Free Website Templatesphpbb3 styles

Welkom Sunshine1

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Welkom Cheryl-Heather,

Berichtdoor sunshine1 op za 28 jun 2014 15:51

Bedankt allebei voor jullie reacties. :)

@ Survivor:
Dreiging en angst zijn ook de dingen die in mijn nachtmerries steeds weer naar voren komen. Ik kan dan ook heel erg opgelucht zijn als ik wakker word en het maar een droom bleek te zijn. Ik heb gelukkig geen relatie meer met P., en zal er ook nooit weer één krijgen. Dat is alvast een hele geruststelling.
Helaas vergeet je het gevoel dat erbij hoorde inderdaad niet zo snel...

@ Dagvlinder:
Dat heb ik inderdaad vaker horen zeggen; dat dromen je helpen om dingen te verwerken.
En een relatie met een P. is nogal wat, daarom zal dat verwerken wel iets langer duren. :mrgreen:
Dat P's hier mee lezen zegt inderdaad veel meer over hen dan over ons. P. blijft blijkbaar proberen om de controle over mij weer terug te krijgen. Maar denk maar niet dat ik de controle over mijn eigen leven zomaar weer uit handen geef. Ik geniet juist van de vrijheid die ik nu heb.
En ja, hij werd inderdaad enorm boos toen hij dit allemaal las. Hij is er voor zichzelf ook echt van overtuigd dat IK het allemaal gedaan heb. IK heb HEM onrecht aangedaan, en daarom is hij kwaad op me. Terwijl hij eigenlijk gewoon kwaad is omdat hij de controle kwijt is.
Het valt me mee dat het bij lezen blijft en dat hij hier nog niets gepost heeft. Maar misschien beseft hij nog net dat hij zich dan wel héél erg zou laten kennen. :roll:
Oh, hij verteld nu trouwens ook overal rond dat hij het uitgemaakt heeft met mij. Terwijl het toch echt andersom was. Klinkt inderdaad als niet om kunnen gaan met afwijzing. Nou ja, voor mij doet het er allemaal niet meer toe. Ik ben blij dat ik er destijds een punt achter heb gezet, want met hem was ik nog steeds doodongelukkig geweest.

Met mij gaat het momenteel overigens heel goed!
Ik ben momenteel veel met leuke dingen bezig waar ik energie uit haal (hobby's, concerten, huisdieren, vakantieplannen.) En doe dat samen met leuke mensen waar ik me goed bij voel. :) Heel af en toe heb ik nog een rotdag, maar de laatste weken kwam het eigenlijk vrijwel niet voor.

Groetjes, Cheryl Heather
sunshine1

Berichtdoor Jannie op di 21 okt 2014 23:52

Beste mensen,
Ik ben een vrouw van in de 30. Mijn hele leven ben ik omringd geweest met narcisten psychopaten en sociopaten. Op bepaalde momenten denk ik dat er bij iedereen een steekje los zit inclusief mezelf. Ik ben zelf een borderliner en trek als een magneet dus allerlei soorten antisociale persoonlijkheden aan. Ikzelf vertoon bij tijd en wijle ook psychopathische trekjes, waarbij ik niet zelden denk dat ikzelf een psychopaat ben, de enige reden dat ik weet dat ik het niet ben is omdat ik wel gevoelens van berouw heb en een geweten, waardoor ik me vaak intens schuldig voel bijna tegen het zieke aan. Ik wil zo graag veranderen zodat ik fijne gezonde relaties kan hebben met anderen. Maar het lijkt onbegonnen werk. Dus nu heb ik voor de zoveelste keer mister psycho number 376 ontmoet en gaat het hele zooitje weer van voren af aan. Maar ja ik word een dagje ouder en soms een dagje wijzer en denk weleens okey het is maar wat het is.. misschien moet ik er iets mee.. in de zin dat ik er misschien alleen van af kom als ik het helemaal doorleef de pijn de marteling de verwaarlozing de wanhoop de mishandeling en de leegte van vroeger.. want dat is eigenlijk waar we naar op zoek zijn toch?! Want hoe kan het anders dat we ons zo aangetrokken voelen tot deze suckers? Zij geven me de mogelijkheid als geen ander terug te keren naar de hel van mijn jeugd..daar moet dus iets mee gedaan worden.. Op die momenten toen je in de diepe shit zat kon je niets doen want was nog te klein nu ben je groot en al denk je zo afhankelijk te zijn het zijn de gevoelens van vroeger toen je nog zo klein was wat die fantastische psychopaat bij je oproept.. heeft dus niet zoveel met de psychopaat te maken maar alles met jezelf. de psychopaat komt in ons leven om ons iets terug te geven wat we zijn verloren in onze jeugd.. liefde voor ons zelf
Jannie

Berichtdoor Mea op do 23 okt 2014 00:19

Hallo Jannie,

Welkom op ons forum!

Ik heb nu weinig tijd om te antwoorden op je bericht maar wilde je iig even laten weten dat ik het heb gelezen.

Wat ik me afvraag is waarom je zegt dat je soms denkt zelf een psychopaat te zijn maar eraan twijfelt omdat je wel spijt kunt hebben en ervaart dat je een geweten hebt.
Graag wil ik daar antwoord op zodat we er eens samen naar kunnen kijken.

groetjes mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor sunshine1 op vr 12 dec 2014 21:59

Ik heb al een eeuwigheid niet meer gepost, en dat was een goed teken.
Nieuwe vriend, nieuwe vriendengroep, nieuw leven. Precies wat ik nodig had.
Echter was ik actief op een forum waar ik veel leuke mensen heb leren kennen (dacht ik.)
Alleen één van die 'leuke mensen' daar bleek uiteindelijk mijn ex te zijn, die zich voordeed als iemand anders.
En weer kwamen er allerlei verwijten.
Vreselijk, dat riedeltje dat hij altijd afdraait.
En blijkbaar houdt hij me dus nog steeds in de gaten.
Houdt dat dan nooit op?
Die vent moet eens een leven zoeken...
sunshine1

Berichtdoor sunshine1 op vr 12 dec 2014 22:07

Kleine toevoeging nog (ik kan mijn eerdere bericht helaas niet meer aanpassen...)
Ik zat daar echt voor de gezelligheid. Op dat forum.
Lekker kletsen over koetjes en kalfjes.
En zelfs dáár weer meneer dus misbruik van te maken. :shock:
sunshine1

Berichtdoor Mea op za 13 dec 2014 01:10

Hallo Cheryl-Heather,

Geeft niets hoor, je bent altijd welkom.

Nee, ze houden niet op!
Als je het hebt over een lange adem hebben dan is dit een goed voorbeeld ervan.
Het lijkt er verdacht veel op dat deze lieden geen besef van tijd hebben, ze houden het echt heel lang vol en soms merk of hoor je jaren niets en als een duveltje uit een doosje zijn ze er dan weer.
Ze kunnen niet tegen verveling, sleur, alle daagse zaken waar iedereen wel tegen aan loopt. Ze moeten reuring hebben. Daarbij komt dan ook nog dat ze over iemand of iets macht willen; gevolg is dat als ze zich vervelen ze terug vallen naar een bekent slachtoffer.
In dit geval ben jij dat dus.
Het kan gebeuren dat hij een tijd uit beeld raakt, dat zal dan bv zijn omdat hij een nieuw slachtoffer heeft, maar als dat weer over is zal hij het eerst weer zijn oude lijstje met slachtoffers te voorschijn halen en die afwerken; zolang jij op dat lijstje staat zal je last blijven houden.
Waarom zou hij moeite doen om een nieuw slachtoffer te zoeken als hij al weet hoe hij zijn oudere slachtoffers moet bespelen; het is iedere keer toch weer een uitzoekerij; hoe raak ik iemand, wat moet ik doen om ze te manipuleren enz enz....bij mensen die hij al kent hoeft hij dat niet te doen, daar weet hij al van wat de triggers zijn.

Zaak is dus dat je op internet onvindbaar wordt; zoek nicknames die NIET bij je passen en die hij dus niet zal herkennen. Vaak zoeken mensen nicks die op elkaar lijken of op onderwerpen die hun interesse hebben, voorspelbaar dus! Wellicht kun je iemand anders eens vragen een nicknaam voor je te verzinnen.....
Een ander ding is dat je natuurlijk op sites komt die je interesseren en hij kent jouw interesse gebieden; dus zoekt hij daarop, vind iemand met een bekende nickname, ziet je schrifjwijze, herkent die en voila...
Misschien dus niet meer op zulke sites/fora gaan schrijven voorlopig? Als je dit toch wilt, wat goed voor te stellen is maar niet altijd heel verstandig, dan idd met een onherkenbare nickname en niet teveel je eigen manier van schrijven hanteren. Getver...ik hoor het je zeggen; het is even niet anders.....

Het is dus heel herkenbaar wat je schrijft en een van de grote irritaties van mensen met een verleden met een p.

Het is echt een goed teken als mensen hier niet meer komen, meestal dan he. Mooi dat je je leven nieuwe invulling hebt kunnen geven en daar gelukkig in bent, dat horen we graag!
Heb je dat gedaan in dezelfde woonplaats, lijkt me nl niet heel eenvoudig, dikke duim voor jou hoor!

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Dagvlinder op zo 14 dec 2014 23:48

Hoi Cheryl-Heather,

Geweldig toch dat je al lange tijd niet meer geweest bent! Dat is zeker een goed teken, een teken dat je verder bent gegaan met je leven en nieuwe mensen hebt ontmoet.
Het moment dat je alles achter je kan laten neemt heel veel tijd in beslag en écht alles achter je laten is bijna of zo niet onmogelijk.
Heel vervelend dat je op deze manier weer last van hem hebt. Net als Mea zegt, het sluimert met die gasten...Ze houden zich een tijdje of heel lang koest en ineens springen ze
weer tevoorschijn of ze doen het verborgen. (via een forum bijv.) Je ziet het, jij bent allang verder gegaan met je leven maar de P is een overslaande plaat. Blijft hangen in het verleden en kan
je niet loslaten. En dan puzzelen ze net zo lang tot ze je gevonden hebben. Een dagtaak lijkt me maar een P gaat ver daar in. Eigenlijk hebben ze een onbetaalde baan, mét overwerk. En deze baan is
niet iets om trots op te zijn. Maar goed, een P denkt dat alles geoorloofd is.

Wees voorzichtig met je informatie op zo'n forum. Geef niet te veel van jezelf prijs, gebruik idd een nickname en vertel je persoonlijke dingen nét een beetje anders, zodat je niet herkenbaar bent.
Oh, ik zie net dat ik zo ongeveer hetzelfde zit te vertellen als Mea. :D :D :D

Er zal weer een periode komen dat het rustig is, tis maar net hoe de wind bij hem waait. Maar jij bent volgens mij sterk genoeg om zijn grillen te weren. Hou dit vast meid!
Hij heeft misschien een lange adem maar jij ook!

Groetjes
Dagvlinder
Dagvlinder

Berichtdoor sunshine1 op do 18 dec 2014 11:28

Dank jullie wel allebei voor jullie reacties. :D

Het absurde is... Ik had al een nickname die eigenlijk helemaal niet bij mij paste. En heb daar ook nooit veel persoonlijke informatie prijsgegeven.
P. heeft me puur aan mijn schrijfstijl herkend.
Aan de uitspraken die ik deed. Uitdrukkingen die ik gebruikte. De manier waarop ik op mensen reageerde. (Blijkbaar zit er een bepaald enthousiasme in mijn reacties op anderen.)
Hij is zelf enorm trots op deze 'prestatie', en hij stuurde me een ellenlange mail om me dit allemaal te vertellen. Hij vond dat hij zijn 'huiswerk' heel goed gedaan had, want hij had er weken over gedaan om 'bewijs' te verzamelen dat ik het echt was. Dat waren zijn eigen woorden.
En ja, het was uiteraard een forum over iets dat mij interesseerde. Dat was sowieso een aanknopingspunt voor hem. En dat zal het in de toekomst ook zijn.
Echt jammer dat hij zo vreselijk ver gaat dat op verschillende fora posten er blijkbaar nog niet in zit voor mij. :(

Hij zal inderdaad een dagtaak hebben aan dit soort gedoe.
Nou ja, hij liever dan ik.
En ja, hij denkt inderdaad dat dit allemaal geoorloofd is. Dat het allemaal zomaar kan en dat IK degene ben die zich moet schamen.
Maar dat is allemaal zijn probleem dat zijn leven eigenlijk zo'n absurde invulling heeft.
Mij zal hij er niet onder krijgen!!!

@ Mea:
Nee, ik ben inmiddels verhuisd. Maar P. weet (helaas) wel waar ik woon.
sunshine1

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie