Free Website Templatesphpbb3 styles

Twijfelaar

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Twijfelaar

Berichtdoor summer88 op zo 25 jan 2015 10:44

Beste forumleden. Aangezien ik een vermoeden heb dat ik een relatie met een psychopaat heb/had wil ik hier mijn verhaal eens kwijt.Ik ben al naar de huisarts geweest om te praten erover en zij heeft mij een psycholoog aangeraden.

Ik ga het even kort schetsen, is op een rare manier geschreven omdat ik dit blad wil meenemen op gesprek, ik ben echter te emotioneel om zo maar mijn verhaal te doen als ik zal gaan dus daarom staat het in een soort van puntjes. (K) is mijn ex, (j) is de persoon waarvan ik het vermoed en tevens een collega en S is een vrouwelijke collega van mij.

Vraag gerust dingen aan me als dit niet duidelijk is, ik heb enorme twijfels omdat ik weet dat ik soms veel met details kan bezig zijn en erg onzeker ben. Ik zou er dus geen moeite mee hebben moesten jullie denken dat ik de persoon ben die insinueer.

• ging al een geruime tijd niet goedmeer tussen K en mij toen ik in een warenhuis begon te werken.
• Leerde daar J kennen, een zeer lieve en charmante jongen die enorm begaan is met iedereen op het werk, een echte lieveling die voor iedereen goed doet.
• S, een collega van mij (40 jaar) met 2 kindjes en een getrouwde vrouw werd een goede vriendin van me en we konden over veel samen spreken. op een avnd kwam het er op neer dat ik haar vertelde dat het mij opviel dat zij en J goed overeen kwamen en elkaar ook verliefd aankeken. zij stuurde mij terug dat zij en hem idd iets speciaals hadden en emoties hadden voor elkaar. ze vertelde me ook op een moment in de pauze dat ze een seksuele relatie met hem had, dat hij haar zo goed begreep en dat ze er nood aan g-had. Later vertelde ze dit verhaal zogezegd aan mij omdat ze zag dat J en ik goed overeenkwamen, dat zei J toch toen ik het hem vertelde na een paar afspraken die we gemaakt hadden.
• onze afspraken werden intenser en i k had ook een sex relatie met hem opgebouwd, hij was zo lief voor me en begreep me ivm K, normaalgezien doet hij zo een dingen niet als er iemand in een relatie zit zegt hij, hij was zelf bedrogen geweest en kon dat niemand aandoen omdat hij zo eerlijk is en niemand schade wil toebrengen. Dit zegt hij ook elke keer als ik zeg dat ik twijfels heb of zij niks meer hebben.

• Na deze periode voelde ik me ongelofelijk schuldig tegenover K en heb het met hem gedaan gemaakt, we stonden op het punt om alleen te gaan wonen maar ik sloeg toe, ik wou niet naar xxxxx vertrekken en besloot de relatie te verbreken.
• in tussentijd merkte ik wel vaak dat J en S nog steeds blikken uitwisselden en had vermoedens dat ze nog afspraken achter mijn rug om.
• ik heb J laten weten dat ik verliefd geworden was op hem maar hij wist dit al veel eerder zei hij, vanaf de eerste dag voelde hij dat ik interesse had in hem zie hij.
• na de breuk met K hebben we afgesproken en zei hij dat hij het ook zag zitten met mij dus we begonnen een relatie, echter had ik steeds een gevoel dat er iets niet klopte, hij stuurde mij wel constant en was heel lief voor me. hij begreep dar ik onzeker was en zou er alles aan doen om mij te doen geloven dat het gedaan was met S (de seks en afspraakjes).ik zat er toch constant mee in mijn hoofd dat hij na het werk nog ging afspreken met haar. hij stuurde mij soms een berichtje als hij thuis was van het werk pas een 3 kwartier of zelf een uur later waar ik vermoedens had dat hij nog bleef wachten op haar. hij blijft echter volhouden dat dit niet zo is en wil er alles aan doen om mij het te doen geloven waarop hij wel kwaad werd als ik daarop in ging. hij wou haar een bericht sturen om te vragen wat sommige dingen betekenden want zij had die avond dat wij afspraken gestuurd dat het een einde was , de 11 ste terwijl wij dan samen waren, toen hij dat hij haar wilde sturen om me te bewijzen dat dit geen waar was en ik erop in ging werd hij heel kwaad, ik geloofde hem niet na alles wat hij voor mij gedaan had.... Hij had alles tegen zijn familie gezegd over onze relatie zei hij maar enkel zijn zus wist dat hij een relatie had, de rest had een vermoede zei hij me eerder.
• toen hij S smste om dingen te zeggen die geen waar waren volgens hem (hij had geen gevoelens voor haar, juist seksuele) stuurde zij terug: jammer dat ik die berichtjes met I love you in de tijd gewist had. Toen begon hij ook dingen te sturen als ik wil gelukkig zijn met L enzo...
• Hij liet me de avond zelf nog weten toen ik besloot te breken voor even dat hij het terug had bijgelegd met haar.
kenmerken van hem:

• zeer lief en charmant voor iedereen, heeft een zwak voor vrouwen die met een kindje alleen zitten of vrouwen die gevoelig zijn
• helpt iedereen waar hij maar kan ,is te goed voor iedereen.
• telkens we afspraken was het meestal ik die betaalde, hij zit in schuldbemiddeling dus krijgt maar af en toe geld. stelt wel voor om te betalen maar dan voel ik me schuldig.
• kan iedereen ophemelen, stuurt privéberichtjes naar een mede collega (die boven hem staat) dat hij hoopt dat ze snel beter is en dat we haar missen.
• heeft een kille blik in de ogen maar is toch heel erg lief, knuffelt me ook vaak en geeft me veel aandacht als we alleen zijn.
• nu ik gevraagd heb om wat tijd te hebben voor we het eventueel nog eens proberen zegt hij dat hij zich verstikt voelde in onze relatie, dat als we opnieuw beginnen hij wat meer vrijheid nodig hebt en dat ik hem maar moet vertrouwen daarin , hij is een oprecht eerlijke mens volgens zichzelf. hij zegt ook dat hij mij begrijpt maar ik hem blijkbaar niet echt en dat ik bedankt ben voor mijn soms botte reacties.
• wil wel direct afspreken als ik me niet goed in mn vel voel of praten maar de volgende dag is hij precies vergeten waarom ik me nog steeds zo onzeker of slecht voel.
• wil een relatie met een gevoelige vrouw zegt hij omdat zij hem begrijpt, ik ben eerlijk en oprecht en dat is hij ook

eigen problematiek

• ben een zeer onzeker iemand die vlug angstig is over zaken, vooral als het met mezelf te maken heeft.
• zou eigenlijk willen weten waar hij zit en twijfel constant als hij niet direct terugstuurt naar mij.
• vraag me af of ik zelf ziek ben in mijn hoofd door bovenstaande dingen op te sommen aangezien hij echt wel de moeite doet voor veel (ook zelf voorstellen voor bv samen naar de zee te gaan).
• Vraag me af of ik een doelwit ben (klinkt erg krankzinnig) omdat S en J zouden kunnen afspreken zonder dat haar man het door heeft (J heeft dan een relatie en waarom zou hij dan een vrouw van 40 willen).
• heb zelf een vader met psychische klachten, zijn deze overgeËRFT?
• J zegt dat ik me dingen insinueer, is dit waar of niet?
summer88

Re: Twijfelaar

Berichtdoor summer88 op zo 25 jan 2015 11:24

Oja nog even vermelden, de groep (J,s haar vent en ik ) spreken ook privé af om dingen te gaan doen bv bowlen, haar man is meestal ook mee naar dit soort evenementen. Vond het nodig om dit ook even te vermelden.
summer88

Berichtdoor Mea op zo 25 jan 2015 13:24

Hallo Summer,

Ik heb nu weinig tijd maar kom later terug op je bericht. Voor nu wil ik even melden dat ik, wat namen uit je bericht heb weggehaald en ook een plaatsbepaling gewist heb ( kruisjes voor in de plaats gezet).
Ik doe dit om zoveel mogelijk de veiligheid te garanderen en je onherkenbaar te houden.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor summer88 op ma 26 jan 2015 17:03

Bedankt om dit aan te passen, had hier niet bij stil gestaan!! :-)

Vandaag kwam J zijn zus die ook bij ons werkt naar mij toe, zij en J zittten allebei in schuldbemiddeling. Ze kwam me zeggen dat ik echt geen schrik moet hebben dat J achter mijn rug me zou bedriegen. Ze zei dat ze de toekomst groot zag voor ons, een gelukkig stelletje met kinderen enzo... Vind deze situatie steeds maar meer bizar lijken. Zou hij haar overtuigd hebben om dit te zeggen omdat zij ervoor gezorgt heeft dat hij in die schuldbemiddeling zit en hij alles voor haar doet. Hij brengt haar kinderen naar school,echt 2 heel close famillieleden...

Als ik denk aan een complot begin ik mezelf toch serieuze vragen te stellen of ik zelf niet gek aan het worden ben??
summer88

Berichtdoor Mea op di 27 jan 2015 10:03

Hallo Summer,

Weet je Summer het is eigenlijk niet heel moeilijk. Al is de uitvoering wel lastiger; Het gaat erom hoe jij je voelt!
Of je hier nu met p's te maken hebt of niet als je niet goed gedijt in een relatie dan is het motto; wegwezen en niet meer om kijken!

Als je nagaat waarom je een relatie zou willen dan ga je allerlei dingen opnoemen zoals je gelukkig willen voelen, samen dingen delen, een maatje hebben die je door dik en dun kunt vertrouwen, saamhorigheid, vertrouwen, loyaliteit enz.
Kijk dan naar wat er gebeurd en het antwoord zal je duidelijk zijn.

Een relatie heb je niet om in twijfel te leven, je onzeker te voelen, rot dagen te hebben, te moeten piekeren, aan jezelf te twijfelen. Een relatie moet je aanvullen en je gelukkiger en meer tevreden maken.
Natuurlijk is het leven niet alleen maar mooi en prachtig er gebeuren dingen maar als dit zaken zijn die je aan het twijfelen maken over wie en wat je bent en je staat van zijn aantasten op een negatieve manier dan is het simpelweg foute boel.
Dat je een psycholoog wilt raadplegen omdat JIJ vragen hebt over JOUW leven is ok....om in een stadium als dit een psycholoog te moeten raadplegen vanwege een relatie is een ander verhaal. Je bent geen 20 jaar getrouwd toch, het si een redelijk nieuwe relatie die nog geen vaste vormen heeft naar ik begrijp.

Mijn raad aan jou; ga voor jezelf zorgen en doe dat naar eer en geweten. jij bent de persoon die jij het meest moet vertrouwen en waar je de rest van je leven mee door moet!
Twijfel niet aan je gevoel want die liegt niet. Als het goed zou zijn geweest dan had je die twijfel niet gehad toch!

Ik hoop dat je heir iets mee kunt Summer, ik wens je heel veel sterkte.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar relaties met psychopathie