Free Website Templatesphpbb3 styles

Voorstellen en mijn verhaal....

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Voorstellen en mijn verhaal....

Berichtdoor Vlinder op ma 12 dec 2011 20:59

Precies, dat bedoel ik. Mijn ex ging er ook zo prat op dat hij zo'n open sociale man was.... Terwijl ik juist dacht: "wie ben je eigenlijk". Hij luisterde wel, maar zelfreflectie? Nuh, nooit.
Vlinder

Berichtdoor fee.huizen op wo 14 dec 2011 23:28

Hallo Asmaine,

Bij het lezen van je relaas allereerst complimenten. Je hebt de stap durven nemen een punt te zetten achter je relatie met P., daar is al inzicht en lef voor nodig. Tijdens het lezen van je verhaal krijg ik de indruk dat je al vrij ver bent in het vinden van de pijnpunten en jij durft naar jezelf te kijken en een spiegel voor te houden. Dan heb je al een paar stappen gezet. Voel je niet dommig of schuldig dat je 2x tegen dezelfde steen bent gestoten. Ten eerste is het zo dat als je iemand leert kennen, zeker als die persoon charmant overkomt, je niet meteen kan weten dat het niet klopt. Helaas staat er geen handleiding of etiket Foute man of P. op geplakt. (was dat maar zo haha....) Ten tweede zal er verschil in verhaal en achtergrond zitten waardoor het niet direkt hetzelfde is.
Ik zal heel open met je zijn, dat vind ik best lastig, en dan is het aan jou of je er iets mee wil of kan. Vooropgesteld dat dit mijn mening is en mij erg heeft geholpen maar ik wil benadrukken dat jouw situatie en jij als persoon natuurlijk weer anders zijn dus niet per definitie te vergelijken.
Ik ben als jong kind met regelmaat misbruikt en dit heeft jaren voortgeduurd en werd steeds heftiger. Ik heb meerdere therapieen gehad, dat haalde scherpe kantjes eraf. Vervolgens bleef er van alles gebeuren in mijn leven. Alles overkwam me, alles overspoelde en overmeesterde me. Ik kreeg (achteraf onterecht ) de stempel borderline en ADHD opgeplakt en was veel ziek en als ik niet ziek was had ik een burn out of was ik gewoon heel moe, en afgewisseld door fases van extreem geluk en avontuur opzoeken en ander vluchtgedrag. Kreeg een aantal mannen in mijn leven, en hoe wonderlijk het leek, telkens een man die zo lief leek, mij veel aandacht schonk en leek te begrijpen wat ik meemaakte maar dan toch dwingend, manipulerend, onecht was. Wat je niet beseft, niet in de gaten hebt is dat je verwondingen die je op hebt gelopen niet alleen aan de oppervlakte zitten maar veel dieper gaan. Je hele systeem heeft schade opgelopen en daardoor werkt het anders, zonder dat je het door hebt. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar weet dat ik daardoor onbewust verkeerde signalen uitzond waardoor ik ook alleen verkeerde mannen aantrek. Juist de mannen die weer dat gedrag hebben de hele regie over te nemen en allicht wat jij noemt, veiligheid van het bekende.
Ik wil perse mijn hele systeem opruimen en mezelf eerst een nieuw systeem aanleren voordat ik een relatie kan aangaan en zelfs in mijn vriendschappen merk ik dat ik mijn systeem moet leren aanpassen. Het is niet alleen verwerken en loslaten want als je niet leert wat er mis gaat blijf je dezelfde fouten maken. Natuurlijk komen de dingen in andere vorm op je pad, je denkt dat het je niet meer gebeurt..... Maar een dier dat nog wat verwondingen heeft zal voor de wolf toch te herkennen zijn en dan zal de wolf het linksom doen en als dat niet lukt rechtsom.
Ik merk dat ik voor het eerst in mijn leven, sinds een paar maanden dat ik met een holistisch therapeute Segaya aan het werk ben met mezelf, echt doorheb waar de pijnpunten zitten, zie hoe ik dat systeem kan aanpassen en ook kracht en zelfbewustzijn voel groeien. Het is heel verrassend want een aantal vanzelfsprekendheden blijken niet vanzelfsprekend te zijn en mijn oogschellen vallen af en ik zie de dingen met ander licht.
Voor nu veel sterkte, kracht en wijsheid.
grtz Fee
fee.huizen

Berichtdoor fee.huizen op vr 23 dec 2011 22:01

Beste Asmaine,

Hoe gaat het met je ?? Hopelijk heeft mijn bericht je vooral op positieve manier aan het denken gezet. Uiteraard is het makkelijker gezegd dan gedaan om naar jezelf te kijken. Het is in ieder geval niet bedoeld om met de vinger te wijzen.
hierbij nog een hart onder de riem, sterkte....
en voor hoever mogelijk fijne feestdagen toegewenst.
:P
grtz Fee
fee.huizen

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie