Free Website Templatesphpbb3 styles

Accepteren moeizaam.

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Accepteren moeizaam.

Berichtdoor ellechim op do 15 maart 2012 09:05

Hallo iedereen hier.

Ik ben blij dat ik dit forum tegenkwam. Terwijl ik zwanger was heb ik mijn ex met veel geweld uit de woning gezet en verder gegaan. Op dit moment is mijn dochter 9 maanden en is er (zoals ik in veel verhalen hier lees) een rechtzaak omdat exlief ineens bedenkt dat hij haar wil zien. Exlief heeft een antisociale persoonlijkheidsstoornis, maar ik vermoed psychopathie. Ik herken me heel erg in alle verhalen op dit forum.

Nu wil ik graag weten hoe jullie alles geaccepteerd (of misschien wel niet) hebben. Ik heb namelijk erg veel moeite met het accepteren dat ik in de mooie praatjes getrapt ben, en dat ik me zelf zo vast heb laten praten dat ik een kind van hem heb! Op een of andere manier kan ik dit niet accepteren en reken ik het mezelf heel erg aan. Ook zorgt dit er voor dat ik best wat moeite heb met mijn dochter, ze merkt er niks van hoor, maar als ik me bedenk hoe zo'n monster haar vader is vind ik het heel moeilijk om te accepteren. I kvoel me gewoon zo verschrikkelijk dom en naief dat ik mezelf in deze situatie heb laten komen...

Zijn er meer die hier last van hebben?

Liefs
ellechim

Re: Accepteren moeizaam.

Berichtdoor Mea op do 15 maart 2012 12:41

Hallo Ellechim,

Ik denk dat iedereen zich hier zal herkennen in het feit dat men in praatjes van een psychopaat trapt. Dat is een van de grote kenmerken tenslotte van psychopathie! De charme, de mooie praatjes, de leugens en het manipuleren.
Bij de checklist van Dr. Hare kun je kijken in hoeverre jouw ex voldoet aan de kenmerken en hoeveel punten hij dan scoort.

Wat mij het meest verontrust in je bericht is dat je meldt dat je moeite hebt met je dochter, ik neem aan omdat ze ook de dochter is van je ex , en dat ze dat heus niet merkt.
Er is al heel erg lang bekent dat zelfs de dingen die gebeuren terwijl de baby nog niet eens geboren is al invloed hebben op het kind, laat staan als ze 9 maanden is.
Het eerste dat een kind leert is de moeder scannen; hoe zit ze in haar vel, hoe reageet ze enz. Dus jou dochter heeft daar echt wel erg in alleen kan ze het je nog niet haarfijn vertellen en uitlegen.
Het is denk ik echt zaak dat je dit aanpakt. Dit kan misschien door met jezelf aan de slag te gaan maar meer nog als je daar eens een maatschappelijk werker of psycholoog voor consulteert.

Ik ben erg rechtstreeks Ellechim maar ik denk dat dit nodig is. Voor jezelf moet dit ook zwaar zijn en een heel gevecht opleveren van binnen en daar kun je toch niet heel lang mee verder lijkt me. Voor jezelf dit op een rijtje krijgen zorgt denk ik voor veel meer rust en daar kunnen jij en je dochter alleen maar profijt van hebben.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor fee.huizen op wo 21 maart 2012 22:46

Hey Ellechim,

Misschien een schrale troost..... Ik heb de eerste maanden ook met verwijten naar mezelf rondgelopen, hoe kon dit en waarom had ik niets door. Zeker omdat mijn moeder met dingen kwam als we hebben je toch gewaarschuwd en we hebben toch gezegd.... Zoals je waarschijnlijk hebt ervaren hier op het forum, de mensen hier zijn alles behalve dom of slap te noemen. Het is niet verwonderlijk dat we ons laten meeslepen in de mooie charmes en beloften. Wel sterk dat je hem eruit hebt gezet en dat je zonder hem verder gaat !!! Dat is al een hele pittige eerste stap die je hebt gezet.
Verder wil ik me aansluiten bij de reactie van Mea. De allerbelangrijkste stap die je naar mijn mening zou willen zetten is er alles aan doen dat je gevoel ten opzichte van je dochter verandert. Vraag daar hulp bij. Je vergist je behoorlijk te denken dat ze niets doorheeft want ik weet in volle overtuiging te zeggen vanuit mijn opleiding en vanuit eigen ervaring met mijn dochter dat jonge kinderen supergevoelig zijn en absoluut voelsprieten hebben voor emoties. Ik begrijp je dubbele gevoel en vind het heel goed en dapper dat je dat hier onder ogen durft te zien. Je helpt er zowel je dochter als jezelf er mee als je dat kan ombuigen in iets positiefs en met haar kan gaan genieten en iets liefdevols opbouwen. Je hebt een reden om jezelf aan te pakken en en bezig te gaan.

Ik kom al een tijdje op het forum en vind het persoonlijk ontzettend fijn dat je hier zonder taboe, schaamte of onbegrip met elkaar kan delen dat voor buitenstaanders zo onbegrijpelijk is. We houden elkaar een spiegel voor als het moet, niet altijd makkelijk of leuk maar wel belangrijk. Het heeft mij erg geholpen en ik sta inmiddels heel anders in het leven.
Om op je vraag een antwoord te geven; eerste jaar was het vooral overleven en heb ik met boosheid en wraakgevoelens gelopen jegens P., een fase dat ik perse gerechtigdheid wilde, daarna een fase dat ik het lastig vond hem los te laten en onder ogen te zien dat het niet aan mij lag, daarna pas realiseerde ik me pas in wat voor luchtkasteel ik heb geleefd en kwam daar veel verdriet los en nu lukt het me (met af en toe nog vallen en opstaan) P. en wat gebeurt is los te laten. Het lukt me redelijk goed niet meer met het verleden bezig te zijn, noch met zijn bezigheden of whatever, No Contact, op omgang met dochter na.....

Sterkte met alles !

grtz Fee
fee.huizen

Berichtdoor gewoon ik op di 27 maart 2012 14:08

Accepteren moeizaam....absoluut!!!
ik heb 2 kinderen met p 1 is verwekt toen ik nog niet wist wat hij op zen kerfstok had, de ander op een manier die ik me ergste vijand niet toe wens..(ken ik ook nog niet over praten met mensen)
echter ben ik nog nooit bij hulpverleners geweest na dit hele gebeuren
mijn mening is heel zwart wit namelijk,iemand die dit niet heb mee gemaakt kan mij niet vertellen hoe ik er mee om moet gaan..
mijn kleinste is nu bijna 3 en wat mij erg heeft geholpen is heel simpel
kijk naar je meid kijk naar wat ze van jou heb en totaal niet naar wat ze misschien van de p heb
nu heb ik misschien heel makkelijk praten men meid is precies mij hoor....
maar zo heb ik ook zijn laatste ex naar haar kanjer laten kijken en ja het heeft gewerkt(die is precies mijn kanjer namelijk)

verder kan ik je alleen nog als tip mee geven je kleine is een individu een eigen persoon een toppertje die echt meer mee krijgt dan je denk...
geniet van je meisje zo veel als je kunt zei heeft er niet om gevraagd verwekt te worden ze vraagt wel om een liefde volle mama die naar der kan kijken zonder de p er in te zien
Nu moet ik wel zeggen mijn ex ziet mijn kinderen niet nu niet en nooit niet dat sta ik niet toe en geen rechter die me daar toe kan brengen(zeg ik strijdlustig)
gewoon ik

Berichtdoor ellechim 123 op zo 15 apr 2012 07:26

Bedankt voor de reacties! Ik heb hulp gezocht voor het accepteren van mijn dochter. Ik merk dat dit langzaamaan beter gaat, Op dit moment kijk ik naar mijn dochter en zie ik MIJN dochter, ipv zijn dochter zoals het eerst was. Maar toch zou er nog wat tijd overheen gaan voordat het helemaal goed zit.

Hoe meer ik dezelfde verhalen/ervaringen lees als de mijne, hoe meer ik het kan verwerken/accepteren. Het helpt me erg veel om te weten dat ik niet de enige ben die hierin getrapt is!

Mijn rechtzaak heeft heel positief uitgepakt, men erkend de ernst van zijn stoornis en heeft gezag en omgang zo van tafel geschoven! Wel willen ze dat hij haar 1x in de 4 jaar ziet onder begeleiding. Hier kan ik nog wel mee leven. Dit zorgt ook dat mijn algehele houding positiever word, ook tegenover mijn dochter.

Heel erg bedankt voor de tips!

PS. mijn gebruikersnaam is iets anders, ik kon niet inloggen op mn oude... wachtwoord kwijt :shock:

Liefs, ellechim
ellechim 123

Berichtdoor Mea op di 02 okt 2012 20:16

Hallo Ellechim,

Fijn om te lezen dat je met de gevoelens naar je dochtertje toe aan de slag bent gegaan.
Ook ik heb een kind van een p en ook ik heb daar wel momenten in mijn leven gehad dat ik me ertegen af heb gezet. wat mij enorm heeft gehopen is zelf de verantwoording te nemen over zijn bestaan. Ik had gekozen voor de zwangeerschap waaruit hij voortkwam, niet hij!

Het is heel moeilijk om openlijk toe te geven hoe je je voelt als moeder zijnde als de situatie niet beantwoord aan datgene wat je altijd had gehoopt of verwacht. Het is dus ook echt dapper van je dat je diverse stappen hebt gezet daarin. Je hebt het hier verteld en nu ook hulp gezocht ervoor, heel stoer hoor!

Het zal ongetwijfeld geholpen heben dat je die rechtzaak op deze manier gewonnen hebt, het is tenslotte een dikke bevestiging van alles dat er gebeurd is maar zeker ook een bevestging naar jou toe al spersoon dat je het dus goed hebt gezien en goed hebt gedaan!
Velen grijpen in een rechtzaak ernaast in die zin dat er toch een bezoekregeling moet komen, ondanks de terechte bezwaren die zij maken.
Als je je dat realiseerd kan het een extra boost zijn om op deze weg door te gaan.
Je moet jezelf helen als het ware en je zult zien dat je er uiteindelijk veel sterker uitkomt.
Klinkt leuk, ik weet het, eerst maar eens de praktijk he.het is idd hard werken en behoorlijk diep gaan en afzien maar de winst is er absoluut.

( ik zal Faith vragen wat we aan dat ww kunnen doen,volgens mij is daar wel een manier op ofzo....??!!)

Ben blij weer even van je te horen en zeker als het zo positief is.
( neemt niet weg dat je altijd mag komen he, ook als het zwaar en lastig is allemaal)

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor faith op do 04 okt 2012 06:52

PS. mijn gebruikersnaam is iets anders, ik kon niet inloggen op mn oude... wachtwoord kwijt :shock:

Hoi hoi,

Om iets aan jouw oude account te doen heb ik een wachtwoord nodig en die weet jij niet meer.
Het beste wat je kan doen is een nieuw account aanmaken.

Groetjes, faith
Vergeet niet de geschiedenis van je computer te wissen.
Het is eenvoudig terug te zien, als je een site hebt bezocht op internet.
Zie uitleg in het onderwerp Slachtoffers van psychopathie.

psychopathie123@live.nl
faith
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar relaties met psychopathie