Free Website Templatesphpbb3 styles

Welkom Moragh,

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Welkom Moragh,

Berichtdoor Mea op wo 06 jun 2012 20:04

Welkom op ons forum.
We hebben al heel veel informatie staan maar als je nog vragen hebt stel die dan gerust.
Mocht je er behoefte aan hebben je eigen ervaringen hier te delen dan is daar alle ruimte voor maar ook het reageren op anderen die datzelfde doen wordt erg op prijs gesteld.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: Welkom Moragh,

Berichtdoor Moragh op wo 06 jun 2012 22:31

Beste Mea.

Bedankt voor je welkomswoord. Met heel veel herkenning heb ik de verhalen op dit forum gelezen. Af en toe dacht ik zelfs dat ik “mijn” P. herkende. Griezelig hoezeer P-gedrag overeenkomsten vertoond. Toch heb ik de behoefte om m'n eigen P-ervaringen te delen.

Zo’n twee jaar geleden zat ik niet zo lekker in m’n vel, was ik daardoor kwetsbaar en liep ik tegen de klassieke foute man aan. Binnen no-time had hij zich als een teek in me vastgebeten. Hij had allerlei kwalen en zielige verhalen, waardoor hij steeds op m’n medelijden wist in te spelen. (Kennelijk is dat m’n zwakke plek.) “Uiteraard” had hij een “slechte vrouw” als ex en bezat hij bijna niks. Alleen een tas met oude kleren en wat diploma’s. Binnen een paar maanden was hij bij me ingetrokken. Hij maakte me wijs dat hij in onderhuur woonde en dat z’n huisbaas niet deugde.

Ondertussen raakte ik steeds meer geïsoleerd van m’n vrienden en familie, maakte hij me subtiel m’n geld afhandig en werd ik steeds nerveuzer van z’n onverwachte stemmingswisselingen. Het ene moment was hij leuk en aardig, maar dat kon in een seconde omwisselen. Dan kreeg ik, meestal ’s avonds laat als ik op het punt stond om te gaan slapen, de meest afgrijselijke en bizarre beschuldigingen naar m’n hoofd. Er tegen in praten, had weinig zin. Hij luisterde niet eens naar m’n argumenten. De volgende dag deed hij alsof er niets gebeurd was.

Op een gegeven moment heb ik hem min of meer gedwongen om een eigen woning te huren. (Nog een verhaal apart, maar dat laat ik nu even zitten.) P. had natuurlijk geen geld en omdat hij voortdurend ziek, zwak en misselijk was, kwam het opknappen van de woning voornamelijk op mij neer. Om lang verhaal kort te maken: als dank sloeg meneer me in elkaar op een manier die ik niet anders dan als een poging tot doodslag kan zien. Ik heb ter nauwer nood weten te ontkomen en ben direct naar het dichtstbijzijnde politiebureau gerend. Het was net een slechte film waar ik in terecht was gekomen. Hevig bloedend liep ik over straat. P. is direct opgepakt en vastgezet, al had hij het verhaal klaar dat ik een “labiele, psychotische” kennis was, die hij een beetje onder z’n hoede had genomen. Hij zat rustig tv te kijken en plotseling rende ik gillend de deur uit. Jaja! Gelukkig trapte de politie er niet in. Zij hadden m’n verwondingen gezien.

We zijn nu een paar maanden verder en gelukkig moet P. voorkomen. De datum is nog niet bekend, helaas. M’n leven ligt ondertussen totaal in puin. Ik heb, hoewel ik een redelijk goede baan heb, voor het eerst van m’n leven financiële problemen. M’n baan ben ik eerdaags kwijt. Omdat ik door de stress niet goed kon functioneren, wordt m’n jaarcontract niet verlengd. Ik werk nog steeds op AT-basis. Ik wil niet dat P. nog steeds m’n leven beheerst, maar zolang het proces nog niet is geweest, heb ik het gevoel dat m’n leven stilstaat. Er zijn dagen dat alles goed gaat en dat ik mezelf voorneem om de crisis in m’n leven als een uitdaging te zien, maar er hoeft maar iets kleins te gebeuren en ik raak van slag.

Maar wat ik, gek genoeg, juist heel griezelig vind: P. stalkt niet. In heb begin heeft hij wat halfslachtige pogingen ondernomen. Ik heb luid en duidelijk laten merken, dat ik daar niet van gediend was. De laatste zes weken is het stil. (Het enige wat hij niet heeft gedaan, is een adreswijziging doorgeven, zodat alle post nog bij mij komt. Die stuur ik stug door, zonder verder commentaar. Al sta ik praktisch te hyperventileren als ik weer eens een rekening voor hem ontvang.) Ik vertrouw hem daarom juist niet. Misschien is hij slim genoeg om te beseffen dat hij inderdaad geen poot meer bij me aan de grond krijgt. Het kan ook best zijn dat hij alweer een nieuwe prooi heeft en mij radicaal van z’n relatie-CV geschrapt heeft. In hoeverre is m’n wantrouwen gegrond?
Overigens… Hoe ik weet dat ik met een P. te maken had? Het was voor mij, nadat ik hem m’n huis en leven uit had gewerkt, duidelijk dat hij niet spoorde en ben info gaan zoeken.
Moragh

Berichtdoor Mea op do 07 jun 2012 00:26

Hallo Moragh,

Het is me te laat om op alles wat je schrijft in te gaan maar wat ik wel wil zeggen is dat je er goed aan hebt gedaan om de relatie te stoppen. Dit zeg ik natuurlijk ten overvloedde maar toch.
Hoe je erachter komt of hij idd een psychopaat is, is door de checklist van Dr. Hare te doen . Hier op het forum ( net onder dit item) staat deze checlist met de benodigde instructies zodat ook duidelijk is hoe je te werk moet gaan.

Ik zal morgen ( waarschijnlijk, heb een drukke dag maar ga mijn best doen) wat uitgebreidderop je bericht ingaan.
Voor nu wens ik je iig sterkte en een goede nachtrust.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Moragh op do 07 jun 2012 07:31

Hij scoort 31 punten. Waarschijnlijk scoort hij hoger, maar omdat hij alleen oppervlakkige vrienden heeft en maar sporadisch contact met z'n familie, weet ik weinig concreets over z'n verleden. Ik heb bijv. wat aanwijzingen dat hij gedetineerd is geweest, maar niet voor hoe lang en waarvoor. Gek genoeg heb ik onder andere omstandigheden vaker met P's te maken gehad en kende ik de checklist al. Ik vind het achteraf vreemd dat er niet eerder alarmbellen bij mij gingen rinkelen. Ik vermoed dat dit komt, omdat hij direct zo dicht op m'n huid ging zitten, waardoor ik weinig tijd kreeg om afstand te nemen en z'n gedrag te analyseren. Of zette hij misschien precies dat masker op waarvoor ik gevoelig ben.
Wat het stalken betreft, weet ik van twee exen (met een heb ik sinds kort contact) dat hij ze zo'n jaar of 3, 4 heeft gestalkt. Het stopte eigenlijk pas echt als ze een andere relatie kregen. Daarom vind ik z'n "stilte" zo verdacht.
Moragh

Berichtdoor Ani-Ani op do 07 jun 2012 07:38

Hallo Moragh,

Goed dat je voor jezelf bnent opgekomen en je naar je gevoel hebt geluisterd en hebt doorgezet.
Ik weet hoe moeilijk het is als je eenmaal in de situatie zit. (ik zit er nog in)
doe rustig aan en doe de test van dr hare dan heb je een beetje houvast.

sterkte!

gr ani ani
Ani-Ani

Keer terug naar relaties met psychopathie