weinig reageer op jullie posts, druk in mijn leven en in mijn hoofd en hart.
MAAR !! Ik wil toch eens bij deze laten weten dat ik aan jullie allen denk en ik jullie véél moed, doorzetting, geluk en échte liefde wens !
Let the love shine in xxx
woef

Berichtdoor Mea op ma 12 dec 2011 12:54

Hai woef,

Wil ik even zeggen dat ik een artikel lijk te hebben gevonden over vrouwelijke psychopaten die voldoet aan de strenge eisen die ik stel aan wat er op het forum komt. Ik moet het zelf nog even bestuderen , als het idd ok is dan plaats ik het binnenkort.

Waarom ben jij zo in de 7e hemel? Vertel, ik wordt erg nieuwsgierig?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor woef op ma 12 dec 2011 19:11

zevende hemel
Mea, op voorhand bedankt om een artikel over vrouwelijke P. door te nemen en eventueel te posten.
'k denk dat je me verkeerd begrepen hebt : ik ben helemaal niet in de 7de hemel. Druk in mijn leven, hoofd en hart betekent zowel mooie als minder mooie kanten en 'k zal opgelucht zijn als het wat minder druk is...langs de andere kant leid het me wat af van dat hele P. -gebeuren. Toch is er ook wel veel 'drama' in mijn leven voor 't moment (los van P.), maar dat kan ik aan.
liefs,
woef
woef

VorigeVolgende

Keer terug naar relaties met psychopathie