Free Website Templatesphpbb3 styles

Woef,

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Woef,

Berichtdoor fee.huizen op ma 12 dec 2011 20:00

Lieve Woef,

Elke keer denk je wat overwonnen te hebben en denk je dat er eventjes rust in de tent gegunt is, en toch weer iets aan de hand wat je aandacht en energie vergt. Bij mij heb ik het geluk dat ik momenteel allerlei levenslessen achter elkaar op een presenteerblaadje krijg. Heel vermoeiend en voel me op het moment wat moedeloos. Maar anderzijds ben ik blij dat ik daardoor nu goed bij mezelf zie waar ik aan moet werken en steeds helderder krijg dat ik door mijn verleden in een visieuze cirkel van handelen zat en nu dus de kans krijg de geschiedenis te herschrijven.
Je moet maar zo denken, je krijgt wat je nodig hebt en niet meer dan je aankunt.
Sterkte en succes Woef. :P
lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor Sandra op zo 25 dec 2011 01:46

Lieve Woef, Mea en Fee,

Ik worstel ook nog steeds om los te komen ... heb heel wat maanden terug persisteren topic geplaatst. Maar wat herkenbaar Woef ... je ratio die denkt klaar te zijn en je gevoel die na een tijd zonder p ... weer gaat verlangen naar die p.

Heel mooi, je verhaal over die kapitein, het is aan andere mensen die niets voelen voor die kapitein zo moeilijk te begrijpen en eerlijkheidshalve voor mezelf ook.

Onlangs een huiselijk geweld groep cursus gedaan waar ik veel geleerd hebt maar wat achteraf niet voldoende bleek te zijn daar het contact met p weer even, heel even natuurlijk maar want lang houden ze het niet vol ... hersteld was. Nu ga ik binnenkort bij de oud behandelaar van mijn ex in therapie ... ook besef ik me na een artikel te hebben gelezen over relatie verslaving dat dit is wat er speelt hij mij ... ik moet vam hem af, glij steeds verder weg ... door schuld en schaamte ... lieve Woef ik wens jou heel veel succes jouw p te weerstaan ... uiteraard wens ik dat een ieder toe die hier mee kampt !

Liefs Sandra
Sandra

Berichtdoor fee.huizen op zo 08 jan 2012 21:45

Hoi Woef,

Beste wensen voor 2012 !
Hoe is ie ?? Lukt het je om los te laten en kracht te halen uit de mooie dingen van het leven ??

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor woef op di 06 maart 2012 11:23

"je krijgt wat je nodig hebt en niet meer dan je aankunt", dat schrijft onze lieve Fee.
Sta me toe dat ik weer eens heel openhartig ben...
Iets aankunnen heeft te maken met durven/willen/steun krijgen,..en nog vele andere dingen. Ik zit er emotioneel compleet onderdoor. Zelfs in die mate dat ik het 'nut' van verder leven niet zie...ik zit zo diep dat ik 'het' niet meer wil..;tévéél gekwetst, tévéél gebruikt geweest...
Dit is allesbehalve gemakkelijk voor jullie om te lezen, dat besef ik wel. Ik wil jullie er niet mee 'opzadelen' maar na lange tijd niets gepost te hebben, besefte ik dat de enige plek waar ik herkenning zou kunnen vinden, dit forum was.
Er zijn mensen die van me houden, die me zo graag gelukkig zouden zien. Maar ik ben niet zoals de meeste mensen, en er is een 'leegte' in mij, een gevoel niet te passen in deze wereld of in deze 'maatschappij'.
Verbinding proberen te krijgen met wat IK wil in dit leven, met wat IK graag doe, wat MIJ vervulling en genoegdoening geeft : dat probeer ik al zowat 30jaar! En al 30jaar lang onderneem ik dingen, lees ik over mogelijkheden om te genieten,...het blijken echter allemaal druppels op een hete plaat. Ooit hebben ze me 'borderline' genoemd. Of dat nu werkelijk klopt of niet, doet infeite weinig ter zake maar ik herken wel 1 zin uit de 'kenmerken' héééél hard : "eilandjes van geluk in een woelige zee".
Ik kàn maar niet aannemen dat mensen slecht zijn, ik kàn dat ook niet aannemen over P's, of narcisten. Mijn hart zegt dat iedere mens geboren wordt met een liefdevol hart. Dàt is de reden dat ik narcisten en psychopaten zovéél krediet geef. En ik er zoveel ààn en om geef...
Ik ben een atheïst, maar toch er van overtuigd dat er een soort universeel bewustzijn is, een universele energie in alles wat niet-door-de-mens geschapen is. Ik wil hier niet verder ingaan op religie, dat is hier ook niet de plaats ;maar ik schrijf dit over 'universeel bewustzijn' omdat het kadert in wàt ik voel naar P's en N's toe : het voelt namelijk alsof iedereen op de wereld verbonden is door die energie of dat bewustzijn met MIJ. In die zin zou je kunnen stellen dat ik door anderen (p's en n's) terug tot hun liefdevolle kern te willen brengen, ik een 'wonde' in dat geheel wil helen. Ook al zegt mijn verstand dat ik er aan ten onder ga, ook al zegt iedereen die écht van me houdt, dat "ze" niet te redden/helpen zijn...Ik MOET dat doen, het is een onweerstaanbare drang...(vervolg)
woef

Berichtdoor woef op di 06 maart 2012 11:37

..stérker dan ieder ander gevoel in mij, stérker dan mijn ratio. Men zegt : een mens is niet gemaakt om alleen te zijn...meestal bedoelt men ermee dat er 'op ieder potje een dekseltje past', dat je 'een' partner nodig hebt in het leven. Mijn aanvoelen is dat een mens idd niet gemaakt is om alleen te zijn maar dàt betekent voor mij dat je een stukje mee-leeft met alles en iedereen wat leeft. P's en N's zijn NIET dood vanbinnen...P's en N's zitten vol kwaadheid en zelfmedelijden en schermen hun hart (al dan niet bewust) af om gerààkt te worden. Ze trekken 'ten strijde' en zwaaien woest met hun zwaard als iemand hen bloemen komt brengen. Want zelfs bloemen brengen, zien of ervaren ze als vijandig. Hun oogkleppen beperken hun visie(r), maar toch heb ik bij iedere N en P die ik ontmoet heb, een diep verlangen naar Liefde gevoeld. Ze zijn verbitterd, kwaad, jaloers, voelen zich tekortgedaan...en hebben hun liefdevolle hart afgesloten en trekken 'ten strijde'. Maar met een afgesloten hart kan je niet leven en daar ze 'voeding' nodig hebben, némen ze die energie bij anderen. Soms door te verleiden, soms door medelijden op te wekken, soms door zich hulpeloos voor te doen, soms kwaadschiks met 'wapens'. Het is hun manier-van-overleven geworden. Hoe zacht en liefdevol en begripvol je dit ook aan hun verstand wil brengen, ...ook dàt wordt gezien als een bedreiging. HUN manier van overleven wérkt (denken ze). De andere manier...hun oogkleppen af te gooien, hun vizier ruimer te maken...WILLEN ze niet (meer). En toch voel ik zovéél verlangen naar liefde in hen. Iemand die dat ook zo ervaart ???
woef

Berichtdoor jacqueline op di 06 maart 2012 16:38

Lieve Woef, ja ik heb dat ook, wil dat verrotte in hun niet zien. Maar daar ga jezelf aan onderdoor.
En ik denk dat er heus een tijd komt, dat je het op gaat geven, ik bedoel met p s en n s. En dat moet je echt zien te bereiken bij jezelf!
Positief de strijd van het vaak oo zoo moeilijke leven aangaan, kleine vrolijke dingetjes uit je leven halen[ die zijn er heus]En heel lief zijn voor jezelf!

Je bent het waard!
jacqueline

Berichtdoor fee.huizen op vr 09 maart 2012 21:31

Lieve Woef,

Ben al een paar dagen van plan te reageren op je relaas. Ben echter zelf erg bezig met een aantal dingen en vond het eerlijk gezegd ook heel moeilijk. Ik weet niet zo goed wat ik je kan zeggen. Ik begrijp best wat je bedoelt en herken het grotendeels omdat ik hier ook doorheen ben gegaan.. Lees uit je tekst dat je het idee hebt dat als je maar goed je best doet, je P. kan veranderen en je idee dat een P. liefde oppikt en wil delen. Je projecteert het gevoel dat wij hebben op een P., gevoelig zijn van binnen en hunkeren naar geluk voor jezelf en de ander..... Hoe moeilijk het te begrijpen is, het is gewoonweg niet te bevatten of te begrijpen, een P. heeft geen empatie, geen vermogen om zich in te leven in gevoelens die de medemens bezighouden en ze kunnen geen rekening houden met een ander maar zijn alleen op zichzelf gericht en dan vooral op macht en materialisme. Je verwart het charmante gedrag en hunkering naar aandacht (in het middelpunt willen staan) met liefde of oprecht zijn. En ik ben het met je eens dat een P. meester is om mensen om de vinger te winden, zeker als je een zwak hebt voor P. is het moeilijk hier doorheen te prikken. Je gevoelens zijn ook niet meteen over en weg....... Moeilijk he Woef !! Bekijk de lijst met de kenmerken van een P. nog eens goed en vertaal het maar naar P.

Je krijgt wat je nodig hebt en niet meer dan je aankunt", dat schrijft onze lieve Fee.
Sta me toe dat ik weer eens heel openhartig ben; Natuurlijk mag je openhartig zijn. Ik sta echter 100 procent achter deze uitspraak.Je ziet het gewoon helemaal niet meer zitten en moeilijk dan om je leven te leven, laat staan er dan van te moeten gaan genieten. Hier heb ik ook maanden tegenaan geknokt en nog steeds gaat het met ups en downs. Als ik je mag aanraden, maar dat is mijn mening, zou ik echt eens een holistische therapie oppakken en niet alleen proberen de scherpe kantjes bij te gaan schaven maar echt rauw erdoor.... Wat is mijn trigger in het verleden geweest, hoe sta je in het leven, hoe werkt je systeem en onderzoek eens of je niet een bepaald overlevingsmeganisme hebt opgebouwd dat je nu niet meer kan gebruiken. Het kan bovendien zijn dat je een type mensen aantrekkelijk vind dat niet veilig is maar wel voor jouw veilig voelt omdat dat in je systeem zit ??? Je bent niets verplicht en je hoeft hier niets te antwoorden, voorop gesteld !!! Ik weet echter wel, al is de weg zwaar, dat het de moeite waard is jezelf aan te pakken. Grenzen stellen en afscheid nemen van gedrag of mensen die niet goed zijn is niet makkelijk of leuk. Het is een paar maanden of een paar jaar knokken maar je moet de berg beklimmen voor je van het uitzicht kan genieten. Blijf je onderaan de berg zitten kniezen zul je nooit een optimaal uitzicht bemachtigen. Laat je hoofd hangen en maak jezelf slachtoffer....ik weet dat je meer waard bent dan dat Woef. Ga naar de KRACHT in JEZELF!! Hierbij een stoffer en blik, veeg jezelf op. :D Het is niet cru bedoeld maar ik hoop je een spiegel voor te houden zodat je er iets mee kan.
En zelfs geen tijd of geen zin, geen energie, ga mediteren, Yoga doen of wandelen of zo, ga eens een half uur tegen een boom aanzitten ook dat kan al een wonder doen.

Sterkte en Woef, je mag echt altijd schrijven.... ook als het niet goed met je gaat, ook als je het idee hebt dat het te open of langdradig of whatever is......
Juist dit forum lijkt me een plek waar we eerlijk kunnen delen en elkaar echt begrijpen.

lfs Fee
fee.huizen

Berichtdoor woef op vr 09 maart 2012 22:09

Hey Fee,

Bedankt voor je respons. Helaas is mijn mentale en fysieke energie zo laag dat ik nu even niet uitgebreid kan reageren. Ik zou ook graag terug wat meer van andere mensen lezen en betrokken zijn in hun verhaal en uiteraard ook in dat van jouw, Fee. Ik zal maar hoopvol zijn dat het binnenkort wat beter gaat, maar sta voor moeilijke weken en maanden. (kan je lezen in de stukjes die ik schreef over zelfmoord en psychopathie). Ik verwàcht helemaal niet dat je die ook leest, noch dat je blijft reageren op mijn postings...het doet me méér deugd te lezen dat jij goed voor jezelf zorgt ! Tegen beter weten in bijna, blijf ik ook voor mezelf zorgen...ook omdat ik dat 'verschuldigd' ben tegenover iedereen die van me houdt. 'k Wens jou en alle andere forumgangers een deugdoend weekend !
xxx woef
woef

Berichtdoor fee.huizen op zo 11 maart 2012 23:36

Lieve Woef,

Je kunt pas voor een ander zorgen als je eerst goed voor jezelf zorgt. Reageren op een ander kan altijd maar wees eerst vooral lief voor jezelf en tegelijk pak jezelf op en zet jezelf voorwaards.... Je moet erdoor maar er komt over een tijdje weer licht in de tunnel.
lfs Fee
fee.huizen

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie