Free Website Templatesphpbb3 styles

Flabbergasted

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Flabbergasted

Berichtdoor Vlinder op ma 05 dec 2011 23:45

Hallo allemaal,

Het is al laat en ik ben moe, maar wil me toch even kort voorstellen. Ik ben vlinder en ben 4 weken geleden, eindelijk uit een relatie gestapt die mij helemaal uitgeput en bijna gek gemaakt heeft. Officieel heeft hij een bipolaire stoornis en een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik denk dat hij geen ziel heeft, geen geweten heeft. Momenteel 'stalkt' hij mij op een ander forum waar ik al ruim 9 jaar kwam, mijn contacten en uitlaatklep had. Hij doet zich voor als geweldig, gevoelig, spiritueel en liegt gewoon de heleboel bij elkaar. Niets is persoonlijk naar mij gericht, zo slim is hij wel, maar ik weet dat hij daar is om mij te provoceren. Ik weet ook dat ik daar nu weg moet blijven. Schrijven doe ik al niet meer, maar niet lezen lukt mij nog niet.

Ik....het verhaal wat ik te vertellen heb is zo lang.... zoveel voorbeelden, zoveel vernederingen, zoveel rook, duister, onlogica. Ik heb 8 jaar lang gedacht: "het klopt niet, het klopt niet", zonder dat ik helemaal duidelijk kon zeggen waarom niet. 1 voorbeeldje, ben zo moe:

Een paar jaar geleden zware buikoperatie gehad. Toen ik enigszins kon lopen en plassen naar huis....kon dus bijna niets. Ruzie met ex, had niet genoeg begrip hoe zwaar het voor hem was (hij deed bijna niets....ving niets op). Toen ik vroeg of hij mij naar de 40ste verjaardag van mijn allerbeste vriendin wilde brengen met de auto (een anderhalve week na de operatie) omdat het openbaar vervoer geen optie was, was hij te moe. Een paar uur later belde een vriend om te gaan stappen. Hij zei natuurlijk ja en toen ik zei: "ik dacht dat je moe was" was ik een vreselijk egoïstisch kreng dat hem niets gunde en waar hij toch zo voor klaar had gestaan..... flabbergasted. En zo zijn er -tig voorbeelden. En dan heb ik het nog niet eens over de seksuele vernederingen die ik doorstaan heb. Het bedrog, wat volgens hem geen bedrog was, want waren slechts 'vriendinnen' van hem (met wie hij dan sliep, intiem zoende, liefdesbrieven schreef, enz) en wat was ik naar dat ik hem geen vriendschappen gunde.......... Ik gunde hem alles, hield zo veel van hem.

8 jaar, en nu weer dezelfde leugens op mijn forum (tja is openbaar, dus ik kan niets)....doet goed zeer en ik kan niets.
Vlinder

Re: Flabbergasted

Berichtdoor Mea op ma 05 dec 2011 23:56

Hallo Vlinder,

Die machteloosheid die je nu voelt kennen we hier.
Troost je; dat gaat over, echt waar!!

Mijn grootste zorg nu is eigenlijk dat je zo zeker als mogelijk moet weten dat je hier bent onder een naam die hij zeker niet bij jouw zou zoeken. Ik bedoel bv dat je nu vlinder heet maar als je al een interesse hebt in vlinders of dingen in huis had met vlinders, ik noem maar iets, dan zou dat voor hem herkenbar kunnen zijn.
Wij letten hier erg op veiligheid maar we kunnen niet alles voor zijn, dit soort dingen zijn belangrijk toch!

Het forum is heel geduldig maar dat zul je al wel weten van uit de ervaingen die je hebt met dat andere forum. Ik wil er maar mee zeggen dat je op de tijden die jouw het beste uitkomen kunt schrijven en er zolang de tijd voor kunt nemen als je zelf wilt en nodig hebt.

De eerste tijd na een verbroken relatie is altijd moeilijk maar bij het verbreken van een relatie met een p komt er zoveel meer nog bij kijken. Mag ik vragen of jullie kinderen hebben?
Wat je ook doet; blijf bij jezelf en blijf jezelf herinneren aan de reden dat je weg bent gegaan/ de relatie hebt verbroken.
De korte termijn is moeilijk, op de lange termijn zul je je kracht hervinden en sterker zijn dan ooit tevoren!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Vlinder op di 06 dec 2011 00:10

Dank je voor je reactie, Mea!

Ik heb heel lang nagedacht over mijn nick. Wilde dat het nergens geen associatie mee had. Ik ben in het verleden (als wij uit elkaar waren, is vaker gebeurd, vanwege de manieën) langere tijd niet op dat ene forum geweest. Hij weet dat ik daar weg kan blijven. Maar omdat ik het deze keer uit heb gemaakt en alle sociale media (FB, hyves, msn, e.d.) dichtgetimmerd heb, hem geen keus gelaten heb dan mij op dat forum lastig te vallen. Dus ik denk niet dat hij mij elders gaat zoeken. En ik had zelf moeite dit forum te vinden. Misschien dat hij wel zou kunnen kijken op narcistische forums, onder nicks die ik eerder gebruikt heb? Ik denk echter dat het grootste probleem van ex de psychopatie was en is.
Vlinder

Berichtdoor Vlinder op di 06 dec 2011 00:13

toevoeging, we hadden geen kinderen samen. Wel heb ik zelf kinderen. Die hij helaas ook via FB benaderd heeft. Ik heb mijn kinderen ingelicht en ze hebben hem verwijderd.

Ik voelde me de eerste 2 weken nog redelijk. Eindelijk gelukt om weg te komen. De laatste paar weken heb ik het erg moeilijk.... pff...wat heb ik veel toegestaan. En met dat gestalk waar ik niets aan kan doen......hoop snel de kracht te vinden om daar niet meer te lezen.
Vlinder

Berichtdoor Vlinder op di 06 dec 2011 20:29

Ben zojuist gekapt met het lezen van zijn posten op dat forum waar ik altijd kwam en hij mij nu stalkt en provoceert. Weer overgegeven omdat hij vanmiddag zichzelf weer zo totaal anders voordeed (net een man die zijn vrouw zwaar mishandeld en naar andere toe beweert een vrouw nooit met een vinger aan te raken……) Vanavond wilde hij een topic openen over platonische vriendschappen tussen man en vrouw en dat heel makkelijk kan en dat als er al problemen zijn, dat per definitie aan de partner ligt, want die moet maar vertrouwen. Terwijl hij nb een topic opent omdat hij verliefd was geworden op zijn platonische vriendschap (misschien dat anderen die tegenstrijdigheden nog zien). Mij maakte hij gek door te beweren dat hij platonisch vriendschappen had (met vrouwen uit de datingwereld NB) terwijl hij ze xxxxx, tongzoende, liefdesmails schreef en ze niet vertelde dat hij een relatie (met mij) had. Ik ben toch niet gek, dat dat niet platonisch is? Ik ben toch geen naar mens dat ik daar grenzen in gesteld heb? Ik ben toch niet gek dat ik eerlijkheid wil in een relatie? Ik ben toch niet gek? Wat een schijnheilige, hypocriete, liegende xxxxxxx. Gelukkig morgen een afspraak met de psycholoog. Vind het heel moeilijk hier boven te staan. Het was 9 jaar mijn plek. Hoe sta ik boven iets wat zo oneerlijk, gemeen en ziek is? Zeker als ik 8 jaar lang die persoon mijn ziel en zaligheid gegeven heb?

Ik heb het forum in z’n totaal verwijderd. Ik kan niet in dat ene kleine kamertje kijken (waar ik schreef) en de rest van het huis negeren, lukt mij niet. Valt wel even een gat in mijn leven, zat nogal wat uurtjes op het forum.

Dames, hoe gaan jullie er mee om? Dat er nooit rechtvaardiging zal zijn. Dat hij nooit spijt zal hebben van al die gruwelijke dingen? Dat jouw pijn dus nooit erkent zal worden? Dat sommige mensen hem niet doorzien en jou raar aankijken omdat je zo negatief over hem bent? Dat je misschien wel nooit meer in staat zult zijn iemand te vertrouwen (en dat vind ik echt erg). Het masker is zo geraffineerd. En er is totaal geen schuld of spijt. Hij heeft mij weleens lachend staan schoppen. Hoe is zoiets ooit te begrijpen, te verwerken?
Vlinder

Berichtdoor Asmaine op di 06 dec 2011 20:51

Vlinder schreef:Dames, hoe gaan jullie er mee om? Dat er nooit rechtvaardiging zal zijn. Dat hij nooit spijt zal hebben van al die gruwelijke dingen? Dat jouw pijn dus nooit erkent zal worden? Dat sommige mensen hem niet doorzien en jou raar aankijken omdat je zo negatief over hem bent? Dat je misschien wel nooit meer in staat zult zijn iemand te vertrouwen (en dat vind ik echt erg). Het masker is zo geraffineerd. En er is totaal geen schuld of spijt. Hij heeft mij weleens lachend staan schoppen. Hoe is zoiets ooit te begrijpen, te verwerken?

Ik troostte me na mijn ex van 5 jaar (die manisch depressief is) altijd met de gedachte dat hij nooit gelukkig zal worden en dat dondersgoed weet, en dat ik, die alles mee heeft, wel degelijk gelukkig zal worden.

Nu, ruim een week nadat ik mijn halfjaar durende relatie met een p. heb beëindigd ben ik A. niet meer zo zeker dat ik gelukkig ga worden, want ik heb me immers WEER door een gek op sleeptouw laten nemen, en B. weet ik OOK zeker dat deze gek, een p., nooit van zijn levensdagen gelukkig gaat worden maar die gedachte heb ik HE-LE-MAAL niks aan want hij heeft geen idee hoe dat voelt, gelukkig zijn. .

En dat vind ik heel moelijk te verteren, dat zijn leven gewoon weer verder gaat en dat ie geen EN-KEL gevoel heeft, helemaal nergens bij, en het dus zo weer zal doen.

Groetjes Asmaine
Groetjes Asmaine
Asmaine

Berichtdoor Mea op wo 07 dec 2011 10:37

Hallo Vlinder en Asmaine,

Vlinder; even voor de goede orde. Ik heb een aantal woorden in je bericht gecensureerd. Denk nou niet dat dit om jou is want dat is natuurlijk niet zo. Het gaat erom dat we de ervaring hebben dat als we dit toestaan de gebruikte woorden heus nog mee kunnen vallen maar het lijkt dan of het hek van de dam is, de volgende schrijver doet er een schepje bovenop en zo gaat dat een aantal berichten door en op het laatst is het een grove toestand en dat willen we vooorkomen.
Hoop dat je dit begrijpen zult.

De twijfel aan jezelf, ondanks het weten waar het om draait is denk ik iets wat velen hier gemeenschappelijk hebben.
Nee,je bent niet gek!
Nou ken ik je niet dus kan niet helemaal oordelen maar op dit vlak en in het licht gezien van hetgeen je verteld iig hierover niet!
Zolang we proberen te begrijpen wat een p voelt, denkt, ervaard, handeld zullen we met ons handen in het haar staan.
Kun jij je inleven in een jachtdier; Ja deels, je weet dat het dier ademhaalt, dat het honger heeft, dat het moet slapen en eten maar daar houdt het dan ook mee op. Net zo is het met psychopaten gesteld.

Alles dat je geleerd hebt op sociaal vlak maar ook wat betreft geweten, empathie, eerlijkheid, respect etc is niet van toepassing op een p.
Zolang we dus proberen dat vergelijk te trekken en op die manier begrip te krijgen voor deze lieden is gedoemd te mislukken.
Het enige gevolg dat dit kan hebben is dat we de schuld van het onbegrip weer bij onszelf leggen en zo steeds dieper in de negatieve spiraal terecht komen.

Ik heb het donkerbruine vermoeden, tja, zeg maar gerust zekerheid, dat je van hem nooit hoeft te verwachen dat hij erkent dat er geen rechtvaardigheid was in de relatie, wat jij gruwelijk noemt vindt hij gewoon en jouw pijn zal bestempeld worden als aanstellen of overdrijven oid.
Dit betekent dat je die erkenning, in welke vorm dan ook, niet bij hem moet zoeken.
Zolang je dit nog bij hem zoekt ben je ook niet los vanhem, op geen enkel gebied.

Hij zal voorlopig zijn best blijven doen bij jouw 'in the picture' te blijven. Door bv hun narcisme kunnen ze het gewoon niet hebben dat iemand ze afwijst en daar nemen ze dan flink wraak op. Als het op de ene manier niet lukt dan proberen ze een andere manier.
Ik zeg dit natuurlijk niet om je te ontmoedigen, wel om je alvast te waarschuwen dat je meer kunt verwachten.
Troost is, meestal dan, dat een p zich snel verveeld en aandacht nodig heeft. Ze hebben meestal redelijk snel een andere vriendin en maken daar dan werk van. Op dat moment ben je weer even van ze af.

Zaak is dat je nu alle aandacht aan jezelf geeft en zorgt dat je pijnpunten duidelijk worden en daar kun je dan aan gaan werken.
Jezelf vragen stellen is dan belangrijk; waarom is dit gebeurd, wat was mijn eigen aandeel erin?
Nogmaals, ik ben niet bezig de schuld bij jouw of andere slachtoffers te leggen maar wel duidelijk te maken dat er altijd een eigen verantwoordelijkheid is.
Dat is de reden bv dat ik vragen stel als; waarom pikken vrouwen ( maar ook sommige mannen) zoveel, waarom maken we excuses voor gedrag in een beginnende relatie waarvan we bijvoorbaat eigenlijk al weten dat we niet echt kunnen accepteren dat het er is? Waarom luisteren we niet naar zowel ons verstand als onze intuitie die ons echt wel waarschuwen?
Allemaal punten die nu aan de orde kunnen komen om aan te werken.

Door dit soort gedrag bij onszelf te observeren, te analyseren en waar nodig bij te stellen leren we een belangijke levensles die we de rest van ons leven als heel waardevol kunnen meenemen. Dat is dan meteen ook antwoord op je vraag of dit ooit te verwerken is; ja, dat is het maar het zal de nodige moeite kosten.
Natuurlijk kun je ook deze periode in je leven wegstoppen net zoals dat zo vaak gebeurd bij trauma's maar dat is niet verstandig; als je deze les niet leert dan krijg je het terug in een andere vorm ( wellicht een volgende p die er net weer even anders uitziet en net weer even ander gedrag vertoond).
De pijn zal ook over gaan maar het kost tijd.

De grote boodschap is dus de focus te verleggen van hem naar jezelf. Lastig want dat is nu juist wat we niet echt geleerd hebben maar wel heel hard nodig.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Vlinder op vr 09 dec 2011 00:16

Goed dat je sommige woorden gecensureerd hebt. Ik was ook zo boos. Ben nog steeds ontzettend boos. Dat en de manier hoe mijn ex op mijn forum staat, maakt mij giflink. Heel boos omdat mijn plekje niet meer toegankelijk is, alleen maar omdat hij mij wil sarren. Boos omdat hij iedereen leuk weet in te pakken en bergen aandacht krijgt (vind zijn narcistische inslag natuurlijk fantastisch), dus voorlopig gaat hij daar niet weg denk ik.
Boos omdat hij met zoveel charme en leugens ingang vindt. Zo was mijn vader ook. Gevat, vlot, sympathiek aan de buitenkant maar binnenin....... Boos omdat hij mijn moeder heeft wijsgemaakt dat seks met een kind oke is en dat seks met een andere vrouw erbij ook okee is. Boos omdat mijn moeder daar net zo van in de war moet zijn geraakt als ik in de war ben geraakt door het bedrog van ex. Want het was geen bedrog, volgens ex, sterker nog, ik gunde hem zijn (vrouwelijke) vriendschappen niet. Dus ik was een naar egoistisch mens. Dat omdraaien, dat van geel groen maken.

Het maakt mij dus heel boos dat iemand die bij zo slecht behandeld mij aan het twijfelen brengt. Mij het gevoel geeft dat ik hem slecht behandel......
Vlinder

Berichtdoor Mea op vr 09 dec 2011 01:28

Hallo Vlinder,

Fijn dat je begrijpt waarom ik dat gedaan heb en zeker dat je het niet persoonlijk neemt!
Ook nu weer; het is erg laat maar ik kom nog terug op je bericht ok.

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Veraa op vr 09 dec 2011 22:57

Hoi Flabbergasted,

Je naam geeft fantastisch weer hoe ik en waarschijnlijk nog wel meer forumleden zich voelden op het moment dat je erachter komt wat er daadwerkelijk allemaal speelt. Wanneer je begrijpt dat de p je nooit zal begrijpen, maar juist probeert te vernietigen! Dat zijn die forummeldingen van hem ook. Hij steekt gewoon even zijn tong uit, hij kan het maken want hij voelt niet. Iemand met perspectief voor een ander zou dat soort dingen nooit posten, dus zie het als ZIJN zwakte. Jij bent niet gek, jij bent eraf. Je hebt eindelijk gezegd: "en nu genoeg!" En dat is al heel sterk.

Je hebt je forum 9 jaar gehad. Poste hij ook al zo lang op dat forum? Als je hem laat merken dat hij je niet raakt (ook al raakt hij je wel), misschien is hij het dan een keer zat. Aan de andere kant weet hij dat het jouw ding was, en dat hij het heeft afgepakt. Dat zal hem plezier doen. Gun hem dit plezier nooit! Zodra ik aan mijn ex liet merken dat ik mijn aquarium absoluut niet wilde meenemen, zette hij m'n vissies (behoorlijk verwaarloost maar de helft leefde nog) zowat bij me op de stoep. Dus misschien helpt het om hem te vertellen dat je het forum typisch iets vindt voor mensen die een beetje sneu zijn (verzin maar een reden), en dat je blij bent dat je er nu eindelijk boven staat.

Maar het is gewoon verschrikkelijk hoe snel ze datgene waar je plezier aan beleefde besmeuren..... Het is ook verschrikkelijk moeilijk om erboven te staan, en dat komt ook pas met de tijd. Je hoeft er nog niet boven te staan, als je dat hem maar niet laat merken. En ga dan hier los over je verhaal. Ik heb ook huilend en beschuldigend en niet begrijpend voor mijn ex gestaan. Heeft niet geholpen, maar het werd makkelijker met de tijd. Heb er vertrouwen in dat je het op den duur zal kunnen!

Het is goed en ook sterk van je dat je naar een psycholoog stapt om jezelf weer te vinden, en om jezelf zo sterk te maken dat je er niet weer intrapt, of in het geval dat je er toch weer intrapt, dat je goede tactieken hebt ontwikkeld om hem er ook weer uit te trappen.

Groetjes van Vera
Veraa

Berichtdoor fee.huizen op vr 09 dec 2011 23:04

Hoi Vlinder,

Allereerst waardering voor de stappen die je tot dusverre genomen hebt. Om bij een P. weg te gaan, is best een dappere stap. Je hebt die eerste stap nog niet zo lang geleden gezet. Dan is het niet meer dan logisch dat je twijfels hebt, je gekwetst voelt, er mee bezig bent. En zeker als je bedrogen en belogen bent en te maken hebt met een P., xxxxgeweld, vernedering etc. zul je in eerste instantie met de vinger naar P. wijzen want hij heeft gewetenloos gedrag en je op allerlei manieren gepakt en gekwetst.
Het heeft me een aantal jaar gekost voordat ik de stap kon zetten te vertrekken. Vervolgens heb ik, logischerwijs, eerst alle schuld bij P. gelegd, ik deed niets fout. Het heeft me heel wat tranen, moeite en inzicht gekost om dat los te laten en te beseffen dat ik pas verder kon als ik zelf de sleutel in handen hou en zelf verantwoording neem. De ander kun je niet veranderen, zeker een P. niet !! Het is niet rot bedoeld het bij jou te leggen en in bepaalde zin ben je onbewust de rol van slachtoffer ingegaan. Toch denk ik dat je bij jezelf te raden kan gaan waar jouw zwakke plekken zijn. Ga na of je opvoeding of gebeurtenissen uit je jeugd mee kan spelen hierbij, heb je als kind een manier van leven meegekregen of juist op een bepaalde manier moeten overleven of iets ingrijpends gebeurt ? Ik bedoel te zeggen dat ik zelf om die redenen verkeerde signalen uitzond, verkeerde mensen aantrok en ook te gemakkelijk afhankelijk werd en mezelf aanpaste tot in den treure aan de ander. Dan liet ik het zelf toe om telkens weer die grens te laten overschrijden, dat gebeurde zo subtiel dat je het niet door hebt. Het is niet de makkelijke weg om kritisch naar jezelf te kijken en zeker niet om er verandering aan te brengen na wat jouw manier van leven jaren is geweest.
Het is makkelijk praten en ik wil zeker niet belerend overkomen maar naar mijn mening zooooo de moeite waard. :P

Het is ontzettend rot dat hij op het forum zit waar jij jarenlang je heil zocht, ik begrijp je frustratie. Toch is het dat je jezelf onnodig kwelt door te gaan lezen.
Ik heb op een gegeven moment voor mezelf de keus gemaakt niet meer bezig te willen zijn met P. Heb mijn familie, vrienden ook duidelijk gemaakt dat wat er ook gebeurt in P. land, ik het niet meer wil weten. Of hij wel of niet op zijn kop staat, hij doet maar.
Je zit komende tijd nog in een rouw fase en dat kost tijd. Huil, schreeuw en praat........Het moet eruit. Maar als je het genoeg van je hebt afgepraat kun je over een tijd keus maken ook daar weinig energie meer in te steken. Herinneringen maar ook verse gebeurtenissen vermijd ik tegenwoordig te bespreken met mensen uit mijn naaste omgeving, er is vaak onbegrip of paniek en je blijft in een negatieve visieuze cirkel hangen. Het voelt voor mij supergoed die dingen hier met lotgenoten te delen.

De eerste moeilijke fase hielp het mij heel goed om in de natuur bezig te gaan, tuin, wandelen, fietsen. Creatieve dingen doen, misschien schilderen ?? Nu geniet ik en groei ik van mijn dagelijkse meditatie.
Geef de moed niet op, je hebt veel meer kracht in je dan je ooit voormogelijk had.
Heeeel veel sterkte
grtz Fee
fee.huizen

Berichtdoor Vlinder op za 10 dec 2011 21:04

Vera, bedankt voor je reactie. Ja, het zal wel nooit te begrijpen zijn waarom P.'s nooit begrijpen dat sommige dingen echt niet kunnen, alle fatsoen te boven gaan, ronduit gemeen zijn, enz.

Mijn ex was nooit in dat forum geïnteresseerd, totdat ik het uitmaakte (op het forum beweert hij dat hij het uitgemaakt heeft). Ik heb ook nergens op gereageerd. Die lol gun ik hem niet. Ik kom sinds dinsdag niet meer op het forum. Niet om te schrijven, niet om te lezen. Ik heb iedereen om mij heen ingelicht dat ik niets, maar dan ook niets meer van hem wil horen. Dat geeft de nodige rust. Hoewel ik nog steeds heel boos ben. En vooralsnog weet ik niet zo goed waar ik die kwaadheid moet laten. Tegelijkertijd met het beeindigen van de relatie, ben ik gestopt met roken. Ik wil gewoon niet meer dat iemand nog over mijn grenzen heengaat, ook ik niet. Ik wil geen schade meer in welke vorm dan ook. Misschien ben ik ook wel heel boos op mezelf omdat ik zoveel toe heb gestaan.

Wat Fee en Mea zeggen, klopt zo, de focus moet op mezelf. En daar ben ik ook al druk mee bezig. Beetje bij beetje......
Vlinder

Berichtdoor Vlinder op za 10 dec 2011 21:14

Hier kun je niet iets toevoegen aan je bericht, of wel?

Fee, wat jij allemaal opnoemt doe ik ook. Ik heb een cursus mindfulness gedaan, probeer elke dag te mediteren. Ik loop elke dag 1,5 uur. Zodra mijn zoon hier weg is (die ik tijdelijk heb opgevangen) dan heb ik weer de ruimte om te schilderen, wat ik graag wil oppakken. Met een psycholoog ga ik mijn incestverleden aanpakken, hij gelooft dat het nu daar tijd voor is (middels EMDR). Ik heb al zoveel therapie gehad en al veel lessen geleerd. En heb de relatie kunnen beëindigen (wat ik nog nooit gekund heb).
Toen ex en ik de vorige keer uit elkaar waren (1,5 jaar geleden) ben ik al veel bezig geweest met relatieverslaving en Norwood. Toen ex en ik weer bij elkaar kwamen, zwoor hij te zijn veranderd. Dat was niet zo en dat heeft 1,5 jaar geduurd voor ik daar uit was. En ook dat er meer aan de hand was dan het narcisme en de bipolaire stoornis. Hij heeft geen geweten, daarom konden we nooit iets uitpraten. Hij deed nooit iets verkeerds en maakte dus van krom, recht.

En ja, ik moet rouwen. Iets wat 8 jaar geduurd heeft, is over.
Vlinder

Berichtdoor fee.huizen op za 10 dec 2011 23:25

Hey Vlinder,

Wat een toestand, heb ik een heel relaas geschreven aan jou en floep weg. Haha.....
Toch is het zo belangrijk dat ik het toch nog maar een keer schrijf.
Eerst complimenten dat ik het super vind dat je zo hard met jezelf bezig bent en niet bij de pakken neerzit. Ik lees geen zelfmedelijden en wat mooi dat je, net als ik, je goed voelt bij mediteren, schilderen en wandelen. Vaak weten we wel wat goed is maar je moet het ook nog eens doen, woorden omzetten in daden !! :P
Ik wil wel graag reageren op de EMDR therapie die je voornemens bent te gaan doen. Wil hier wel eerst heel duidelijk stellen dat ik het moeilijk vind te gaan zeggen wat ik toch vind dat ik moet opschrijven. Ten eerste wil ik niet wijs en alwetend overkomen, het gaat hier over mijn ervaring en mijn mening en wil je niet zeggen wat je moet doen of wat juist niet. Ik zal heel open met je zijn, ook dat vind ik best lastig, en dan is het aan jou of je er iets mee wil of kan. Ik wil je echter niet, wat voor mij de ontbrekende sleutel is, onthouden.
Ik ben als jong kind met regelmaat misbruikt en dit heeft jaren voortgeduurd en werd steeds heftiger. Ik heb, ik denk 15 jaar geleden een sessie of 10 EMDR hiervoor gehad. Daarna was het zogenaamd afgerond. De scherpe randjes waren er iets af. Vervolgens bleef er van alles gebeuren in mijn leven. Alles overkwam me, alles overspoelde en overmeesterde me. Ik kreeg ook zogenaamd de stempel borderline en ADHD opgeplakt en was veel ziek en als ik niet ziek was had ik een burn out of was ik gewoon heel moe, en afgewisseld door fases van extreem geluk en avontuur opzoeken en ander vluchtgedrag. En ook dat relatie verslaafd zijn wat je noemt, herken ik bij mezelf. Psychologen, psychiaters, Yogalessen, therapieen en trainingen versleet ik jaar in jaar uit. Elke keer andere vorm van therapie, andere therapeut en ook andere vorm van problemen die maar bleven komen op mijn pad. Kreeg een aantal mannen in mijn leven, en hoe wonderlijk het leek, telkens een man die zo lief leek, mij veel aandacht schonk maar dan toch dwingend en eisend was. Mannen die van begin af aan veeleisend en dwingend waren op xxx gebied.
fee.huizen

Volgende

Keer terug naar relaties met psychopathie