Free Website Templatesphpbb3 styles

de nachtmerrie overleefd

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

de nachtmerrie overleefd

Berichtdoor cooper op zo 23 dec 2012 08:58

Ik ben samen geweest met een vrouwelijke psychopate. Dat besefte ik pas na 3 jaar. We zijn nu al meer dan een jaar uiteen en ik ben ondertussen heel gelukkig met een nieuwe gezonde partner. Ik heb bijna een jaar geen contact meer gehad met haar. Ik heb een boek gelezen en ik wist direct dat mijn ex psychopate is. Het klopte volledig.
Wat ik het moeilijkste vind, is dat je er alleen voor staat. Niemand begrijpt wat het is om samen te zijn met zo iemand en vooral dat deze mensen bestaan! Iedereen heeft de neiging om zijn hoofd te draaien of is te lachen als je het woord psychopaat uitspreekt. Omdat ze dat alleen in films zien of op het nieuws. Ze associëren pyschopaten met moordenaars en dus als je iemand die niet moordt en zo charmant en vriendelijk overkomt, een psychopaat noemt, gaan ze jou al gauw als leugenaar beschouwen. Dat vind ik het meest frustrerende, dat de psychopaat er bijna altijd in slaagt om zijn omgeving volledig voor zich te winnen zodat niemand ooit een slecht woord over hen gelooft.
Ik zeg bijna tegen niemand wat ik weet over mijn ex omdat ik weet dat ze mij toch niet geloven. En dat vind ik heel moeilijk. Je kan er met niemand over praten, want niemand begrijpt het... Je kan het alleen begrijpen als je het zelf hebt meegemaakt. En ik vind zoveel mensen naïef omdat ze niet weten dat er aardig wat psychopaten onder ons leven en dat zoveel mensen zich niet bewust of niet willen bewust zijn daarvan.
cooper

Re: de nachtmerrie overleefd

Berichtdoor Mea op zo 23 dec 2012 21:24

Hallo Cooper,

Ik denk dat je de spijker precies op de kop slaat wat betreft de uitspraak dat niemand je geloofd, het allemaal wel mee zal vallen en je zelf erg negaief bent in je uitlatingen.....Tja, weet men veel!
De media 'verkoopt' psychopaten als bloeddorstige moordenaars en voorbeelden als Mark dutreaux en Joran van er Sloot bevestigen dat beeld wel min of meer.

Toen jij eenmaal het woord psychopathie en het beeld dat je hebt van je ex koppelde, geloofde je het toen meteen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel tig keer heb gechecked of ik niet overdreef in mijn reacties. Leven met zo iemand is heel iets anders als van een afstandje horen hoe het was. Laten we dus wat vergevingsgezind zijn naar omstanders die er niets over weten; Wij kwamen er ook pas later achter niet waar.
Als iemand je, voor dat je er enig kennis over had, gezegd had dat hier sprake is van psychopathie, had jij het dan geloofd?

Misschien is het een goed idee het woord psychopathie niet meer te gebruiken als je er iets over kwijt wilt. Je kunt alles vertellen, omschijven maar zodra je dit woord gebruikt kruipen mensen onmiddelijk in hun schulp. Misschien dat je dat op een later tijdstip kunt doen als er al wat 'gewenning' is opgetreden?
Zo ie zo naar hulpverlening of ander instanties nooit laten blijken dat je weet waar je het over hebt. beschrijf het maar noem het niet.
Ja, heeeeeelll frustrerend!

Mag ik vragen hoelang je een relatie met haar hebt gehad en of je het achteraf gezien al eerder wist?

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar relaties met psychopathie