Free Website Templatesphpbb3 styles

Mijn ex is hoogstwaarschijnlijk een psychopaat

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Mijn ex is hoogstwaarschijnlijk een psychopaat

Berichtdoor SusanneJ op wo 16 mei 2012 22:16

Inclusief zijn vader en zijn dochter.

Zijn vader is sowieso een psychopaat. Wat betreft hemzelf en zijn dochter twijfel ik nog tussen psychopathie en narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Het is allemaal nog heel recent en ben er eigenlijk ook nog maar pas achter. Noodgedwongen woon ik nog samen met hem in 1 huis, maar ik ga z.s.m. bij hem weg.

Ik ben trouwens ook nog eens 2 maanden zwanger van hem. Ik laat hem het kind niet erkennen. Ook wil ik 0% bemoeienis van hem en de rest van zijn familie wat betreft een kind.

Waar ik wel gewoon zo bang voor ben is dat psychopathie misschien erfelijk is. Ik heb er al heel veel over gelezen en de bronnen spreken elkaar tegen wat betreft aangeboren versus aangeleerd.

(Susanne is trouwens niet mijn echte naam, dus die hoeft ook niet veranderd te worden.)
SusanneJ

Re: Mijn ex is hoogstwaarschijnlijk een psychopaat

Berichtdoor Mea op do 17 mei 2012 00:57

Hallo Susanne,

Welkom hier!
Wat een toestanden kom je ook tegen he in dit soort situaties.
Ik begrijp dat je het kindje wel wilt laten komen maar niet wilt laten erkennen door hem. Wat onmiddelijk bij me opkomt is; Maak dan ook in vredesnaam dat hij niet weet dat je zwanger bent!
Lastig want je zult dan een boel dillema's tegen komen. Toch, als hij echt een p is zul je veel meer pro's tegenkomen als problemen voorzien.

Het is laat nu dus ik kan niet heel diep ingaan op wat je zegt. Wel wil ik het even met je hebben over de discussie nurture vs nature.
Ikzelf ben er van overtuigd dat de oorzaak van psychopathie veel meer in nature gezocht moet worden; familiair dus.
Nee, kan ik niet staven met gedegen, professioneel onderzoek maar heb wel flink rondgekeken mijn hele leven en dit toch meer wel als niet bevestigd gezien.
Toch; Als kind van 2 psychopatische ouders met broers en zussen, en 2 kinderen een een boel kleinkinderen al; Ikzelf heb geen psychopatische persoonlijheid, 1 van mijn kinderen ook niet en mijn kleinkinderen helemaal niet. Met verdere familie heb ik al ruim 30 jaar geen kontakt meer dus daar kan ik weinig over zeggen.
Wat dit laat zien is dat het idd zo kan zijn dat het overgeerfd wordt maar dat het net zo goed kan zijn dat het kindje nergens last van zal hebben.
Zaak is wel dat de zwangerschap zo rustig mogelijk verloopt maar dat staat weer los van de kans op psychopathie, dat is gezond verstand.

Mocht je in de toekomst, als het kind wat ouder is toch je vermoedens hebben dan ben je al heel wat stappen vooruit op de meeste ouders; Jij weet al dat de kans bestaat en zult daar dus alerter op zijn en eerder je maatregelen kunnen nemen.

Zaak is nu te maken dat je wegkomt, waar wacht je op?
Niet vergeten te genieten van je zwangerschap en je niet druk maken voordat het nodig is wat betreft het kindje.
Je doet daar niemand een plezier mee; jezelf niet omdat je te gespannen zult zijn en het kindje ook niet omdat je dan een moeder wordt die haar oordeel al klaar heeft terwijl er wellicht niets aan de hand hoeft te zijn.

Belangrijk is nu alleen dat je zorgt voor jezelf en voor je kindje, de rest is bijzaak en kan wachten.
Mag ik vragen wat je plannen zijn?

groetjes en sterkte met alles dat komen gaat

Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor SusanneJ op do 17 mei 2012 11:39

Hoi Mea, bedankt voor je uitgebreide reactie. Echter is mijn hoofd nu te vol om al je vragen te laten doordringen. Mijn excuses daarvoor.

Wel wil ik wat over de achtergrond vertellen. Misschien dat dat tevens een deel van de vragen beantwoordt.

Zijn vader is een 'bewezen' psychopaat. 'Bewezen' tussen aanhalingstekens, want in hoeverre kun je dat bewijzen... Maar zijn vader heeft hem zwaar mishandeld, regelmatig opgelicht voor duizenden euro's en nog veel meer dingen. Zijn hele familie draait op leugens en bedrog. Zelf weet en onderkent hij dat ook, maar ik had zo erg de hoop dat hij anders zou zijn en hij leek ook anders... Zijn tienerdochter woont bij zijn ex en zij is hier ongeveer 1 weekend per maand. Ik vond haar altijd al behoorlijk asociaal, maar ja, dat ene weekend daar kon ik mee leven. Hij zit tijdelijk in het buitenland en ik zit alleen in ons huis. Hij heeft het vanuit het buitenland plotseling uitgemaakt zonder 'echte' reden, maar zijn gedrag en gevoel naar mij toe is op dat moment direct compleet omgedraaid. Het interesseert hem helemaal niks meer hoe ik me voel. Want vlak nadat hij het uitmaakte werd ik heel erg ziek (door de stress plus de zwangerschap), maar het interesseerde hem niks. Hij is tussendoor een paar dagen terug in Nederland geweest (hij zit nu weer in het buitenland) en in die dagen ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben (althans, ik had het vermoeden al, maar heb nu zekerheid). Ik heb hem dat wel verteld. Hij deed begripvol, maar achteraf bleek dat gespeeld. Vervolgens ben ik erachter gekomen dat heel veel dingen in onze relatie fake zijn geweest, heel veel leugens. Tevens ben ik erachter gekomen dat hij al onze relatie-issues met zijn tienerdochter bespreekt (maar ik heb geen idee hoe lang dat al gaande is). Alles wat ik hem mail of zeg stuurt hij door naar zijn dochter en ik heb daardoor de afgelopen dagen een heleboel scheld- en dreigmails van haar gekregen waar hij gewoon 100% achter staat. Dat weet ik, want dat hebben hij en zijn dochter zelf tegen mij gezegd. Een voorbeeld: Zelfs toen ik nog geen zwangerschapstest had gedaan en dus nog geen zekerheid had en ook nog helemaal niet wist of ik het zou houden of niet (aangezien het toen al uit was) is dus het eerste wat hij deed mij troosten en steunen, maar vervolgens loopt hij 10 minuten later naar zijn laptop om met zijn dochter te chatten op een kleinerende manier naar mij toe 'dat ik nu weer beweer dat ik zwanger ben en dat dat wel aandachttrekkerij zal zijn'. Ik begrijp niet waarom dat kind van hem in dat stadium al moest weten dat ik zwanger ben. Zijn reactie daarop was: "Mijn dochter heeft het recht om te weten dat ze met een broertje of zusje opgescheept komt te zitten!"

Overigens wil hij dat ik een abortus pleeg (van zijn dochter moet ik dat ook). Normaal gesproken zou ik helemaal rekening houden met de gevoelens en keuze van de man, maar omdat hij na het uitmaken op geen enkele manier rekening houdt met hoe ik me voel, heb ik besloten om zijn argumenten niet in overweging te nemen. Ik heb besloten het te houden, de enige angst die ik dus heb is dat psychopathie erfelijk is. Hij wil het niet erkennen, niks met de opvoeding te maken hebben, niet financieel bijdragen. En zelf wil ik dat ook niet. Ik wil 0% bemoeienis van hem en de rest van zijn familie. Maar... hij en zijn dochter willen het wel af en toe kunnen bezoeken. Maar nee, dat sta ik niet toe. Ik wil mijn kind zo lang mogelijk buiten die familie houden. Mijn ex schermt ermee dat het ook zijn kind is, maar ik heb hem gezegd dat het niet zijn kind is, alleen maar zijn zaad.

Hij was de perfecte man voor mij en dat was gewoon ook 'echt' zo. Althans 'echt', achteraf bleek het dus fake. Ik keek heel erg tegen hem op en dat weet hij. En tja, voor een psychopaat c.q. iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is dat de hemel natuurlijk. Ik deed alles voor hem, stond altijd voor hem klaar op alle gebieden en ik voelde me daar ook echt prettig bij. Maar door alles waar ik de afgelopen weken achter ben gekomen plus dat hij zijn dochter inzet om mij uit te schelden (en hij zelf de communicatie niet meer aandurft/aangaat) kijk ik heel erg op hem neer nu. En ik merk dat hij dat ook wel doorheeft. Hij probeert me via online nog dingen voor hem te laten doen, maar ik reageer er niet meer op. Ik merk dat dat hem ontzettend frustreert.

Dit weekend komt hij terug (door allerlei omstandigheden kan ik hier niet zomaar weg) en ik heb best vrees. Als hij inderdaad een narcistische persoonlijkheid heeft en/of psychopathisch is dan is de kans aanwezig dat hij bang van mij zal worden (omdat ik niet meer tegen hem opkijk, maar dus op hem neerkijk). Ik denk niet dat hij lichamelijk agressief is, maar ik heb geen idee hoe hij met die angst zal omgaan.
SusanneJ

Berichtdoor Mea op do 17 mei 2012 12:52

Hallo Susanne,

Zoals je ziet heb ik je bericht weer gevonden en geplaatst. Schrijf nu enkel even om je te vertellen dat je op dit forum nooit enige dwang hoeft te verwachten om te antwoorden of uberhaupt om te schrijven. De enige die daarover beslist ben jij!
Er zijn veel meer mensen lid dan dat er schrijven; ieder kan het beste de eigen situatie inschatten en het is niet aan mij om daar ook maar iets over te zeggen. Vaak is het feit dat het forum er is en men er altijd kan komen om bv alleen al te lezen al zoveel en voldoende.

Er kunnen door mij, of door anderen, altijd vragen gesteld worden maar jij bepaald of en wanneer en in hoeverre je daar antwoord op geeft. Veiligheid staat voorop en alleen jij kunt dat in jouw omstandigheden (goed) inschatten.

Ik kom nog terug op je bericht als ik wat meer tijd heb.

Groetjes en sterkte
Mea.
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor SusanneJ op do 17 mei 2012 13:46

Nog wat:

Misschien ben ik wel grenzeloos naief wat dat betreft, maar als hij een psychopaat is, denk ik dat hij dat 'parttime' is. Ik denk echt dat hij heel veel van mij gehouden heeft of in ieder geval geprobeerd heeft van mij te houden. Ik denk echt dat hij er zijn best voor gedaan heeft om anders te zijn dan zijn familie, maar aangezien hij daar zo lang in opgegroeid is geweest (zijn broers hebben trouwens 20 jaar geleden al het contact met hun ouders verbroken, hij pas 2 maanden geleden...) en dus ook al die tijd door beinvloed is geweest, dat het helemaal in zijn aard is komen te zitten. En dat, ook al vecht hij ertegen, er maar iets kleins hoeft te gebeuren en hij direct een terugval krijgt.

Gelukkig word ik in elk geval door mijn familie helemaal gesteund en vinden ze me niet 'gek'. Ik heb de afgelopen dagen alles aan mijn ouders verteld en een van de eerste dingen die mijn vader zei: "Dit is een psychopaat!"

Die gedachte had ik dus zelf ook al (of narcistische persoonlijkheid), maar wilde het tegenover de buitenwereld niet zo benoemen, omdat ik niet wilde dat men ging denken dat ik mijn ex zomaar dat stempel zou geven uit verdriet, frustratie...

Aan de ene kant voel ik me nu vrij sterk en zoals ik al zei kijk ik nu op hem neer, maar het is allemaal nog zo vers en recent (dat ik zwanger ben weet ik dus pas sinds vorige week en dat hij het uitgemaakt heeft is begin mei geweest) dat ik het er ook echt wel moeilijk mee heb. Alle gevoelens, herinneringen, emoties die op me afkomen. Toen hij het uitmaakte heb ik zo'n anderhalve week bijna non-stop gehuild. Sinds afgelopen zondag heb ik geen traan meer gelaten en is de boosheid gaan overheersen. Ook heb ik pas zondag besloten de baby te houden. En nu, ik ben niet eens meer echt boos, meer verwonderd. Helemaal na die rare mailtjes van zijn dochter. Toen ik alleen nog maar boos was keek ik ook nog niet zo op hem neer. Na die mailtjes van zijn dochter wel.

Maar ja, ondanks dat ik me nu sterk voel, heb ik het er dus ook moeilijk mee. Worstel met mijn gevoel en de (goede en mooie!) herinneringen. En ik weet dat ik hem absoluut niet mag laten merken dat ik het er ook maar een klein beetje moeilijk mee heb. Want dat geeft hem weer ruimte om mij te krenken, te treiteren, te kleineren, waardoor hij mij kan beinvloeden en afbreken en ik dus niet meer sterk zal zijn.

Oh en Mea, ik vind het niet erg om vragen te krijgen hoor. Maar in dit stadium vind ik het vooral lastig om ze te beantwoorden, omdat het allemaal nog zo vers is.
SusanneJ

Berichtdoor Mea op do 17 mei 2012 22:24

Hallo Susanne,

Het is niet zo gek toch dat je nog verward bent en dealed met allerlei emoties. Alles is vers en er gebeurd veel en dat allemaal in een keer behappen is het onmogelijke vragen van iemand, dus geldt dat ook voor jou.
Je hoeft hier niets, het forum is er voor jou en mensen zoals jij. Je mag schrijven en lezen zoveel je wilt en niemand zal je tot iets verplichten.
Het fijne van dit forum is dat het er altijd is als je het nodig hebt. Er zijn geen sluitingstijden en we werken niet van 9 uur tot 17.00 uur.
Als je iets kwijt wilt, even de druk van de ketel wilt halen door te schrijven dan kan dat, als je wilt lezen en zo je kennis uitbreidden dan is het er.

Je schrijft dat je ex eerder misschien een part-time p is. Daar heb ik nog nooit van gehoord! Wellicht is dit een typisch voorbeeld van de wens die de vader van de gedachte is?
Empathie heb je niet tot je beschikking als een soort handel of knop die je aan en uit kunt zetten.
Er is wel zoiets als ASPS; anti sociale persoonijkheids stoornis, dat lijkt erg op psychopathie en wordt daar nogal eens mee verward.
In de psychiatrie is men erg terughoudend met de diagnose psychopathie en men heeft het daar dan ook liever bv over ASPS.( In de nieuwe DSM worden deze twee stoornisen dan ook hoogstwaarschijnlijk aan elkaar gekoppeld!!!)
Toch is het met beide stoornissen lastig te leven als omstander.

In deze context vraag ik me af of je de checklist van Dr. Hare al hebt gezien en hebt gemaakt met die ex in je gedachten. Door dit te doen kun je waarschijnlijk wel veel herkenning vinden en wat beter je gedachten rondom hem en zijn 'bestaanvorm' ordenen.
Er staat ook een lijst op dit forum met andere kenmerken waar we niet zo snel aan denken of die verder niet 'offiicieel' te boek staan maar wel heel herkenbaar zijn voor velen van ons.

Het is fijn dat je familie je steunt en dat je op hen kunt rekenen. Heel typerend dat je vader meteen het woord psychopaat gebruikte toen je een keer veel hebt verteld over je leven met hem. Enig idee waarom je vader dit zo snel door had?

Ik weet niet waarom je perse niet weg zou kunnen maar zal aannemen dat je redenen daar toe goed zijn.
Bouw zoveel mogelijk veiligheid in. Dit kun je doen door mensen op de hoogte te brengen van de situatie zodat ze op de een of andere manier kunnen checken hoe het met je is; langskomen of bv bellen, als je dan een soort code afspreekt die je dan kunt zeggen als het goed gaat maar zeker ook als er iets is dat gevaar opleverd dan weten zij ook waar ze aan toe zijn en eventueel kunnen ze je dan helpen.
Je zou daarnaast met een bericht op je sociaal media ( code bericht weer) mensen op de hoogte kunnen houden. Doe het zo dat hij dit niet zal begrijpen maar degene die jou vertrouwen heeft wel.
Zorg dat je zoveel mogelijk de papieren die je nodig hebt veilig stelt; Dit kun je doen door het origineel mee te nemen ofwel door kopieen te maken indien je de originele niet echt nodig hebt.
Zorg dat je geld hebt of dat iemand die je altijd kunt bereiken ( en vertrouwen) dat geld voorje beheerd zodat je altijd wat achter de hand hebt.
Zorg dat je een koffertje klaar hebt staan met hetgeen je nodig hebt aan bv kleding om iig de eerste dagen goed door te komen.
Kortom, neem die voorzorgsmaatregelen die nodig zijn om iig fysiek heelhuids uit deze situatie te komen.
Je weet niet of hij agressief zal reageren dus neem het zekere voor het onzekere en vergeet niet dat een kat in het nauw rare sprongen kan maken.

Nu je weet dat hij alles doosrtuurt is het wellicht een verstandige zet om niets meer te sturen. Zeker niets dat emotioneel geladen is en hem een stok geeft om mee te slaan.
Wat je wel kunt doen is alles dat hij stuurt en waar je bewijs van kunt hebben verzameld en bewaard.
Het is, denk ik, echt jammer dat hij weet dat je zwanger bent maar goed, het is nu eenmaal zo en dat is iets waar je later mee zult moeten dealen. Nu is het kind hoe dan ook veilig in je buik.

Ik raad je aan de tijd dat hij in je buurt is zo normaal mogelijk te doen, als vanouds zeg maar; Laat niet merken dat je hem doorhebt of als hij dat al vermoed door eerdere uitspraken dan verbloem je die nu weer. Zwangere vrouwen worden gezien als emotioneel overgevoelig, gooi het anders daar maar op en maak gebruik van domme vooroordelen die er toch al zijn!

Ik hoop dat hier iets aan zult hebben en wens je heel veel succes in de komende daegn. Misschien heb je nog de gelegenheid om af te komen reageren. Verder hoop ik dat je ons ook een beetje op de hoogte zult houden hoe het met je gaat als dat even kan.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor SusanneJ op do 17 mei 2012 23:14

Hoi Mea,

Ik heb die Hare Checklist gedaan, maar ik kon niet op alle stellingen antwoord geven, omdat ik niet alles zeker weet. Ook hebben mijn toen-nog-niet-ex en ik een paar maanden geleden (vlak nadat hij het contact met zijn ouders had verbroken) samen die checklist gedaan voor zijn vader (tja, hoe 'hilarisch') en daar kwam uit dat zijn vader een psychopaat is. Na het maken van die checklist voor zijn vader heb ik hem toen ook gezegd dat hij best wat trekjes van zijn vader heeft en dat ik me afvroeg of hij die overgenomen heeft omdat hij met hem opgegroeid is of dat het in zijn genen zit. Dit nam hij mij niet in dank af, want hoe durfde ik hem een psychopaat te noemen! Nou, maar zo noemde ik hem helemaal niet, ik gaf vooral aan dat het logisch is dat hij trekjes van zijn vader en moeder heeft, want dat heb ik ook, dat heeft ieder mens. Ik wilde hem toen vooral duidelijk maken dat hij er wel een beetje voor moest uitkijken dat hij niet te veel op zijn vader zou gaan lijken... En dat ik heus wel zag dat hij empathie heeft (vandaar dat ik hem ook 'parttime' psychopaat noem). Maar ja, na alle leugens en veranderingen vind ik het op dit moment erg moeilijk te beoordelen of die empathie van toen echt of nep was.

Dat mijn vader hem nadat ik hem een paar dagen geleden uitgebreid van alles verteld heb, hem vrij snel een psychopaat noemde, komt ook door bepaalde 'rare' dingen die in het begin van onze relatie zijn gebeurd en dingen die gebeurd zijn tussen hem en zijn vorige ex. Ik vond ze toen zelf ook wel raar, maar ik nam ze op 'de koop' toe, omdat ik blind was van verliefdheid. En in combinatie met de dingen die recentelijk gebeurd zijn, gaf mijn vader hem dus het stempel 'psychopaat'.

Hij maakte het bijvoorbeeld uit met zijn ex (met wie hij 6 jaar samengewoond heeft) voor mij. Ik wilde dat eigenlijk niet zo snel, maar goed. Vervolgens deed hij heel erg gevoelloos tegenover die ex. Het kon hem allemaal niks meer schelen hoe zij zich voelde. Tja o.k., ze hielden na 6 jaar waarschijnlijk dan wel niet meer echt van elkaar, maar je hebt toch 6 jaar samen geleefd en dat heeft hoe dan ook impact. Op het feit dat hij zo gevoelloos deed sprak ik hem destijds wel aan. Als reactie gaf hij: "Ik ben een psychopaat."

Ik schrok wel even, maar nam het ook niet echt serieus (ik weet nu nog steeds niet zeker hoe serieus hij het bedoelde) en ging gewoon weer over tot de orde van de dag, maar het is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Destijds kende ik zijn ouders nog niet eens trouwens (en wist ook niks van zijn slechte jeugd), dus toen ik zijn ouders leerde kennen gingen er bij mij wel alarmbellen af, maar ik was nog steeds blind van verliefdheid en hield superveel van hem en wilde hem in alles steunen.

Oh, en alles op mijn zwangerschap gooien... Dat doet hij zelf al. Ben vorige week zwaar verkouden geworden en daarvan zegt hij dat ik dan maar een abortus moet plegen, want dan ben ik niet meer ziek. Tja, hij wil gewoon erg graag dat ik de baby laat weghalen, dus geeft hij bij alles de schuld aan de zwangerschap. Maar ja, ik ben zelf gelukkig niet zo dom om te geloven dat mijn verkoudheid door de zwangerschap komt, want dan zou ik al honderden keren in mijn leven zwanger geweest zijn.
SusanneJ

Berichtdoor SusanneJ op do 17 mei 2012 23:27

Nog even een aanvulling:

Toen we die Hare Checklist deden voor zijn vader, vond hij het eigenlijk maar een rare test. Hij vond de stellingen veel te algemeen en hij zei dat de meeste stellingen voor de meeste mensen opgingen... Ik was het daar niet mee eens, maar moest er net ineens weer aan denken dat hij dat toen zei en dat dat dus eigenlijk wel erg typerend is hoe hij naar zichzelf en zijn omgeving kijkt.
SusanneJ

Berichtdoor SusanneJ op vr 18 mei 2012 11:24

Ik heb het op dit moment zooo moeilijk. Voor het eerst deze week zit ik te huilen.

Hij komt vanavond laat of vannacht thuis. De afgelopen dagen heb ik me eigenlijk heel erg relaxt gevoeld en had ook weinig behoefte om hem te spreken. En ik heb daardoor ook goed kunnen uitrusten en nieuwe energie kunnen krijgen.

Maar afgelopen nacht in bed begon ik ineens te malen en dat is net weer begonnen. Ik kan alleen nog maar aan hem denken. :| Punt is ook gewoon dat ik nog nooit zoveel van iemand gehouden heb, hij was alles wat ik zocht in een man (los van de leugens en de manipulaties uiteraard). Hij beweerde toen ook dat ik alles ben wat hij zocht in een vrouw. En of hij nou een psychopaat is of niet, ik geloof het ook echt dat hij dat zoekt in een vrouw. En dat hij dat misschien juist wel zoekt omdat hij psychopathische trekjes heeft.

En daardoor ben ik ook zo bang dat ik vanaf nu altijd op psychopaten (of wat hij ook is) zal vallen. Ik val namelijk gewoon op die eigenschappen. :|

Ik val namelijk op mannen die zowel in huis als in bed de baas zijn voor 100%, daar word ik gelukkig van. Ik val op mannen die mij lichamelijk pijn doen (niet uit agressie, maar uit liefde, ja klinkt misschien gek), die mij durven te slaan totdat ik huil en blauwe plekken heb, en die er zelf ook van genieten om mij te slaan. De momenten dat hij me sloeg en dwong tot bepaalde dingen werd ik helemaal ontspannen en ging ik juist alleen maar meer van hem houden. :| Die dagen vorige week dat hij even in Nederland was (en het al uit was) heb ik hem een aantal keren gesmeekt of hij me alsjeblieft toch nog wilde slaan en dat deed hij dan ook... Behalve toen ik de bevestiging had dat ik zwanger ben, toen wilde ik het niet meer.

Ik heb mijn leven en alles opgegeven voor hem (dat weet hij en dat hadden we samen zo afgesproken). Voor hem had ik namelijk een heel ander leven en dat kan en wil ik niet meer terug. Heb mijn woonruimte plus echt gewoon ALLES opgegeven voor hem. Heb spullen achtergelaten, vrienden achtergelaten, mijn toenmalige woonplaats (stad) achtergelaten om bij hem te komen wonen in een afgelegen dorp waar ik niks anders heb dan hem en waar ik alleen maar er voor hem kan zijn en van hem kan houden. Dit ook omdat we geen geld hebben (we hebben net geld genoeg om eten te kopen), waardoor we nooit samen of los van elkaar iets leuks kunnen doen. Alleen maar constant bij elkaar zitten. Meestal werkt hij vanuit huis. Maar hij wilde het zo, ik wilde het zo, het was onze gezamenlijke keuze totdat we meer geld zouden hebben.

Ben helemaal ingestort vandaag, weet me geen raad. Weet niet hoe ik zal zijn en hoe ik zal doen als hij straks thuiskomt. :|
SusanneJ

Berichtdoor Mea op zo 20 mei 2012 20:43

Hallo Susanne,

Dat is me nogal wat en eerlijk gezegd schrik ik daar ook nogal van. Nee, mij schockeer je niet makkelijk dat moet ik er wel bij zeggen.
Nu heb ik de leeftijd bereikt dat er wienig nieuws meer onder de zon is, ook op dit soort gebieden gelukkig.
Nauurlijk weet ik wat sadisme is en wat masochisme is.
Het is echter meteen ook zo dat dit helemaal niet klinkt als zijnde masochistisch, dit klinkt als een dik trauma!
Het roept bij mij vragen op als; waar komt dit gedrag vandaan en is er al ooit hulp gezocht voor dit verlangen? (heb de neiging het woord verlangen tussen haakjes te zetten maar zal dat niet doen)

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor SusanneJ op di 22 mei 2012 16:33

Hoi Mea,

Ik heb niet het idee dat ik er hulp voor nodig heb of dat het een trauma is, want eigenlijk vind ik het vrij 'normaal'. Ja, ik weet heus wel dat niet iedereen het fijn vindt om geslagen te geworden, maar ik weet ook dat er heel veel mensen zijn die het wél fijn vinden.

Pijn geeft de stof endorfine in de hersenen, een natuurlijke 'drug' die ook vrijkomt bij sporten. De ene mens is er gevoeliger voor dan de ander, de ene mens maakt meer endorfine aan in die specifieke situaties dan de ander.

Ik ben er zéér gevoelig voor. Bij mij heeft het als effect dat ik compleet ontspannen word, het is zelfs een slaapmiddel voor mij.
SusanneJ

Berichtdoor jacqueline op di 22 mei 2012 19:45

Volgens mij draait in de B.D.S.M alles om respekt en vertrouwen, en dat vind ik in je verhaal niet terug?
jacqueline

Berichtdoor Mea op di 22 mei 2012 20:58

Hallo Susanne en Jacqueline,

Dat is nu precies wat ik bedoel! Respect en afspraken maken en geen verwondingen veroorzaken.
Susanne, als je endorfine stoffen wilt vrijmaken dan zijn daar andere, zelfs makelijkere manieren voor te vinden.
Dit verhaal over pijn is bekent; sporten doet ook pijn, als je maar flink en lang genoeg door gaat.
Je hebt het dan zelf in de hand, kunt ter plekke, zonder enige vorm van afhankelijkheid je eigen keuzes maken.

Kortom; ik kan dit niet zo snel onder BDSM plaatsen, ook al omdat dit een 24/7 situatie lijkt te zijn.
Iets gaat er scheef en jij bent daarin de afhankelijke, kwetsbare figuur. Ik kan niet over hem oordelen want ik ken hem niet maar als je gelijk hebt en hij idd psychopaat is dan ben je in direkt gevaar.
Een psychopaat die alles in de schoot geworpen krijgt, en dat zou zo zijn volgens jou zeggen, gaat andere, nieuwe grenzen opzoeken binnen de relatie als je niet uikijkt.
Er zijn afspraken; hij is degene met de macht maar wat stelt die macht nog voor als het op afspraak is? Dat zal dus niet voldoende zijn om hem kalm te houden of tevreden te stellen?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor jacqueline op wo 23 mei 2012 15:48

Hai, ik heb dit nu al 3x gelezen, en krijg gewoon kippevel ervan!Kun je niet proberen weg te komen daar?In crisisopvang/blijf van mn lijf of iets dergelijks?
Ik begrijp veel van jouw verhaal dat je op dat soort mannen valt, maar je moet echt bij deze vandaan! Zowel voor jezelf als voor je kindje wat je bij je draagt!
Sterkte/succes
lfs jacqueline
jacqueline

Volgende

Keer terug naar relaties met psychopathie