Free Website Templatesphpbb3 styles

Help een psychopaat in de hulpverlening , even voorstellen

Heb je een relatie met iemand die psychopathie heeft.; Man, vrouw, vriend, vriendin maar ook bv een collega dan kun je hier je verhaal vertellen. Met elkaar zullen we steeds beter leren begrijpen hoe met deze stoornis om te gaan.

Moderator: faith

Re: Help een psychopaat in de hulpverlening , even voorstell

Berichtdoor butterfly_1987 op za 04 apr 2015 03:15

Johan schreef:Ik vind het toch wel een behoorlijk warrig verhaal en een wat vreemd gebeuren allemaal. Naar mijn weten kan overstappen naar een andere arts ten alle tijden. Maar goed...
Ook bespeur ik een beetje paranoïde neigingen met dat 'ie onder ons hier zou zitten'. Het is maar een klein forum hoor...

Maar goed, succes in ieder geval. Nogmaals, overstappen naar een andere arts moet in principe vrijwel altijd kunnen. Een vrouwelijk arts bijvoorbeeld, indien je je daar beter bij voelt.

Ik dien U toch even in de rede te vallen betreft uw mening aangaande " paranoïde neigingen " ;
a. : psychopaten voeden zich met pijn , de beste voeding kunnen ze in de verhalen hier vinden , wat is het lekkerst ? een ECHT slachtoffer van een psychopaat dat open en bloot zijn/haar emotie's en gedachten uit ? OF een filmpje kijken ? Of een fictief verhaal lezen van mensen die pijn hebben ? Onderzoek toonde reeds eerder aan dat slachtoffers van diverse aard ( verkrachters / narcisten / psychopaten ) meer kans lopen opnieuw slachtoffer te worden van eenzelfde factor van misbruik . ( check even na aub )

b. : Psychopaten zijn heer en meester in het manipuleren , vandaar dus ook " de wolf in schaapskleren " , wat een kick om als psychopaat zich te gaan voordoen als een slachtoffer van een psychopaat om een lekker sappig verhaaltje te lezen over daden die gelijkaardig staan aan die van deze / of van deze zelf !

c . : Psychopaten vertoeven zeer vaak en graag op het internet , dit voor 3 redenen :
reden 1 : Niemand weet wie de persoon achter het scherm is , hier vinden zij dan ook alle vrijheid en kunnen ze in stilte genieten ( het is als P.O.r.n.O. bekijken ! ) , ze kunnen zich voordoen als om het even wie ! zeker een forum waarop men een pseudo gebruikt is aanlokkelijk , tevens gezien de context !
reden 2 : Op het internet kunnen ze mogelijke nieuwe slachtoffers vinden ( sociale media etc )
Reden 3 : zelf zijn deze geobsedeerd door de materie psychopathie en lezen zij maar al te graag alsof het roem en glorie is over psychopathie , wat dus ook indiceert dat deze website gevaarlijk is , net zoals iedere andere website dat is waar men over gevoelige onderwerpen spreekt !lees : Slachtoffers van misbruik .

U kent kennelijk de gevaren van het internet NIET.
Paranoïde ben ik bijlange na niet , contradictie wil het zijn dat ik BEWUST ben ( wat hier dus ook wijst op het feit ik onmogelijk een psychopaat zou kunnen wezen , psychopaten zijn zich zelden bewust van zichzelf ! )

Vervolgens citeer ik uit Uw ( oppervlakkige ) opinie :
"Naar mijn weten kan overstappen naar een andere arts ten alle tijden. Maar goed..."

U suggereert dus dat oftewel de psychopate arts gelijk heeft en ik geen nood heb aan de medicijnen / U van dezelfde mening bent of U suggereert dat artsen die van de psychopate arts brieven ontvingen mij dit middel absoluut volstrekt te weigeren , ik deze zonder twijfel TOCH zou kunnen verkrijgen en dat terwijl er brieven circuleren vanuit de psychopate arts dat deze ( valselijk , tevens om slechts de reden hemzelf als enige optie te behouden ) , het gerucht verspreidt dat ik mij deze ziekte slechts inbeeld en dusdanig deze medicatie NIET UIT NOODZAAK zou gebruiken maar slechts omdat ik volgens hem geestesziek ben , tevens mijzelf tracht te bevoorraden met deze medicijnen daar ik suïcidaal zou wezen , mede daardoor dus een suïcide-poging tracht te verwezenlijken d.m.v. een dodelijke cocktail met de desbetreffende medicijnen .
Overstappen naar een andere arts kan inderdaad ter allen tijden , maar dan NIET gezien de context van het verhaal , ik ben van de veronderstelling dat U het verhaal gewoonweg niet begrijpt , eveneens mijn schrijven .
Licht chaotisch , doch perfect leesbaar voor iedere leek me dunkt .

tot slot citeer ik :

"Ik vind het toch wel een behoorlijk warrig verhaal en een wat vreemd gebeuren allemaal."

Helaas gebeuren zulke zaken , onderzoek toont eveneens aan dat psychopaten voornamelijk betreft functie/werk , zich vaak bevinden
in ;
Directeurs , Medische wereld , Politieke wereld , CEO , kortom dus in feite machtspositie's , dit omdat dit voor hen de perfecte schuilplaats is en zij bovendien niet veel moeite hebben om in zulke functie te fungeren gezien hun intellect niveau en daarnaast vervullen deze positie's ook een zekere " honger " .

Gelieve U beter te informeren indien U ' psychopaatvrij ' wil zijn en mag ik er U tevens op wijzen dat Uw reactie zeer kil is ? Het feit U nog niet eens aandacht schenkt aan de feiten van het verhaal , wel de nadruk legt op mijn opinie dat psychopaten zich zeker HIER kunnen bevinden en U dit betwist d.m.v. beroep te doen op het idee ik paranoïde zou zijn wijst er bij mij op dat U de contradictie gaat verdedigen...U gaat er daarnaast zeer licht over wat bij mij een bepaald vermoeden doet rijzen waar ik mij ( nog ) niet ga over uitspreken .
Er is een zeer groot verschil tussen het bewustzijn , angst en paranoïde .

Uw empathisch vermogen is wellicht klein .
Mag ik er dan ook op aandringen dat U niet meer reageert op mijn berichten ? Dit zou meer gewaardeerd worden dan een koude reactie die doelloos en inhoudsloos is .
Dank Bij Voorbaat ,

Inmiddels verblijf Ik ,
Met Beleefde Groeten ,

Butterfly

@ het beheer van dit forum : Ik vrees dat U de aandacht op dit individu dient te vestigen om schade te voorkomen . Mea schreef dat deze het maar niet begrijpt , ik ben van mening dat er velen zijn die zich voordoen alsof ze het niet begrijpen , uit Uw reactie kan ik duidelijk afleiden dat Dhr. Johan , meermaals vreemde of ongepaste opmerkingen maakt ...
butterfly_1987

Berichtdoor butterfly_1987 op za 04 apr 2015 08:59

Moedeloos word ik van die vent ...
Ok , vandaag al reeds terug bij de " dokter " geweest en ik vertelde hem subtiel " ah , u weet dat ik een interesse heb in psychologie hé ? " , wel ik ben momenteel bezig met het thema " psychopathie " ,
ken je Robert Hare ? Ongetwijfeld wel he ? " , opeens werd hij poeslief en deed hij nogal vreemd .
Hij kwam gewoon even binnen om hallo te zeggen en loopt door naar een andere patiënt , ondertussen voel ik de droogte op mijn lippen van een nogal koude onderzoekskamer en smeer ik mijn lippenbalsem op , net op dat ogenblik staat hij voor me , dus smeer ik nog gauw voor ik verder kon praten mijn lipbalsem op mijn onderste lip en ik zie zijn gezicht : zijn mond viel gewoon wagenwijd open .
Dit snapte ik niet , ik dacht " huh ? deed ik iets verkeerd zeg ? " hij bleef naar mijn lippen kijken en opeens zegt hij " het is hier koud he ? " ik reageerde met " in feite wel ja " , hij wandelt weer de deur uit en komt terug en verhuist me naar de onderzoekskamer ernaast , veel warmer , hij had daar de verwarming aangezet in de plaats van dat te doen in de onderzoeksruimte waar ik reeds zat .
Opeens zegt hij weer maar eens " ho ik heb het de laatste tijd zo vaak koud hé en normaal heb ik het altijd te warm " , ik reageer koel " tja dan zal je een warm of eerder koud persoon zijn zeker ? "
Zegt hij tegen mij " heb je het te warm nu ? doe je jas anders uit , anders ga je nog zieker worden ook als je buiten gaat " , waarom nu ineens poeslief en zorgend en vooral waaaaarom in hemelsnaam valt die vent zijn mond wagenwijd open terwijl ik simpelweg mijn lippen insmeer ???? doorgronden wie doorgronden kan pfffffff
ben alvast blij dat ik niet lastig gevallen ben !

Warme groet allen ! en een fijn weekend !
butterfly_1987

Berichtdoor Mea op za 04 apr 2015 19:07

Hallo Butterfly,

Laat ik beginnen met het bericht dat je naar 'Johan' schreef;

Johan is verbannen, zoals ik al aan heb gekondigd.
Ondertussen is er het een en ander via mail met hem besproken en hij begrijpt nu wat beter het hoe en waarom daarvan.
Laten we niet vergeten dat er veel onwetendheid is over dit onderwerp en dat er ook goedbedoelende mensen zijn die denken dat ze hun steentje kunnen bijdragen aan de problemen en de oplossingen die nodig zijn. Of het altijd even handig is kan een andere discussie zijn die nu niet op zijn plaats is.

Je vraagt of er kans is dat deze man over gaat tot daadwerkelijke verkrachting.
Wat wil hij meer als macht en controle...
Verkrachting is NOOIT seksueel en altijd gaat het over macht en ego.
Een groot misverstand wat al lange tijd niet eenvoudig de wereld uit te helpen is.
Seksuele intimidatie op welke manier dan ook heeft niets met seksualiteit te maken. Het heeft ook niet te maken met schoonheid of te sex kleden oid.

Zoals gezegd heeft het altijd te maken met ego en macht.
Waarom kiest een dader een bepaald slachtoffer, wat triggered hem, wat maakt dat hij overgaat tot daden.
Allemaal vragen die bij je opkomen bij dit onderwerp.
Zoals vaak gezegd op dit forum valt het op dat de vrouwen die slachtoffer zijn van p's niet dom zijn. Sterker nog; velen hebben gestudeerd of doen dit op een later moment alsnog. Het zijn vrouwen die vaak veel hebben meegemaakt, ook al in hun jeugd.
Wat opvalt is dat het wel allemaal vrouwen zijn die een laag zelfbeeld hebben en weinig zelfvertrouwen. Ook nu maakt uiterlijk niet uit, ook niet of men bewezen capabel is. Het gaat niet om het uiterlijke vertoon van het mooie lichaam of een knap gezichtje of het modebewust zijn, ook niet over de vaardigheden die men al dan niet perfect kan uitvoeren. Het gaat over het beeld dat er innerlijk bestaat over zichzelf en over eigen kunnen.
Deze onzekerheid geeft een bepaalde houding die wij wellicht niet eens zullen zien en voelen. Een p aast erop en zal dit wel kunnen.
Denk eens aan een roofdier dat uit een grote kudde dieren van soms honderden precies dat ene verzwakte dier eruit haalt!
Op diezelfde manier gaat een p te werk.

Nu is het voor mij onmogelijk de vinger bij jou op de zere plek te leggen en te zien waar jou zwakke plek zit. Misschien kun je dat zelf?
Daar ligt je antwoord, daar ligt ook de oplossing.

Of hij daadwerkelijk over zal gaan tot verkrachting?? Macht is lekker en dat wil je behouden....We zijn niet helderziend, kunnen dat niet beantwoorden.
ik begrip dat je ongelooflijk graag het antwoord wilt hebben maar ben bang dat je die nergens zult krijgen,.
Wat ik je wel wil zeggen klinkt helemaal niet aardig en lief maar is wel waar;
Het antwoord ligt in jou; je kunt hem niet veranderen, wel jezelf!

Er is geen fout die je maakt onthoud dat. Het is een gegeven waar we allemaal last van hebben, ieder mens op deze aarde heeft trauma's. Groot of klein we moeten er mee dealen om sterk te staan en slachtoffer af te raken van hen die uit zijn op macht en het strelen van hun eigen ego ten koste van anderen.

Nog een misverstand die ik toch graag even wil bespreken;
Je schrijft een aantal punten op die volgens jou maken dat p's graag op internet vertoeven.
Je schrijft;

Reden 3 : zelf zijn deze geobsedeerd door de materie psychopathie en lezen zij maar al te graag alsof het roem en glorie is over psychopathie , wat dus ook indiceert dat deze website gevaarlijk is , net zoals iedere andere website dat is waar men over gevoelige onderwerpen spreekt !lees : Slachtoffers van misbruik .

P's zijn zeker niet geobsedeerd door het fenomeen psychopathie. Sterker nog; iedere p is ook narcist. Dat betekent dat zij deugen en de rest van de wereld niet.
Dit impliceert dan weer dat zij zich helemaal niet aangesproken voelen als het om bv psychopathie gaat. Sterker nog zij zullen eerder anderen daarvan beschuldigen en helemaal niet denken aan de mogelijkheid dat zij zelf dit hebben. Het kan ze trouwens ook niet schelen!

Ik kan je zeggen dat het precies 2 keer is gebeurd dat een p hier is geweest terwijl zijn slachtoffer hier ook was. Een daarvan wist idd dat zij hier schreef, de ander wist en weet het nog steeds niet. Wij weten echter wel dat hij hier is geweest.
Als je dat afzet tegen de ruim 66o leden die we hier hebben en het feit dat we al 7 jaar bestaan kun je zelf bezien wat dit betekent

Hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

team mailen;psychopathie123@live.nl
Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Lilian op ma 06 apr 2015 13:07

Hey Lilian ,

Natuurlijk en ik waardeer dit dan ook enorm , al blijkt dit misschien niet uit mijn reactie's , laten we zeggen dat mijn kookpunt allang bereikt is en ik dus een bom op barsten ben waardoor ik zelfcontrole verlies als gevolg helaas , dit spijt mij dan ook enorm , mocht ik je gekwetst hebben : dit was nimmer of te nooit de intentie ! En ik verontschuldig mij dan ook voor het heftig reageren naar jou toe , alvast ben ik blij dat je het niet persoonlijk neemt , het ligt niet aan jou , het ligt aan mij , of beter aan hoe ik nu ben ( al is dit niets om mezelf achter te verschuilen ) , je begrijpt me denk ik wel in wat ik naar jou toe tracht te zeggen he ?

Alvast bedankt en veel liefs ,

Butterfly xxx
[/quote]

Ik kan me voorstellen dat je kookpunt is bereikt. Wanneer je in een dergelijke situatie zit is het voor iedereen lastig zichzelf nog in hoge mate onder controle te krijgen. Dat vergeten mensen wel eens, dat soms de hevige reacties, reacties zijn van gerechtvaardigde spanningen die iemand heeft. I.p.v deze te bagatelliseren of schuldgevoelens uit te oefenen, helpt het soms meer deze spanningen eenvoudigweg te erkennen.
Lilian

Berichtdoor Mea op wo 15 apr 2015 23:51

Hallo Butterfly,

Jammer hoor dat je niet meer reageert tot nu toe. Dat kan natuurlijk verschillende redenen hebben maar omdat je in je voorgaande berichten nogal iets had van 'hier is verder toch niets aan te doen', wil ik je toch vragen om het gesprek aan te blijven gaan.
De situatie waarin je zit is te ernstig om zo te laten en er valt nog heel wat te doen en te zeggen hierover.
Wil je dus toch uitnodigen hier verder over door te gaan?

groetjes Mea.
Zet een scherm met een neutrale site open, als je deze site weg klikt schakel je over op het andere scherm
Tijdelijk geheugen wissen; menu-extra-internet opties-tabblad algemeen- klik knop bestanden verwijderen.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Roberta op zo 19 apr 2015 20:59

Een creep van een arts, ik word HEEL agressief bij het lezen.

Je hebt 't medicijn nodig en kunt nergens anders naar toe, dat is duidelijk. Hopelijk zeg ik niet iets wat je al geprobeerd hebt; ik denk nl als de wiedewaal op zoek gaan naar dit medicijn op internet, velen bestellen zelf medicijnen via internet, bijv als een alternatieve arts het voorschrijft. Als je dit medicijn zelf kunt bestellen, ben je van de creep-arts af lijkt me. Nog een mogelijkheid is idd misschien een alternatieve arts nemen, die buiten het reguliere circuit zit en neem ik aan dan ook geen 'info' van deze arts heeft. Als het maar een (basis)arts is, dan worden recepten vergoed.

Verder denk ik dat zaken nooit stilstaan; de p is waarschijnlijk al steeds iets verder gegaan, dus alles kan. Als je met bovenstaande onafhankelijk kunt worden van deze p, is het voorbij. Meestal zien mensen wel (wat) zaken, maar het is bekend in de psychologie dat het zeer uitzonderlijk is dat iemand ook ingrijpt. Bovendien zal het één persoon moeilijk lukken, p's hebben macht.
Roberta

Berichtdoor Roberta op zo 19 apr 2015 21:02

Waar ik nog aan denk, is je telefoon op opnemen zetten en 'm aanzetten direct voordat je naar binnen gaat daar = bewijs. Maar als wat ik hierboven schreef kan, is het natuurlijk nog beter.
Roberta

Berichtdoor Mea op ma 20 apr 2015 10:34

Hallo Butterfly en Roberta,

Heel vervelend misschien maar ik ga er toch weer tegenin;
Medicijnen bestellen op internet is een heel slecht idee. Je weet niet wat er in zit en wat dat voor effecten geeft.
Er is veel wat kan via internet maar ook veel wat niet kan.
We zijn geen apothekers of chemici dus laten we ons aan dit soort adviezen gewoon niet branden!

Als je via een alternatieve arts medicijnen besteld via internet dan neem ik toch aan dat deze arts je een betrouwbaar adres zal geven die hij/ zij zelf gecheckt heeft en die dus bewezen betrouwbaar is. Lukraak maar iets bestellen is ondoenbaar en gevaarlijk.

De uitspraak dat p's macht hebben is waar maar alleen als wij ze die macht geven, vergeet dit nooit.
Het is best moeilijk de macht terug te pakken, dit heeft alles te maken met ons eigen beeld maar het is niet onmogelijk!

Wat betreft de telefoon op opnemen zetten en daadwerkelijk de opname maken is het de vraag of het juridisch als bewijs telt als je niet eerst toestemming hebt gevraagd het gesprek op te nemen, zaak dus dit eerst goed uit te zoeken voordat jijzelf een strafbaar feit begaat.

groetjes Mea.

Mea
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Roberta op di 21 apr 2015 22:07

Er zijn gewoon legale apotheken op internet.

Via een alternatieve arts kan het mss gewoon bij een fysieke apotheek.

Je mag ten alle tijde gesprekken opnemen die je zelf voert, ook als de ander dat niet weet, en dat geldt ook als bewijs. Je mag ze alleen niet ergens publiceren/openbaar maken.
Roberta

Vorige

Keer terug naar relaties met psychopathie