Free Website Templatesphpbb3 styles

Welkom xxxxxxx,

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Welkom xxxxxxx,

Berichtdoor Mea op do 04 okt 2012 22:51

Welkom op ons forum.
Nu hoop ik dat ik de juiste hoeveelheid kruisjes heb neergezet. Toch zou het wel zo makkelijk en aardig zijn om ook een naam te hebben waarmee we je hier kunnen aanspreken. Zoals je weet is het beste dan een verzonnen nickname te doen, maar door je kruisjes kan ik zien dat je dat wel door hebt.
Ik hoop dat je hier voldoende informatie kunt vinden maar als je vragen hebt kun je die natuurlijk altijd stellen.
Ook voor jou is er natuurlijk alle ruimte en gelegenheid je eigen ervaringen te delen en op die van anderen te reageren.

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Re: Welkom xxxxxxx,

Berichtdoor xxxxxx op vr 05 okt 2012 08:54

Hallo Mea en iedereen hier,

Ik kwam dit forum gisteren tegen, toen ik aan het zoeken was over het onderwerp stalking.
Maar eenmaal hier aan het lezen, begreep ik dat het hier over mijn ex gaat, een psychopaat en narcist.
Bijna alles wat ik hier lees is voor mij dus herkenbaar.

Volgende week heb ik een afspraak bij de politie om aangifte te doen...voor de eerste keer in 15 jaar.
Hij is dus reeds 15 jaar mijn ex, maar laat mij maar niet met rust, al is ie ondertussen getrouwd en heeft ie dus een nieuw gezin.
Vandaar dat ik aan het zoeken ben geslagen over het nut hiervan, eventuele risico's om de consequenties ervan te kunnen overzien.

Excuses voor de x-sjes, het zijn er 6, misschien is gewoon anoniempje een betere optie :oops: ?

Vriendelijke groet,

Anoniempje.
xxxxxx

Berichtdoor Mea op vr 05 okt 2012 18:33

Hallo Anoniempje,

'What's in a name' he maar toch alleen maar xxxxxxx ( zijn het er genoeg?) is wel heel erg rot lijkt me. Je bent iemand toch!

Het zal best een hele schrik geweest zijn toen je kwam voor info over stalken en je dan uit vind dat alles over psychopathie wel erg bekent voor komt. Aan de andere kant kan het juist een bevrijding en opluchting zijn. Je kunt het dan eindelijk plaatsen, het heeft een naam. verder zal het je weinig brengen hoor maar alleen dat al kan ruimte geven.

Ik ben benieuwd, zou je het nut van stalken echt gaan vinden. Het lijkt mij dat het een enorm nutteloze tijdbesteding is en het heeft volgens mij te maken met willen intimideren, meer niet.
Goed dat je aangifte gaat doen, dat dan weer wel. Het is sinds enige tijd ook echt strafbaar volgens de Nederlandse wet dus ze kunnen je niet met een kluitje in het riet sturen iig.
Even een tip; je hebt nu dus gevonden dat hij hoogst waarschijnlijk een psychopaat is maar zeg dat vooral niet als je aangifte gaat doen of anderszins met hulpvrrlening te maken hebt. Men heeft niet graag dat jij, als leek, op de stoel van een psychiater of andere hulpverlener gaat zitten.

Mag ik vragen of jij ook kinderen van hem hebt, zien deze kids hun vader?

Weet je wat er bij mij opkomt.... Weet zijn vrouw dat hij jou stalked????

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor xxxxxx op vr 05 okt 2012 19:14

Hallo Mea,

Bedankt voor de reactie!
Tja ach die x-jes, het is voor mij enkel een synoniem voor anoniem, mijn eigen indentiteit probeer ik heden ter dage nog terug te vinden, stukjes ervan heb ik i.i.g. nog.
Dat mijn ex een psychopaat is wist ik wel, maar weigerde mij er verder in te verdiepen, ...tot ik hier aan het lezen kwam, en mijn ex wel een heel hoge score bleek te hebben.
Het feit dat ie stalkt vloeit tenslotte hieruit voort.

Voor mij dus de eerste keer dat ik aangifte tegen hem ga doen, tot nu toe heb ik slechts van het 1 en ander melding laten maken.
Bleek echter bij navraag amper wat van in het systeem te staan.
Wel werd mij medegedeeld dat ik er rekening mee moest houden dat het eerste gesprek wel eens 3 uur zou kunnen gaan duren, ben benieuwd of iemand hier dit ook heeft moeten doorstaan.

En nee, je hebt gelijk...ik zal het woord psychopaat niet in mijn mond nemen, ik hoop dat ze geroutineerd genoeg zijn om die er zelf in te herkennen.

Wat betrefd kinderen, welnu, dit is 1 van mijn hete hangijzers en tevens nu de reden van aangifte.
Mijn oudste zoon, welke autistisch is o.a. heb ik uit huis laten plaatsen, zodat ie een goede begeleiding zou gaan krijgen, wij zien zijn toekomst nm. erg somber in.
Met we bedoel ik overigens mijn man, de erkende vader en ik.
Mijn ex is dus de biologische verwekker, en dan zeg ik dus bewust geen vader, mijn zoon is uit onvrijwillige sex voortgekomen.
Dessalnietemin was hij erg welkom.

Deze zwangerschap destijds heeft mij erin gesterkt mijn ex buiten de deur te zetten, klinkt eenvoudig, maar daar zijn plan a,b,c en zonodig ook plan d aan vooraf gegaan.
Enkel om er met zomin mogelijk kleerscheuren uit te komen, dat gold voor mij en mijn zus...die gebruikte hij nm. als pressiemiddel als ie geen vat meer op mij kreeg.
Dan zou hij haar wel even wat aandoen, en om zijn woorden kracht bij te zetten, heeft ie haar aangerand.
Ik kan nog heel andere dingen met haar doen was de boodschap, als ik moeilijk dacht te lunnen gaan doen.

Welnu,om terug te komen op mijn zoon, hij gebruikt nu een social media site met een zielig verhaal, dat ie zijn zoon niet mag zien van de kinderrechter, maar hij heeft dus vernomen dat laatstgenoemde uit huis geplaats is, en vraagt dus op deze site wie hem zijn verblijfplaats kan verschaffen.
Genoemd worden onder meer zijn volledige naam, geboortedatum, en mijn volledige meisjesnaam.
Hij vraagt hierbij uitdrukkelijk om te reageren via zijn e-mail.
Het gaat hem dus niet om mijn zoon, maar enkel om via de mail mij door de drek te kunnen halen.
Hij verteld mensen de ergste dingen die je soms maar verzinnen kan.

Niet alles is dan verzonnen overigens, maar de ware toedracht word er even niet bijverteld, en hij heeft natuurlijk nooit ergens een aandeel in gehad...het arme slachtoffer.

Dit is het topje van de ijsberg, ik hoop dat het niet te onsamenhangend is.
Als ik over hem schrijf alleen al gaat mijn bloed koken, dus heb ik misschien de neiging om door te draven, mijn excuses voor mocht dat dan zo zijn alvast.

Groetjes anoniempje.
xxxxxx

Berichtdoor xxxxxx op vr 05 okt 2012 19:24

Och, vergeten, ik weet niet of zijn vrouw weet dat ie mij nog steeds stalkt.
Wat ik zo hoor van anderen, schijnt ze niet zo snel iets door te hebben, en verder ook geen lievertje te zijn.
Ikzelf kan daar niet over oordelen, ken haar niet.

Groetjes anoniempje.
xxxxxx

Berichtdoor Wubba op za 06 okt 2012 08:01

Wat ik zo even snel lees is wel erg heftig. Ik kan wel raden hoeveel geweld en druk er op je is uitgeoefend als iemand zover gaat om je zus hierin te betrekken.
Weet je zoon hoe het genetische plaatje in elkaar steekt of is er ooit wel contact geweest?
Fijn dat je niet alleen staat hierin! Heb je je wel eens schuldig gevoeld naar je huidige man toe?

Ik ben zo'n vrouw geweest die niet wist dat haar vriend zijn ex stalkte. Eerst wist hij nog te verpakken in een zielig verhaal dat hij contact zocht vanwege de kinderen en dat zijn ex alleen maar met zichzelf bezig was en haar dochters verwaarloosde. Dat die dochters wat tekort kwamen zag ik niet zo, dus ik was wel op mijn hoede en was zelf ook weleens gestalkt door een vreemde.Tot hij zich een keer versprak en vertelde dat hij had staan schreeuwen op de oprit bij zijn ex. Ik gaf hem, met een koude hand om mijn hart, weinig commentaar om hem veel te laten vertellen. Niet lang daarna vertelde hij dat hij op een verjaardag naar binnen was gelopen en tussen de visite was gaan zitten omdat hij vond dat hij erbij hoorde. Zijn ex was ook al samen met een andere man.

De verhalen die je hoort over zijn vrouw hoeven ook niet te kloppen (voor zover dat belangrijk is) Zoals je merkt zijn er ook verhalen over jou... Toen ik hoorde hoe de omgeving van mn ex over mij dacht door zijn verhalen kon ik mijn oren niet geloven

Sterkte met alles!
Wubba

Berichtdoor xxxxxx op za 06 okt 2012 10:42

Hallo Wubba,

Jij weet dus hoe het is in deze de derde partij te zijn, lijkt mij vreselijk!
Je snapt soms ook niet waar dat obsessieve gedrag vandaan komt, je ex begint een nieuwe relatie, maar blijft gelijktijdig ook bezig met zijn ex.

Toen mijn zoon oud genoeg was en wist over de bloemetjes en de bijtjes hebben wij hem verteld hoe de vork in de steel zat.
Zonder de negatieve details erbij te vermelden.
Het nadeel bij een autist is dat ie met zulke info niet veel kan, je moet het simpel en begrijpelijk houden.
Anders werkt het voor zo'n kind toch ook alleen maar belastend.

Hij wilde mijn ex toch leren kennen, en onder zeer strikte afspraken hebben we een omgangsregeling geprobeerd.
Het ging van onze kant uit niet van harte, maar je moet je kind de kans geven, later kan het misschien niet meer.

Geprobeerd ja, je kan je voorstellen dat mijn ex alles gebruikte, dus in dit geval over de rug van mijn kind, om mij en mijn man eens even lekker zwart te maken.
Ook verlangde hij van mijn zoon dat ie hem (tegen afspraken in) direct papa ging noemen.

Korte metten mee gemaakt, en de bezoeksregeling was over even snel als dat ie begonnen was.
Gelukkig wilde mijn zoontje er zelf ook niet meer naar toe, dat scheeld voor hem toch enig leed.
Afijn, weer een hoop gedreig naar ons adres, en weer volop het slachtoffer uithangen...hoe voorspelbaar.

Of dat ik mij schuldig gevoeld heb naar mijn man, dat wil je niet weten.
Ik ben zelfs bijna bij hem weggegaan vanwege a: de schulden waar ik ondertussen mee opgezadeld zat, b: het gedreig ook naar zijn adres...ik had het gevoel teveel bagage te hebben, wilde dat niet op zijn bord leggen.
Mijn man vond dat echter kul, en is mij vierkant blijven steunen.

Ook mijn man is veel gewend, en dat scheeld wel, dan begrijp je het 1 en ander veel beter.

En er gaan van zijn kant uit idd. verhalen rond over mij, waar een kern van waarheid inzit.
Hij verzwijgt alleen zijn aandeel hierin.

Ondertussen heb ik hard moeten werken aan een nieuw bestaan, moeten leren wat normaal is en wat niet.
Hard moeten werken aan mijzelf (heb o.a. door mijn ex cptss).

En dan zijn we 15 jaar verder, bijna al zijn gestalk genegeerd, en nog laat ie ons maar niet met rust.
Of de verhalen over zijn vrouw kloppen, of niet interesseerd mij eigenlijk niet.
Ik heb niets met haar en ook eigenlijk niet met hem , maar hij heeft nog steeds iets met ons.

Groetjes Anoniempje.
xxxxxx

Berichtdoor Wubba op di 09 okt 2012 10:17

Xxxxxx,
Je zou het vreselijk kunnen noemen, het was een schokkende conclusie om te zien dat je vriend zo met zijn ex bezig is, maar het is wel een positie waarin ik de keus had om een partij te blijven of niet. In de positie waarin ik gestalkt werd(niet door deze ex want die was nog druk met zijn ex;)), had ik geen keus, het was telkens maar een verrassing wat ik aantrof.

Ik kan me voorstellen dat je je schuldig hebt gevoeld. Zelf had je misschien helemaal niet doorgezet met een man met zoveel 'gedoe';)...
Heb je van huis uit wel meegekregen wat normaal is, denk je dat je door je jeugd juist deze ex-man bent tegen gekomen?

Wubba
Wubba

Berichtdoor fee.huizen op di 09 okt 2012 21:35

Hallo Anoniempje,

Ik wil je sterkte en kracht toewensen. Het is nogal wat wat je voor de kiezen hebt gekregen. Nogal heftig dat hij al 15 jaar niet van ophouden weet en zelfs je zus ook lastigvalt. Ik hoop dat het doen van de aangifte je verder kan brengen en je gaat helpen. Allicht is het handig vooraf al een soort logboek mee te nemen en eventueel bewijzen/getuigen verklaringen ??
Mag ik vragen of je zoon al lang uit huis geplaatst is ? Dat lijkt me ook ontzettend moeilijk daar mee te dealen.

Wens je het beste toe, heel veel sterkte
grtz Fee
fee.huizen

Keer terug naar relaties met psychopathie