Free Website Templatesphpbb3 styles

Welkom Annie,

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Welkom Annie,

Berichtdoor Mea op di 05 jun 2012 11:20

Welkom op ons forum.
Veel mensen die hier komen lopen rond met legio vragen rond psychopathie. We hebben geprobeerd veel informatie te verzamelen om deze vragen zo goed mogelijk uit de weg te ruimen maar mocht je toch nog iets willen weten kun je dat altijd vragen.
Er is voor iedereen ruimte om de eigen ervaringen te delen en te reageren op de berichten van anderen. Mocht je er behoefte aan hebben om mee te doen dan kan dat dus altijd.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: Welkom Annie,

Berichtdoor Annie op di 05 jun 2012 12:40

Thanx, Mea!

Ik heb een langdurige relatie onlangs verbroken en zit midden in een scheiding. Pas 1 week nadat hij uit huis was ben ik gaan zoeken naar zijn vreemde gedrag en uitspraken op het internet. Mijn ex blijkt een NPS-er, voldoet aan bijna alle criteria. Ik heb nog steeds het gevoel midden op zee in een storm te zitten. Ik ben goed opgeleid, niet dom en heb ondanks alle dingen die gebeurd zijn, niet doorgehad dat het om deze stoornis ging. Ik wist wel dat hij veel last had van dingen die in zijn jeugd gebeurd zijn. Ik zie nu dat ik 'm wilde redden, het beter wilde maken. Een gezin stichten en een gelukkig leven leiden. Ik heb me met hand en tand verzet tegen zijn misdragingen en heb hem al die jaren enorm in de kaart gespeeld. Zo verschrikkelijk stom. Heb nooit geweten dat er mensen bestaan die niets voor anderen voelen, vrouw niet, kinderen niet, familie niet enz. Je dealt met iemand alsof hij normaal is en krijgt de meest buitensporige reacties terug. Ik ben 1 keer helemaal over de zeik geholpen en dacht dat ik gek geworden was. Nu ik de afgelopen weken veel heb gelezen over deze stoornis, vallen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaats. Ongelooflijk.

Heb nog wel een vraag. Zijn jullie allemaal ervaringsdeskundigen of zijn er ook mensen die beroepshalve met dit forum meedoen?
Annie

Berichtdoor Mea op di 05 jun 2012 19:23

Hallo Annie,

Nogmaals welkom hier. Zo dat is een hele lange tijd. Wat zal er veel gebeurd zijn!
Vaak, als je midden in een situatie zit, voel je wel dat er wat mis is maar dan kun je lange tijd niet echt de vinger erop leggen omdat je er deel van uit maakt en niet objectief bent.
Je noemt hem een narcist en ik stel dan meteen altijd de vraag; hoe heb je dat vastgesteld, ben je daar achter gekomen? Nu komt daar onmiddelijk bij; Heb je de checklist van Dr.Hare ook gedaan hier op het forum?
Begrijp ook helemaal dat alles nu heel hectisch is en je tijd nodig zult hebben om alles even te laten bezinken.

Op je vraag of er hier iemand is die professioneel bezig is met psychopathie dan moet ik zeggen; Niet actief.
Ik weet dat er een aantal leden zijn die ik niet bij name kan noemen maar die wel qua professie te maken hebben met deze stoornis maar deze leden weten niet eens dat ik dat weet.
Ooit toen ik dit forum starte heb ik wel een paar dapppere pogingen gedaan iemand als bv een psychiater erbij te krijgen maar er was niets aan de hand werd er gezegd en psychopathie bestaat niet. Daar had ik het mee te doen.
We zijn nog niet zo heel lang verder dus ik weet niet of het zinvol is om nu weer op zoek te gaan. Tot nu toe is het ook niet nodig gebleken en heb ik of anderen nooit de behoefte gehad en psychiater of id in te schakelen. Was het dus zo geweest dat er wel een professional bij het forum betrokken had geweest dan had deze persoon zich nu flink verveelt.
Wel is er een holistisch therapeut die haar diensten heeft aangeboden voor leden van het forum die dat nodig hebben. Zij kan mensen helpen door bv Bach remedie of Schussler zouten te geven ter ondersteuning en ik heb al vernomen dat zij ook vaak een luisterend oor biedt en wat tips geeft aan mensen die kontakt met haar opnemen.

Mag ik vragen waarom je daar benieuwd naar bent?

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Annie op di 05 jun 2012 20:39

Hoi Mea,

Ja checklist komt op 32 punten. Had al zoveel herkend na het lezen van de website van xxxxx.

Ik vroeg me af of er professionals actief waren op deze site omdat veel reacties zo enorm veel kennis en stelligheid bevatten. Misschien omdat ik zelf het gevoel heb maar een topje van de ijsberg te zien en probeer zoveel mogelijk juiste informatie te verzamelen. Tegelijkertijd besef ik dat iedereen verschillende dingen meemaakt en er verschillende interpretaties kunnen zijn. Ik ben al enorm blij dat ik een nederlandstalig forum heb gevonden en ik mijn ervaringen kan toetsen en delen.
Annie

Berichtdoor Mea op wo 06 jun 2012 00:01

Hallo Annie,

Die stelligheid komt door jaren en jaren van ervaring met dit soort types en de verzamelde ervaringen van anderen daarbij.
Als je een bepaald hondenras heel erg goed kent is hun gedrag geen mysterie meer voor je terwijl door iemand die datzelfde ras niet kent veel vraagtekens bij bepaald gedrag gezet worden. Net zo is het met dit.
Daarbij kun je dan bedenken dat mensen die ervaringsdeskundig zijn vaak meer weten dan de professional om dat zij nu eenmaal dag en dagelijks met dit fenomeen van doen hebben en een professional alleen deelgebieden bestudeerd. Weten is iets anders als ervaren zoals bekent is.
iemand die een psychopaat op een bepaald onderdeel ondervraagt, mag dan op bv gebied van psychologie een deskundige zijn maar weet niets van de persoon die er tegenover zit en weet enkel wat de antwoorden zjin die gegeven worden.

Wat betreft xxxx....Tja, ' breek me de bek maar niet open zeggen', we hier dan! Mij zul je iig niemand zien aanraden ook maar iets met de man van doen te hebben. Ook zijn beweringen en site zijn alles behalve betrouwbaar.
Beter kun je dan op zoek gaan naar betrouwbare informatie van bv Dr. Hare, er zijn boeken van hem ook in het Nederlands verschenen die heel goed leesbaar zijn.

Wij zijn hier dus ervaringsdeskundig en dat is wat we te bieden hebben.

Wat betreft de score die je noemt; 32 punten zou aangeven dat je ex full blown psychopaat is en zoals je wellicht al weet, is iedere psychopaat ook narcist.

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Annie op wo 06 jun 2012 07:59

Ha Mea,

xxxxx lezen is inderdaad ongemakkelijk omdat je in je achterhoofd houdt dat de meesten niet zien dat zij ziek zijn en hij blijkbaar wel. Ook speelt er telkens de vraag door je hoofd "is dit grootschalige manipulatie?" maar ik heb ook heel veel plausibele en herkenbare dingen gelezen. Wat zijn precies jullie bezwaren?
Wat mij ook de ogen open heeft doen gaan is het googlen van 'xxxxxx'. Toen begon ik heel veel opeens te 'verstaan'. Achteraf weliswaar. Hebben jullie hier ook zoiets? Heb nog niet alles kunnen lezen.

Ja, 32 is hoog. Heb nu ook het gevoel dat ik net op tijd ben ontsnapt. De ingehouden woede was de laatse tijd duidelijk voelbaar. Zo duidelijk dat ik bang was dat er een "ongeluk" met mij zou gebeuren. Mijn kinderen en een vriendin hebben het ook gevoeld. Het gedrag is de laatste tijd duidelijk erger geworden.
Annie

Berichtdoor Mea op wo 06 jun 2012 10:10

Hallo Annie,

Als er sprake is van psychopathie is er zo ie zo geen sprake van enige vorm van betrouwbaarheid. Daarom zul je hier ook niets vinden over dit heerschap. Zelfs zijn naam noemen is al te veel omdat dit al nieuwsgierigheid opwekt bij mensen en ik in geen enkele vorm ook maar spoor van aanbeveling wil suggereren.
Je zult hier ook geen platvorm vinden voor mensen die zichzelf narcist of psychopaat noemen. Mochten zij er behoefte aan hebben elkaar te spreken dan staat het ze volkomen vrij zelf een forum op te richten.
Als wij er achter komen dat er een lid is die met verkeerde bedoelingen hier komt dan zal deze ook snel verwijderd worden. Liever zelfs een keer onterecht iemand geweigerd of verbannen dan dat we hier opgescheept zitten met zo iemand.
Ja, weer lees je dan heel uitgesproken dingen maar dat is nu eenmaal inherent aan het onderwerp van dit forum. Duidelijkheid is maar alles toch.

Ik merk dat je nogal een zoektocht achter je hebt en dat je dit graag deelt. Toch zal ik, nadat je dit gelezen hebt, het een en ander gaan verwijderen uit je berichten want verwijzingen, ook op deze manier staan we hier niet zo maar toe. Als je dat wilt dan kun je eerst via mail laten weten dat je dat wilt dan kijk ik het eerst na. We willen uitsluitend betrouwbare informatie hebben en als iedereen zo maar alles neerzet dan is het met die betrouwbaarheid snel gedaan.

Nu hoop ik dat je dit niet persoonlijk neemt want zo is dat helemaal niet bedoelt. Ik kan nu eenmaal niet aan een naam zien wie iemand is en wat de bedoelingen zijn. De goeden moeten dan weer eens onder de slechte lijden maar dat is even niet anders.

Kun je een reden bedenken waardoor zijn gedrag verergerd is, lijkt me wel eng iig.
Je schrijft dat je kinderen en vrienden dat ook hebben gezien en gemerkt, betekent dit dat je van hen steun ondervind en bij hen terecht kunt?

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Annie op wo 06 jun 2012 10:32

Hoi Mea,

Ja, ik begrijp je voorzichtigheid en je mag verwijderen wat je goeddunkt. Vind het lastig om te posten want ik kan aan gebeurtenissen die ik zou beschrijven herkend kunnen worden. Weet wel wat de boel enorm heeft doen escaleren, alhoewel ik me er niet van bewust was. Het heeft te maken met wantrouwen van mijn kant en daar ben ik ongelofelijk voor afgestraft. Staf zonder dat je weet waarvoor. Ja, ik heb steun van enkele mensen die het nabij hebben meegemaakt (dat zijn er niet zoveel) in mijn omgeving. Heb het gevoel dat mensen die m niet goed kennen me aankijken of ik gek ben. Er zijn wel heel andere mensen die niks meer met m te maken willen hebben maar daar heb ik geen contact mee. Die zitten in de zakelijke of familiesfeer.
Annie

Berichtdoor Mea op wo 06 jun 2012 10:40

Hallo Annie,

Bedankt voor je begrip, zal zo de genoemde zaken verwijderen.
Er is zo ie zo moed voor nodig een relatie te beeindigen maar na zoveel jaar zal dat helemaal niet meevallen. Er zijn zoveel zaken mee gemoeid!
Schrijven hoeft geen probleem te zijn zolang je niets noemt dat herkenbaar is in de zin van namen, plaatsen, werkgevers etc etc. Als je goed leest hier dan lijken veel verhalen op elkaar dus kan niemand zeggen dat het over een bepaald persoon zou gaan.
Kleine aanpassingen maken helpt ook en daar hoef je de lijn van je verhaal geen geweld voor aan te doen om het onherkenbaar maar wel autentiek te maken.

Gewoon je ervaringen delen kan al zoveel betekenen en ook jou gun ik dat van harte.

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Mea op wo 06 jun 2012 10:50

Hallo Annie,

De genoemde items zijn uit je berichten gehaald en ik heb ook het een en ander aangepast.
Laat maar even weten of je de door mij genoemde dingen ook wilt veranderen of wilt laten staan.

Groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Annie op wo 06 jun 2012 16:38

Tis goed zo. Bedankt!
Annie

Keer terug naar relaties met psychopathie