Free Website Templatesphpbb3 styles

Is hi een psychopaat

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Is hi een psychopaat

Berichtdoor Knuffeltje23 op vr 26 sep 2014 13:16

Na lang twijelen plaats ook ik hier mijn verhaal en graag wil ik van jullie vernemen als mijn vriend een psychopaat is.
Hallo iedereen ik wil jullie laten weten dat ik er helemaal door zit en hoop hier uit te geraken dank op voorbaat.
Het begon allemaal in 2010 toen leerde ik D kennen , na 4 maanden gingen we samen wonen hij was zo lief zo charmant voor mij ik was in de zevende hemel met hem , ook wil ik eggen dat D een alcohol probleem heeft wat ik natuurlijk in het begin niet wist.D is heel jaloers op mij heeft heel wat meegemaakt in in jeugd , de eerste maanden liep alles perfect , tot ik naar een personeels feestje moest en de partners niet meegevraagd waren , toen liep het voor de eerste keer mis, ik mocht niet gaan hij was bang mij kwijt te geraken na verloop van tijd mocht ik dan roch gaan , toen ik thuis kwam was hij er niet midden in de nacht was hij er opeens stomdronken toen voor de eerste keer heeft hij mij pijn gedaan hij sleurde mij bij het haar het bed uit en moest hem alles vertellen wat er was gebeurt op het feestje er was helemaal niks gebeurt alleen gezellig samen met mijn collega s samen zijn , toen is hij gekalmeerd en in slaap gevallen , de volgende morgen wilde ik praten waarom dit nodig was om mij pijn te doen waarop hij antwoorde we gaan geen oude koeien uit de sloot halen en voor de goede afloop zweeg ik , hij zei ik zie jou graag en wil jou niet kwijt en ik vergaf hem alles en zo ging het van kwaad naar erger ik kan jullie niet alles vertellen want ik zou een heel boek kunnen schrijven ik geef jullie nog enkele dingen die gebeurt zijn we zijn intussen bijna 5 jaar verder.

Maakt ruzie zonder reden
Pakt alle personen die mij nauw aan het hart liggen aan
Zet mij op straat zelfs in pyama
Verbrand mijn persoonlijke spullen (pas rijbewijs enz...)
Politie is al meer dan 6 keer moeten tss komen maar die doen niks
Is na iedere ruzie poeslief voor mij en wil geen ruzie uitpraten
Heeft problemen om te luisteren op zijn werk
Maakt ruzie met zijn ouders, advocaat , boekhouder en met zijn klanten
Word overal buiten gezet op cafe
Verwijt mij voor alles dat ik niks voor hem doe , terwijl ik gans mijn leven naar hem leidt
Zou mijn kinderen en familie moeten laten

Toch na alles wat hij mij aandoet blijf ik hem graag zien en ga ik steeds terug , ik begrijp en herken mezelf niet meer wie kan hier een antwoord opgeven aub help mij dit hou ik echt niet lang meer vol

Liefs knuffeltje
Knuffeltje23

Re: Is hi een psychopaat

Berichtdoor Mea op zo 28 sep 2014 00:05

Hallo,

Ja, weer veel herkenning bij iedereen die dit leest en met p's te maken heeft.
Dat wil niet zeggen dat ik nu van oordeel ben dat jou partner een p is want daar kan ik niet over oordelen als ik iemand niet ken. Zelf houden we daar de checklist van Dr. hare voor aan die hier op het forum te vinden is. Aan de hand van de score die je dan kunt berekenen is het aan te nemen of hij al dan niet een p zou kunnen zijn.

In feite gaat het daar niet eens om denk ik zelf. waar het dan om gaat?
Het draait uiteindelijk om jou in jouw leven!
Jij maakt keuzes en een van die keuzes zou moeten zijn of je op deze manier je leven wilt leiden.( trouwens wilt lijden....gaat nu ook op denk ik?)
Is dit zoals jij je het leven met iemand anders samen had voorgesteld, is dit wie jij bent en wie je wilt zijn....?
Jij bent de enige die daar antwoord op kunt geven en wie daar een keuze en beslissing over kunt nemen.
Het rottige is dat dit zaken zijn die je in je eentje moet beslissen. Natuurlijk kunnen mensen meedenken en raad geven, adviseren over bepaalde zaken maar ze zijn er niet bij als jullie alleen zijn en zijn masker af gaat.

Ik raad je aan om een aantal informatieve artikelen hier te lezen; De checklist van Dr. Hare. Dan hebben we ook nog een lijst met kenmerken die we mogelijk niet meteen herkennen en er staan een heel aantal artikelen die gaan over emotionele chantage en manipulatie.
Deze artikelen zijn goed om te lezen en eens over na te denken. Dit zal je zeker helpen zaken wat meer helder te krijgen.
Er zijn meer artikelen die je kunnen helpen maar je moet ergens beginnen toch!

Ik wens je veel sterkte en inzicht!

Groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Pin op zo 12 okt 2014 08:12

Knuffeltje23 schreef: ..........hij antwoorde we gaan geen oude koeien uit de sloot halen en voor de goede afloop zweeg ik..........

Dit is zo herkenbaar. Die uitspraak we gaan geen oude koeien uit de sloot halen heb ik ook vaak gehoord.

Heel knap dat je je verhaal verteld hebt Knuffeltje23!
Pin

Berichtdoor Knuffeltje23 op di 11 nov 2014 20:12

Hallo

Dank U wel voor jullie reactie , ik weet soms echt geen raad meer met mezelf , hoe geraak ik uit dit verdomde leven , wie kan mij helpen .

Groetjes knuffeltje
Knuffeltje23

Berichtdoor Mea op wo 12 nov 2014 01:12

Hallo knuffeltje,

Dat klinkt als een noodkreet!
We willen graag helpen vrouw, echt maar als er geen duidelijke hulpvraag is dan lukt dat al helemaal niet.
Wat bedoel je met 'uit dit leven geraken'; dat je bij hem weg wilt en niet weet hoe dat aan te pakken? Bedoel je het heftiger...hoe moet ik dat zien....?

Er is altijd hoop, er zijn altijd mogelijkheden en er is altijd de menselijke geest die alles aan kan wat er op je pad komt. Soms weet je het zelf even niet meer maar dat wil niet zeggen dat er geen mogelijkheden zijn, het wil alleen maar zeggen dat jij ze op dat moment niet ziet.

Laat je ons weten wat je vraag precies is?

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Knuffeltje23 op di 18 nov 2014 23:30

Dank Mea

Het gaat nu terug wat beter met mij .
Ik bedoelde eigenlijk hoe geraak ik hier ooit uit , hij zet mij keer op keer aan de kant en telkens ga ik terug ik begrijp echt mezelf niet meer , ik wil dat dit stopt maar ik kan het niet . Vroeger was ik zo zelfzeker een sterke vrouw het is net alsof hij mijn leven in handen heeft ,mijn leven heeft overgenomen , waarom doen mensen zo ??

Soms vraag ik mij af ben ik nu echt zo dom !

Liefs
Knuffeltje23

Berichtdoor Mea op wo 19 nov 2014 00:58

Hallo knuffeltje,

Als je hier gaat lezen wat andere mensen vertellen dan zul je zien dat velen zich afvragen of ze nu echt zoooo dom zijn. Het antwoord is steeds hetzelfde omdat het gewoon zo is dat het niets met slimheid of intelligentie te maken heeft dat je slachtoffer bent geworden van een persoon die niet deugd.sterker nog, en ook dat leg ik keer op keer uit, dat de meeste mensen die slachtoffer zijn geworden juist slimme mensen zijn!

Het gaat er veel eerder om dat mensen die slachtoffer worden een laag zelfbeeld hebben, zichzelf minder belangrijk vinden dan anderen, twijfelen aan de juistheid van hun eigen gevoel en verstand.
Meestal komt dit omdat er in hun jeugd het een en ander mis is gegaan bv doordat ze een jeugdtrauma hebben opgelopen waardoor ze dit lage zelfbeeld hebben gekregen. Vaak hebben vrouwen bv zich leren aanpassen aan anderen om maar aardig gevonden te worden. Maken zichzelf zo ondergeschikt aan de nukken van andere mensen in hun latere leven.

Het is niet zo dat je dit 1,2,3 oplost maar er zijn wel vele wegen die dan wel niet naar Rome leiden als wel een handvat kunnen geven ermee om te leren gaan op een manier die niet meer zo schadelijk is voor jezelf.
Kun je voor jezelf plaatsen waar het er bij jou aan ligt?

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Survivor op wo 19 nov 2014 20:07

Hoi Knuffeltje,

De zin in je bericht "ik wil dat het stopt maar ik kan het niet" raakt me. Als je er middenin zit lijkt het zo uitzichtloos en lijkt het ook dat het je niet gaat lukken. Je wil dat het stopt en die keuze kan en mag jij nemen. Ik ga je niet vertellen dat het een makkelijk proces is wat je door zult gaan maar het is de moeite waard.

Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Groeten Survivor
Survivor
moderator
moderator

Berichtdoor Brunette op do 08 okt 2015 16:40

Waarom lees je niet gewoon de algemene DSM-IV criteria die gelden voor een antisociale persoonlijkheidsstoornis, de tegenwoordige term voor wat vroeger een sociopaat of psychopaat werd genoemd. En waar is je zelfvertrouwen en eigenwaarde in deze kwestie? Heb je serieus de mening van anderen nodig om jezelf te geloven? En moet hij per se een psychopaat zijn om jou te doen vertrekken..? Vertrek nu het nog kan!

En ja - ik denk dat het een sociopaat is, aangezien hij alles wat hij je aandoet rationaliseert, met iedereen in conflict is, geen verantwoordelijkheid neemt.
Brunette

Keer terug naar relaties met psychopathie